Tidlig ul :D

Bolla Pinnsvin

Betatt av forumet
Skal på tidlig ul i uke 10 ca. Henvist fra lege. Det er en mannlig gynekolog og det skal gjøres innvendig. Har lyst å ta med mannen, men føler at det hele vil bli litt kleint? Men vil jo selvfølgelig ikke at mannen skal gå glipp av det, og han vil gjerne være med:) Flere som har vært i uke 10? Hva fikk dere se?:)

Har du tatt innvendig UL tidligere? Har gjort det flere gang i andre sammenhenger. Syntes det var horribelt. Men kanskje god forberedelse for mannen...

Jeg har tatt mange ultralyder innvendig, og har hatt med meg mannen på flere. Har ikke tenkt tanken på at han ikke skulle vært med.
Vi var på ul nå i uke 10 og fikk se en liten sak på 3 cm med armer og bein som sprella inni der :) men det skal sies at dette var en utvendig ul da legen ville forsøke det først.

Hatt med mannen på innvendig ul flere ganger. Aldri tenkt over at det er "et problem". Den dagen man føder har man jo opptil flere forskjellige menn/kvinners hender og andre ting oppi der mens mannen er i rommet:p

Skal nok gå greit, må bare venne seg til denne blottleggingen igjen;) Gleder oss!!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Fant ut at jeg visst er 12 uker når jeg skal, det blir spennende! Da kan han vell se mye mer også:)

Som nevnt lengere opp her, det er liten preeview av fødselen ;) Men det er nok greit og forberede mannfolka! Det er ikke alle gynekologer som er like flinke til å ta hensyn til blottleggingen og det syntes jeg er unødvendig og dumt. Selvfølgelig er det det det er, men man kan jo prøøøøve og pakke det bittelitt inn:p Hovedreglen er mannen ved hodeenden, ingen unntak!!

Som nevnt lengere opp her, det er liten preeview av fødselen ;) Men det er nok greit og forberede mannfolka! Det er ikke alle gynekologer som er like flinke til å ta hensyn til blottleggingen og det syntes jeg er unødvendig og dumt. Selvfølgelig er det det det er, men man kan jo prøøøøve og pakke det bittelitt inn:p Hovedreglen er mannen ved hodeenden, ingen unntak!!

Ja for all del, han er der for å støtte deg, ikke for en undervisning i gynekolog-faget ;)

Jeg har erfart at mannlige gyn er flinkere og mer skånsom enn kvinner. Kvinnene tenker kanskje at "ja jeg overlevde dette så da må de også";)

Jeg var hos mannlig gynekolog, hadde med mannen. Mitt inntrykk er at de er mer forsiktige enn kvinnene. Syns ikke det var kleint, og tror det gikk greit for mannen også. Han sa hvertfall ingenting hehe. Vi fikk se fosteret, og så viste han plommesekken, navlestrengen og hvor morkaken kommer til å vokse. Fikk også med oss noen bilder :)

Takk for svar jenter. Da skal jeg ikke tenke mer på det, virker som det er vanlig å ta men mannen til gyn:) Var bare at sist jeg var på tidlig ul så var jeg på sykehuset, har aldri vært hos en gynekolog før:O Har fått vite at jeg i stede skal i uke 12+0. Er jo bare så spent!! Spent på om alt står bra til, og at det i det hele tatt er liv. Men det tror jeg da jeg er så kvalm og uggen atte å!!!;) Var ei som sa at jeg måtte spørre etter kjønn, for hun selv fikk vite det i uke 12??? Går det ant? Tror uansett ikke jeg tørr spørre han om det for er redd han skal bli sur å tro at jeg er der for helt annen grunn enn å se at alt står bra til med lille klompen♡ hadde dere turt spørre på tidlig ul i uke 12+0?

Endelig har dagen kommet for tidlig UL. klarer ikke tenke på annet, enda det er maaaange timer igjen :p Er så spent på å se om alt står bra til der inne :) *krysser fingrene*

Ja for all del, han er der for å støtte deg, ikke for en undervisning i gynekolog-faget ;)

Jeg har erfart at mannlige gyn er flinkere og mer skånsom enn kvinner. Kvinnene tenker kanskje at "ja jeg overlevde dette så da må de også";)

Merkelig nok, men jeg opplever det samme!

Takk for svar jenter. Da skal jeg ikke tenke mer på det, virker som det er vanlig å ta men mannen til gyn:) Var bare at sist jeg var på tidlig ul så var jeg på sykehuset, har aldri vært hos en gynekolog før:O Har fått vite at jeg i stede skal i uke 12+0. Er jo bare så spent!! Spent på om alt står bra til, og at det i det hele tatt er liv. Men det tror jeg da jeg er så kvalm og uggen atte å!!!;) Var ei som sa at jeg måtte spørre etter kjønn, for hun selv fikk vite det i uke 12??? Går det ant? Tror uansett ikke jeg tørr spørre han om det for er redd han skal bli sur å tro at jeg er der for helt annen grunn enn å se at alt står bra til med lille klompen♡ hadde dere turt spørre på tidlig ul i uke 12+0?

Det er det aller tidligste man kan se kjønnet, så det kan jo fremdeles være litt vanskelig, men hva med å se an situasjonen der og da??

Ja, får nesten gjøre det! :)

Back
Topp