Tidlig skolestart

Ville nok ikke tenkt så mye på det ennå hvertfall, mange år og igjen og mye kan endre seg
 
Har ei venninne som har 2 barn som har fått startet året før. Alle fire barna hennes er evnerike...
 
Jeg er lærer selv, så vet at det ikke er lett å få det gjennomført. Og jeg vet det er mye testing og sånn, men vet ikke hvem som tar initiativ. Barnehagen har også nevnt det. Jeg synes bare det er interessant emne.. Jeg hadde aldri latt hu begynne året før, med mindre ppt og bhg hadde anbefalt det. Jeg kjenner bare alt for lite til prosessene rundt dette, så var jo helst det jeg lurte på :) hun skulle egentlig flytte avdeling nå etter sommeren, men vi ble enige om at hun skal få lov å være "liten" litt til, og flytter ikke avdeling før lillebroren begynner i bhg, nærmere jul.
 
Jeg er lærer selv, så vet at det ikke er lett å få det gjennomført. Og jeg vet det er mye testing og sånn, men vet ikke hvem som tar initiativ. Barnehagen har også nevnt det. Jeg synes bare det er interessant emne.. Jeg hadde aldri latt hu begynne året før, med mindre ppt og bhg hadde anbefalt det. Jeg kjenner bare alt for lite til prosessene rundt dette, så var jo helst det jeg lurte på :) hun skulle egentlig flytte avdeling nå etter sommeren, men vi ble enige om at hun skal få lov å være "liten" litt til, og flytter ikke avdeling før lillebroren begynner i bhg, nærmere jul.

Høres lurt ut, da må hun leke med de som er født i hennes år. Også ville jeg heller ikke la henne flytte over før andre fra 2014 flyttes over. Jeg har en en jente født i januar 2013 som og leker mye med 2012 barn. Har et desmeberbarn også og ser hvor stor fordel det er for barna som er godt modne og skoleflinke allerede fra første dag på skolen..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg tror ikke du skal legge så mye i vennskapene hos 2-åringer.
Da jeg begynte på skolen var jeg 7,5 år (også januarbarn) og kjente bare én fra før av. Jeg gikk i barnehage i en annen del av byen og hadde ingen tilknytning til skolen.
Det var ingen problemer med det. Jeg byttet også barnehage siste året, da jeg var 6,5 år.
Også det gikk ganske knirkefritt.

Det er nok bedre å være eldst enn yngst i klassen. Jeg har alltid sett på det som en fordel å være en av de eldste.
Det sosiale kan endre seg masse bare på få måneder.
 
Back
Topp