Tidlig test Metode

F

Frynsefru

Guest
Hei! Noen erfarne testere som kan hjelpe meg å skjønne om dette er kjemisk, eller om Metodes tidlige tester bare er dårlige slik internett sier de er?

Hadde innsett 28. feb av 5-dagers blasto. Synes fredag 7.3 (12dpo) ser sterkere ut enn i dag søndag 9.3 (14dpo).

Vært et nervevrak denne uken. Hadde en MA sommeren 2024 etter inseminering som satt på første forsøk. Kjenner at jeg er livredd nå for at det skal skje igjen. Eller at det er kjemisk.

Håper noen smarte prøvere kan hjelpe meg

Første gang jeg bruker forumet, så skjønner ikke hvordan jeg poster bilde

Blir vanskelig å kommentere uten bilde, men du trykker på legg til filer også velger du bildebiblioteket ditt.
På generelt grunnlag bør man få en tydelig positiv på 12 dpo og en tydelig økning 14 dpo, men de metode testene er kjent for å være dårlige. Siden det er ivf så skal du sikkert ta blodprøve snart?

Der kom «legg til filer» opp, ja.

Skal ta blodprøve i morgen, så er vel for utålmodig... Og ved kjemisk så må jeg vel uansett ta en ny for å sjekke HCG-utviklingen?

Har bare vært en grusom syklus med eggløsning som aldri kom pga. lungebetennelse, hatt 14 UL. Til slutt kom eggløsning etter 1 uke med lavdose Menopur.

Men dette ser jo ikke så bra ut.

Vedlegg

• IMG_0483.jpeg
    IMG_0483.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 286
Tusen takk for svar uansett Og gratulerer med graviditeten din! Helt fantastisk!

De to 9.3-testene er tatt fra samme urinprøve med 10 min mellomrom. Så helt ustabilt de testene mine.

Der kom «legg til filer» opp, ja.

Skal ta blodprøve i morgen, så er vel for utålmodig... Og ved kjemisk så må jeg vel uansett ta en ny for å sjekke HCG-utviklingen?

Har bare vært en grusom syklus med eggløsning som aldri kom pga. lungebetennelse, hatt 14 UL. Til slutt kom eggløsning etter 1 uke med lavdose Menopur.

Men dette ser jo ikke så bra ut.
Hvilken dpo er den test nr 3 (fra øverst)

Fredag 7.3 er 12 dpo. Litt usikker på hvordan man regner, men det er 7 dager etter at jeg satt inn 5 dagers blasto. Innsett var fredag 28.2.

Det er 3 test fra øverst.

Takk for at du er så grei og tar en titt

Fredag 7.3 er 12 dpo. Litt usikker på hvordan man regner, men det er 7 dager etter at jeg satt inn 5 dagers blasto. Innsett var fredag 28.2.

Det er 3 test fra øverst.

Takk for at du er så grei og tar en titt
Du har regnet riktig på dpo. Jeg synes jo den ser veldig fin ut til 12 dpo, de andre ser jo like ut med unntak av den siste. Det kan like gjerne være forskjellige fargestoffer i testen. Synes de er litt for sterke til å være kjemisk enda iallefall, med mindre den siste er reell ( men hvis den kun er 10 min etter den andre så tror jeg mest det r forskjellig urin eller forskjellig fargestoff). Ville pusta litt ut, du er jo gravid og krysse fingrene for at hcg er bra i morgen! Jeg ville tatt en ny hcg etter 2 dager uansett fordi jeg alltid har pleid å gjøre det. Fått veldig ro de gangene det er bra økning og de gangene det ikke har vært det så har jeg vært forberedt på kjemisk.

Du har regnet riktig på dpo. Jeg synes jo den ser veldig fin ut til 12 dpo, de andre ser jo like ut med unntak av den siste. Det kan like gjerne være forskjellige fargestoffer i testen. Synes de er litt for sterke til å være kjemisk enda iallefall, med mindre den siste er reell ( men hvis den kun er 10 min etter den andre så tror jeg mest det r forskjellig urin eller forskjellig fargestoff). Ville pusta litt ut, du er jo gravid og krysse fingrene for at hcg er bra i morgen! Jeg ville tatt en ny hcg etter 2 dager uansett fordi jeg alltid har pleid å gjøre det. Fått veldig ro de gangene det er bra økning og de gangene det ikke har vært det så har jeg vært forberedt på kjemisk.
Du aner ikke hvor takknemlig jeg er for svaret ditt, tusen takk.

Jeg gjør dette alene, og har vært så angstfull og depressiv de siste dagene. Om det er all progrsteronen jeg dytter i meg eller hva vet jeg ikke. Kan være det er alle følelsene fra MAen i sommer som kommer opp igjen. Tror kanskje jeg må finne en terapeut som kan hjelpe meg med angsten.

Skal spørre om å ta blodprøve på onsdag også.

Tusen takk igjen for at du svarte:Heartpink

Du aner ikke hvor takknemlig jeg er for svaret ditt, tusen takk.

