Tidlig svk og UL?

Carro_suss

Glad i forumet
Ser det er mange som allerede har vært på første kontroll, er det noe grunn til det? Jeg ringte legen i dag og satt opp første time 10+4 da jeg leste at man ikke trengte å bekrefte svangerskapet:) er førstegangsfødende og 24 år. Har også tenkt å bestille privat ul i uke 12 for å se etter feilene man kan se da:) er det en grunn til at dere har hatt kontroll før? Og ul?
 
Jeg skal på torsdag, og jeg får ekstra oppfølging pga at jeg er slankeoperert for snart 9 mnd siden, derfor får jeg tidlig ul, og tidlig time hos jordmor.
 
hadde første kontroll i uke 5 forrige gang. men det var bare fordi jeg fikk helt nåja.. og legen min setter opp time hver 4 uke så ble bare sånn.. midt i svangerskapet fikk jeg masse komplikasjoner.. som førte til sykehusopphold og ofte kontroller.. denne gangen i uke 6+2 (idag) fordi det er greit å følge ekstra med. ville ikke ha noe reprise av det som skjedde sist..
 
Her er det pga alt mulig rart egentlig... Protein s mangel, morkake svikt med Emilie og litt angst siden jeg må ha ks igjen :(
 
Tidlig ul pga hayrisiko svangerskap pga døfødsel
 
hadde første kontroll i uke 5 forrige gang. men det var bare fordi jeg fikk helt nåja.. og legen min setter opp time hver 4 uke så ble bare sånn.. midt i svangerskapet fikk jeg masse komplikasjoner.. som førte til sykehusopphold og ofte kontroller.. denne gangen i uke 6+2 (idag) fordi det er greit å følge ekstra med. ville ikke ha noe reprise av det som skjedde sist..
det skjønner jeg gått:) håper dette svangerskapet går bra, og at alt går bra med den lille denne gang:D
 
Her er det pga alt mulig rart egentlig... Protein s mangel, morkake svikt med Emilie og litt angst siden jeg må ha ks igjen :(
når fikk du vite om du hadde protein mangel, dro du til legen med en gang etter påvist svangerskap eller viste du det fra forje, eller fra før?
 
det skjønner jeg gått:) håper dette svangerskapet går bra, og at alt går bra med den lille denne gang:D


håper jeg og :) bedre å sjekke litt mer enn litt for lite :p
 
Pga habituell abort fikk jeg utvidet utredning og spes siden Emilie er født 3 mnd for tidlig. Protein s mangel er noe som lager blodpropper og en trenger blodfortynnende sprøyter i svk :)
 
Pga habituell abort fikk jeg utvidet utredning og spes siden Emilie er født 3 mnd for tidlig. Protein s mangel er noe som lager blodpropper og en trenger blodfortynnende sprøyter i svk :)
Skjønner, ja blodpropp er skummelt det, faren min fikk det i 50 åra, så må passe på selv da graviditet øker risikoen:( håper alt går bra:)
 
Back
Topp