Tidlig UL 6+1

Lykke

Flørter med forumet
Januarhula 2014
Nå har jeg vært på tidlig ultralyd. Er 6+1 nå. Gyn var ikke akkurat så veldig nøye! Kunne se plommesekken helt tydelig og "noe" ved siden av som nok var fosteranlegget. Det blir i hvertfall kun en baby, om det ikke går galt da.. Hun var veldig positiv og gratulerte meg som gravid, men ville ha meg tilbake 6.juni på ny UL. Hun ville også at jeg tok blodprøve for å sjekke HCG idag og på mandag igjen.

Kjenner jeg er skuffet... Vet det er tidlig! Men da jeg gikk gravid sist, så hun tydelig fosteranlegget med et bankende hjerte på denne tiden. Mannen mener bestemt at gyn ved forrige svangerskap var mye mer nøye! Men uansett nå er det bare å krysse fingrene! Blir noen laaaaange uker!

hvorfor i alle dagen ville han at du skulle ta hcg? er det risikosvangerskap? eller har du blødd eller no?

Ja jeg var 6+2, INGEN ting å se utenom plommesekke .
Men 6 uker så vi bankende hjerte! Jeg tok også hcg prøver og gu og lege vsr ikke optimister for at tinf var normalt men bare veldog tildig!!
Det måtte jeg lese meg til og betale 1000,- for hos privalt ul hos verdens bestw kvinnedoktor igår ♡

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det var vel fordi hun så så lite at hun ville følge opp av HCG stiger som det skal...

Jeg fatter og begriper ikke hvorfor de ikke innkalte meg til UL litt seinere jeg da (måtte ha UL pga pergotimekur). Så hadde jeg sluppet denne opplevelsen idag! Spiller vel ingen rolle om de sjekker om det er en eller flere i uke 6 eller i uke 10 f.eks....

Lykkeliten: så du bankende hjerte i uke 6? Eller 6 uker etter første ul?

Fant ut at jeg var gravid med storebror 14 dager før vi skulle på time til videre utredning. Så vi dro på timen for å høre resultatene på prøver etc. Legen tilbø å ta ultralyd å jeg sa seff ja. Hun så kun en fostersekk og konkluderte med at jeg var kortere på vei enn jeg trodde. Jeg ble livredd og angret på at jeg sa ja! Fikk ny time 14 dager etterpå og da var d heldigvis et bankende hjerte!:)

Back
Topp