Jeg gjør dette alene, og har vært så angstfull og depressiv de siste dagene. Om det er all progrsteronen jeg dytter i meg eller hva vet jeg ikke. Kan være det er alle følelsene fra MAen i sommer som kommer opp igjen. Tror kanskje jeg må finne en terapeut som kan hjelpe meg med angsten.

Skal spørre om å ta blodprøve på onsdag også.

Tusen takk igjen for at du svarte:Heartpink
Jeg vet akkurat hvordan du har det. Gjør også dette alene! Mitt første forsøk endte i MA, det var grusomt. Mitt andre i en superfin gutt.
Så hadde jeg fem mislykkede fryseforsøk på nr 2 som endte i 2-3 kjemiske og resten negative. Helt forferdelig å gå sånn fra mnd til mnd og holde på med strimmeltesting etc. Det er angstpreget og man opparbeider seg kompetanse og kunnskap på et felt man helst ikke skulle hatt. Så vet alt om strimmel og hcg! Sjette forsøk satt den igjen og er nå gravid i uke 23.

Metode er dritt tester. Jeg har brukt babyplan og make sure og tok alltid en digital på 10 dpo, godt tegn hvis den slår ut da. Denne graviditeten hadde jeg nesten ikke økning fra 10-12 dpo så jeg droppa strimlene og tok hcg prøver istedenfor. De var kjempehøye!! Så ikke alltid det samsvarer.

Masse lykke til med hcg prøve i morgen, du må holde meg oppdatert!! Er veldig spent på dine vegne!

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Gjør også dette alene! Mitt første forsøk endte i MA, det var grusomt. Mitt andre i en superfin gutt.
Så hadde jeg fem mislykkede fryseforsøk på nr 2 som endte i 2-3 kjemiske og resten negative. Helt forferdelig å gå sånn fra mnd til mnd og holde på med strimmeltesting etc. Det er angstpreget og man opparbeider seg kompetanse og kunnskap på et felt man helst ikke skulle hatt. Så vet alt om strimmel og hcg! Sjette forsøk satt den igjen og er nå gravid i uke 23.

Metode er dritt tester. Jeg har brukt babyplan og make sure og tok alltid en digital på 10 dpo, godt tegn hvis den slår ut da. Denne graviditeten hadde jeg nesten ikke økning fra 10-12 dpo så jeg droppa strimlene og tok hcg prøver istedenfor. De var kjempehøye!! Så ikke alltid det samsvarer.

Masse lykke til med hcg prøve i morgen, du må holde meg oppdatert!! Er veldig spent på dine vegne!
Får vondt av å lese om all erfaringen din med strimmeltester. Det er virkelig erfaring man skulle ønske man ikke hadde. Du er ekstremt sterk som holdt ut, og fantastisk at det klaffet til slutt. Jeg må søke deg opp her og lese om alle erfaringene dine :Heartpink

Nå skal jeg på kino og prøve å tenke på noe annet.

Blir vanskelig å kommentere uten bilde, men du trykker på legg til filer også velger du bildebiblioteket ditt.
På generelt grunnlag bør man få en tydelig positiv på 12 dpo og en tydelig økning 14 dpo, men de metode testene er kjent for å være dårlige. Siden det er ivf så skal du sikkert ta blodprøve snart?
Helt enig i at Metode tidlig tester er dårlige. Jeg testet negativt med en av de på 10DPO (altså ikke en skygge engang), og så testet jeg på dag 14 DPO og fikk ganske svak strek. Hadde en babyplan tidlig test liggende og brukte den på senere på dagen urin og den ble mye sterkere. Jeg ville forsøkt et annet merke.

Da har jeg fått svar på blodprøven. 4+1 og 51 i hcg. Svakere Metode-test i dag tidlig enn fredagens. Jeg har en dårlig følelse. Grusomt å være på jobb og holde maska blant alle de gravide, grusomt å være hjemme, de fleste vennene mine har menn og barn og er opptatt med sitt.

Noen som har tips til å komme seg gjennom ventetiden?

Da har jeg fått svar på blodprøven. 4+1 og 51 i hcg. Svakere Metode-test i dag tidlig enn fredagens. Jeg har en dårlig følelse. Grusomt å være på jobb og holde maska blant alle de gravide, grusomt å være hjemme, de fleste vennene mine har menn og barn og er opptatt med sitt.

Noen som har tips til å komme seg gjennom ventetiden?
Uff skjønner dette er veldig vanskelig. Det er jo ikke så bra hcg til å være 15 dpo, men det kan jo gå bra likevel. Har vært i din situasjon flere ganger, veldig slitsomt å holde ut, men det er ikke så mye annet å gjøre. Enn å prøve å distrahere deg og enten være forberedt på at det ikke går eller håpe på det beste. Kommer an på hvilken av de alternativene som gir mest ro for deg.

Tusen takk for svar igjen:Heartpink Det hjelper veldig med litt digital støtte.

