Tidlig til sengs..?

Lilla-87

Forumet er livet
For en måned siden roa ikke Jenny seg før kl.01 på natta, men har i det siste blitt trøtt tidligere og tidligere, og vi har tatt kveldsstellet kl.19-20.
I dag ble hun derimot steintrøtt litt over kl.18, og etter noen harde kvelder med magevondt og masse skriking på kveldstid, så valgte vi å ta kveldsbadet,gi mat og legge henne opp på soverommet.

Det ble kanskje litt tidlig,men jeg unner henne virkelig en kveld/natt uten vondter,og håper hun får sove godt.:)

Hva gjør dere i lignende situasjoner? Dubber de på stua sammen med dere slik at dere tar stellet på et senere tidspunkt, eller blir de lagt i senga for natta?

Her er også snuppa i seng. Den siste uka har vi gått fra å legge henne 21:30 til at hun nå legger seg 19.00. :) dette har hu igrunn styrt litt selv, og vi har tatt kveldstell og gitt siste flaske når hun viser klare tegn på at hun er trøtt. Nå er begge barn i seng til 19:30, nydelig :) deilig å ha litt voksentid på kvelden!

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Emmeth er akkurat lagt:) Han legger seg stort sett hver kveld rundt kl 20.00:) Sover til ca 01, får pupp og sover videre i senga med meg:)

Det kommer litt an på når det er. Om det er rundt 17-18 at han blir trøtt, får han sove i stuen, på fanget, i vuggen, vognen - alt ettersom hva som passer han best. Da lar vi han sove så lenge han vil, og det kan være alt fra 30 minutter til 3 timer. Om han sover 3 timer er det fordi han har sovet veldig dårlig resten av dagen, derfor lar vi han få de timene, være litt våken, og så ta natta.
Om det er litt senere kan vi fint starte kveldsstell i 19-tiden.
Denne uken er jeg noen dager alene med guttene og jeg tok de begge på badet ca 18.45. Begge fikk bade og kose seg litt på badet. Lillebror var med i den store sengen til storebroren, leste bok, sang og så ble han ammet mens vi ventet på at broren skulle sovne. Ble ganske døsig da han også, så nå sover begge to!
Han sovnet så vidt på fanget mitt ca kl 17, ble lagt i vuggen og sov 45 minutter ca.

Vi begynner å legge mellom 20.00 og 21.00:-)

Typisk i dag når jeg ikke har prøvd å legge Daniel når han har sovnet ved puppen i kvart på 8 tiden så sover han kjempegodt her i lekegrinda... :P

Typisk i dag når jeg ikke har prøvd å legge Daniel når han har sovnet ved puppen i kvart på 8 tiden så sover han kjempegodt her i lekegrinda... :p
Tyyypisk det ja :D

Hvis Hermine er stupings kl 18 så får hun seg en dupp på armen eller i sofaen! Hvis jeg legger henne da vil hun ta dag kl 05, og det er uaktuelt! Det tidligste hun har tatt kveld er kl 20.15 og da sov hun til 07.15. De er så små enda så jeg synes fint hun kan få seg en lur på ettermiddagen om hun trenger det. Er så ulikt fra dag til dag, men idag sov hun siste luren sin i vogna fra 15.30-17.45, så da klarte jeg å tyne henne til kl 21! Synes det er så vanskelig å koordinere måltider og legging, vil jo helst gi flaske med velling i det hun skal sovne slik at hun sover flest mulig timer i slengen, men kan jo heller ikke gi flaske når hun skal sove om hun spiste for en time siden... :confused:

Hehe.. Trives vel med lydene fra.omgivelsene da.;)

Her har Jenny våkna 3-4 ganger,men sovna igjen etter litt trøst hver gang.. Har ikke hørt lyder på en time nå,så da krysser vi fingrene på at hun fant roen.:)

Elise sov også en dupp klokka 17 altså :) jeg ville aldri prøvd å holde henne våken for at hun skal ha berre natt.. Hun har laget rytmen sin selv :D

Hehe.. Trives vel med lydene fra.omgivelsene da.;)

Her har Jenny våkna 3-4 ganger,men sovna igjen etter litt trøst hver gang.. Har ikke hørt lyder på en time nå,så da krysser vi fingrene på at hun fant roen.:)
Høres kjent ut! Hermine sover urolig når magen plager, i går var en slik kveld men er roligere idag. Herlig å slippe å løpe opp og ned trappa 10 ganger på 2 timer ;)

Høres kjent ut! Hermine sover urolig når magen plager, i går var en slik kveld men er roligere idag. Herlig å slippe å løpe opp og ned trappa 10 ganger på 2 timer ;)

Blir jo steika sprek av den løpinga da!! ;)
I kveld var vi kjempeheldige med legginga asså. Det funka at hun fikk legge seg tidlig siden hun var trøtt. Våkner tidlig i mårra da sikkert..:)

Mina sover så utrolig lite på dagen....Ikke mer enn 2 timer sammenlagt..SKjønner ikke at hun ikke er mer sliten,og trenger mer søvn..

Idag tok hun kvelden rundt 19-19.30,og sovnet momentant...Vært stille enn så lenge :)
Må vel amme hun om et par tre timer tenker jeg...Og da sovner hun igjen med en gang..
Hun våkner forresten for tiden 7-7.30..Så hun er sliten tidlig heldigvis ..Deilig med litt roligere kvelder :)

Her så brukte fie å søvne i 21-22 tia før, men har dn siste uka blitt trøtt i 18-19 tia, så da legger jeg henne da :-) syns dt er godt med litt alene tid på kveldn :-) da koser jeg meg med en kopp te og fifty shades of grey :-)

Vi brukte "frikvelden" til å sitte i hver vår sofa og spille wordfeud mot hverandre. Haha.. Det er så ille. :p

Jenny ga ikke mye lyd fra seg etter kl.20 og sov uforstyrret til kl.06.30. (pleier å sove til 9-ish.) Etter en pupp i senga, stod vi opp, ga mer mat, og nå sover hun igjen. <3

Vi brukte "frikvelden" til å sitte i hver vår sofa og spille wordfeud mot hverandre. Haha.. Det er så ille. :p

Jenny ga ikke mye lyd fra seg etter kl.20 og sov uforstyrret til kl.06.30. (pleier å sove til 9-ish.) Etter en pupp i senga, stod vi opp, ga mer mat, og nå sover hun igjen. <3
Liten sovedukke, hu der :)
Vi sitter også å spiller wordfeud og quizbattle mot hverandre.. Haha :o

Liten sovedukke, hu der :)
Vi sitter også å spiller wordfeud og quizbattle mot hverandre.. Haha :o

Ja,hun sover lite på dagen og tar det igjen på natta.:)
Hehe.. Godt å høre at det ikke bare er oss! Ikke noe kos og dype samtaler her nei!! :D

Ja,hun sover lite på dagen og tar det igjen på natta.:)
Hehe.. Godt å høre at det ikke bare er oss! Ikke noe kos og dype samtaler her nei!! :D
vet ikke helt hva jeg foretrekker, lite søvn på¨dagen om masse på natta eller omvendt :p Snuppa er våken 3-4 ganger på natta for mat, men sover 3-4 lurer à en time på dagen ;) :p

Back
Topp