Tidlig UL- duotest

Anili

Forelsket i forumet
Har fått innkalling til tidlig UL siden jeg er over 38 år og dermed får DUO-test (fosterdiagnostikk, består av tidlig UL og en spesiell blodprøve). Men ser at jeg ikke fikk time før 1. desember, da vil jeg være 12+3.

Hadde håpet det ble tidligere, ikke minst fordi jeg gjerne vil se liv så tidlig som mulig og få roet ned nervene litt:p

Vurderer å bestille en privat UL allerede uke 7/8 i tillegg til den i uke 13, men det er kanskje litt vel mye? Det er bare så fryktelig lenge til 1. desember...:wideyed:

Skjønner deg kjempe godt! :) jeg føler ikke det blir for mye om en får det bedre av det. Jeg skal ta UL i uke 9 og det blir nok en i uke 12 også. :) kanskje overkill for noen, men for meg føles det riktig.

Kanskje fordi en ikke kan se noe med sikkerhet før m tanke på ev mangler/ feil?Jeg er 37. Får nok ikke duotest, men tenker jeg vil undersøke ståa før oul. Jeg har bestil til 13.11. Da er jeg 11+5. Håper d ikke er for tidlig...

Er vel rundt uke 12-13 de kan sjekke nakkefolden, så er vel derfor?

Vanlig ul er jo bare for å sjekke hjerteslag og lengde?

Hvor mye kostet det egentlig og hvor bestiller man det?

Tror rundt uke 12 er den beste tiden for å sjekke nakkefolden ja. Blir ganske skremt av å tenke på dette i det hele tatt, tenk hvis de finner noe...Jaja får prøve å ikke ta sorgene på forskudd:)

Skal høre med samboeren om hva han tenker om en ekstra UL i uke 7/8- men tipper han ikke ser vitsen med det. Veeldig ubekymret type han der:D

Vanlig ul er jo bare for å sjekke hjerteslag og lengde?

Hvor mye kostet det egentlig og hvor bestiller man det?

Privat ul varierer i pris, fra ca 800-1500kr tror jeg. Du finner en gynekolog i der du bor (privat), prisene står på nettsiden.

De sjekker liv, antall, størrelse, noen ser visst på nakkefold ol.

Back
Topp