Selv om jeg føler at løpet er kjørt og jeg har grått masse i kveld, har jeg ikke tatt noen snus. Sluttet på fredag. Så er ekstra følsom/gæren. Har nok ikke gitt opp helt likevel:sex

Tusen takk for svar igjen:Heartpink Det hjelper veldig med litt digital støtte.

Selv om jeg føler at løpet er kjørt og jeg har grått masse i kveld, har jeg ikke tatt noen snus. Sluttet på fredag. Så er ekstra følsom/gæren. Har nok ikke gitt opp helt likevel:sex
Klart du ikke skal snuse, det er ikke over. Har selv opplevd at det gikk dårlig med så lavt hcg, men har en venninne som hadde 45 på 15 dpo som fikk en frisk jente! Så det er fortsatt mulig. Husk at uansett hva som skjer så har du blitt gravid, det er kjempebra!! Hvis dette ikke går nå så er det fordi det er noe galt med embryo og da er det kroppen som ordner opp! Det lover veldig godt til neste gang!!

Jeg ble gravid i mai også, gjennom inseminering. Da var hcg rett over 1000 5+0. Ingen blødning, hcg stek kjempefint, hjertet banket, men utviklingen stoppet rundt 6+3 likevel.

Nå føler jeg at det er sånn lureopplegg igjen. Og MA-følelsene har kommet tilbake med dobbel styrke. Dette er fryseforsøk ivf. Jeg fikk ut 30 egg, mange var dårlige, men fikk noen blastoer på frys. Blir 39 i år.

Skal ta ny blodprøve i morgen. Vondt å føle at løpet er kjørt, men ikke helt likevel. Vil bare ha et svar.

Har dere erfaring med hvor lenge man må vente for å prøve igjen?

Jeg ble gravid i mai også, gjennom inseminering. Da var hcg rett over 1000 5+0. Ingen blødning, hcg stek kjempefint, hjertet banket, men utviklingen stoppet rundt 6+3 likevel.

Nå føler jeg at det er sånn lureopplegg igjen. Og MA-følelsene har kommet tilbake med dobbel styrke. Dette er fryseforsøk ivf. Jeg fikk ut 30 egg, mange var dårlige, men fikk noen blastoer på frys. Blir 39 i år.

Skal ta ny blodprøve i morgen. Vondt å føle at løpet er kjørt, men ikke helt likevel. Vil bare ha et svar.

Har dere erfaring med hvor lenge man må vente for å prøve igjen?
Så kjedelig med slike erfaringer. Det er jo som oftest genetisk feil i embryo dessverre, og når man er i slutten av tredje, men det skal jo også være endel bra egg! Så bra du har noen på frys! Du er jo veldig fertil da, gravid 2/2 ganger, det er superbra! Jeg var 39 første graviditet og er nå 42! Så du må absolutt ikke gi opp!

Når du kan starte igjen kommer litt an på han som skjer nå. Er det en kjemisk graviditet så kan du nok starte rett på ved mens, men hvis det går lengre og det går galt må du nok stå over en menstruasjonssyklus. Det har jeg måttet gjøre iallefall.

Tusen takk for svar igjen. Veldig godt å høre at du var 39 år ved første graviditet og 42 år nå. Synes du det er forskjell på formen din i denne graviditeten og forrige?

Blir gravid ja, men målet er jo levende baby, ikke graviditet:smiley-angry016 Nå er jeg livredd for at eggene/blastoene mine er dårlig kvalitet. Klinikken har ikke sagt noe om kvaliteten på blasto. Pleier de det?

Tusen takk for svar igjen. Veldig godt å høre at du var 39 år ved første graviditet og 42 år nå. Synes du det er forskjell på formen din i denne graviditeten og forrige?

Blir gravid ja, men målet er jo levende baby, ikke graviditet:smiley-angry016 Nå er jeg livredd for at eggene/blastoene mine er dårlig kvalitet. Klinikken har ikke sagt noe om kvaliteten på blasto. Pleier de det?
Jeg var veldig dårlig form i første graviditet (kvalm) og enda mer i andre. Har hyperemesis og ansvaret alene for en gutt på 2,5 år. Det er veldig krevende så har vært sykemeldt stort sett hele tiden. Denne gangen er det jente så kan være det er derfor jeg er enda kvalmere denne gangen.

Skjønner graviditeter ikke hjelper når målet er baby, men likevel så gir det deg veldig gode odds. Mange som holder på med IVF blir ikke gravid engang. At du blir gravid betyr at samspillet mellom livmor og embryo fungerer bra, også er det sannsynligvis genetiske feil i embryoet som gjør at det ikke utvikler seg normalt. Har lest så mye forskning på dette med å genteste embryo (noe som ikke gjøres i Norge) og veldig mange av blastocyster selv med god kvalitet inneholder genetiske feil. Har man toppscore på blastocyst inneholder de sjeldnere feil enn hvis det er lavere score.

Jeg fikk mine score av embryologene på klinikken, sendte bare en mld gjennom portalen at jeg ville ha embryogradering og fikk dem tilbake. Det sier deg ikke så mye egentlig, men kan jo være litt interessant å vite likevel.

Back
Topp