Tidlig overgangsalder og unnfangelse.

Oppdatering:

Jeg gikk på trisekvens i 2 mnd (en mnd. før og en mnd etter oppstart hos Frøyaklinikken). Ble svimmel og rar av de og etter avtale med Anette hos Frøya slutta jeg med de. Prøver viste at FSH svingte mellom 117 og 54 da jeg ringte Frøyaklinikken første gang. Nyeste FSH- prøve tatt for 1 uke siden er på 33 som fortsatt er for høyt, men uansett bedre. Etter at jeg sluttet med trisekvens har jeg hatt to normale sykluser hvor jeg vet at jeg hadde eggløsning første mnd, men er mer usikker andre gangen. Hadde positivt utslag på EL-test i dag og dette blir da tredje syklus hvor kroppen fungerer mer som normalt uten hormontilskudd. Om det blir noen graviditet gjenstår å se, men jeg må si jeg syns at hos Frøyaklinikken er de virkelig magikere, for bare det at de har fått igang igjen syklus hos meg er helt fantastisk!

Lykke til

Nå er vi vel nesten på årsmerket her. Jeg er ikke gravid og måtte begynne på trisekvens igjen mnd etter at jeg skrev sist fordi det bare sa stopp, men jeg har fått bedre og mer "normale" sykluser med normal utfod og EL-smerter osv og utflod som stemmer overens med EL-smertene. For 3 mnd siden nå tok jeg en ny kontroll hos Volvat. Det var ganske gøy, for legen (som jeg opplever som litt nedlatende innimellom) så på skjermen sin og ble lang i maska deretter sa han "Hmh! Et lite øyeblikk"! Han gikk kjapt bort til pcen sin og tastet noe fryktelig før han kom tilbake for å se mer. Deretter fulgte han opp med å si "Hadde jeg ikke visst at det var dine prøvesvar på skjermen der så ville jeg ikke trodd at denne forandringen går an. Om du ser her så ligger det en follikel (eller hva han kalte det) til modning nå, og se på andre siden, der er det flere på rad og rekke som ligger på vent. Har du dobbeltsjekket prøvene dine, for det er ikke samsvar mellom det jeg ser her og det prøvesvarene dine sier!". I den grad man kan kose seg ved et gynekologbesøk må jeg si at jeg faktisk gjorde det. Det var skikkelig digg å høre. Jeg er stadig ikke gravid, men jeg syns jo det er hakket mer håp i alle fall :) Håper det går bra med dere andre :)

Jeg vet ikke hva jeg skal si! Vet ikke hva jeg skal tenke! I går testet jeg på morgenurin 1 dag før IKM. Holdt på å få hjertestans da jeg så en skygge..... svak/usynlig (nesten) strek. Kikket i ørten forskjellige belysninger fra masse vinkler og ble ikke helt enig med meg selv. Jeg pleier å være veldig enig i at testen er dønn negativ. Jeg kastet testen og tenkte det sikkert var noe galt med den og at jeg fikk forvente tanta i dag. Jeg får vondt i hodet dagen før TR og hadde ikke det i går. Ikke i dag heller. Dog satt jeg på tlf med DHL og hikstegråt i går pga feilaktig utregnet toll og moms!! JA! FAKTISK! FLAAAAAUT! Uansett da, så tok jeg en test midt på dagen i dag bare fordi jeg ikke helt klarte å få ro på meg og streken var mer synlig i dag. Ingenting jeg kunne ha innbilt meg ihvertfall, men ikke sterk nok til at jeg klarte å få det på bilde uansett hvor mange ganger jeg forsøkte. Etter dette har hodet mitt vært i fullt kaos! Jeg veksler mellom å nesten sprenges av glede til å være helt sikker på at det må være feil. Har lest at overgangsalder kan gi falsk positiv og jeg er så redd for at det er det som slår til, men nå har jeg testa hver bidige mnd i snart et år og sporadisk året før det og på tross av fravær av syklus. Har aldri hatt en svak strek noen av de andre gangene på tross av hormonklusset. TENK OM JEG ER GRAVID??! DET HADDE VÆRT HELT FANTASTISK!!!! ÅH! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, eller hvilket bein jeg skal stå på!! Hvor fort kan man dra til legen å sjekke?? Dag 1 i forrige syklus var 30 aug! Om... OM...... AAAGH!!! OM denne testen, disse testene er riktige og jeg er gravid så er jeg da 4+1 i dag. Uff! Jeg tør nesten ikke skrive det i frykt for å jinxe det på noe vis! Nå krysses fingre så de er blå her!!

Jeg hadde amh på 1 og fikk beskjed om at det var mest sannsynlig tidlig overgangsalder( selv om det var ingen tegn til det), og at det ikke var noe håp for oss. Heldigvis ble vi henvist til riksen, hvor legen der sa at amh ikke nødvendigvis sa noe om det var mulig å bli gravid eller ikke, siden resten av verdiene mine var perfekte. Ble gravid på første IVF-forsøk:)

Jeg vet ikke hva jeg skal si! Vet ikke hva jeg skal tenke! I går testet jeg på morgenurin 1 dag før IKM. Holdt på å få hjertestans da jeg så en skygge..... svak/usynlig (nesten) strek. Kikket i ørten forskjellige belysninger fra masse vinkler og ble ikke helt enig med meg selv. Jeg pleier å være veldig enig i at testen er dønn negativ. Jeg kastet testen og tenkte det sikkert var noe galt med den og at jeg fikk forvente tanta i dag. Jeg får vondt i hodet dagen før TR og hadde ikke det i går. Ikke i dag heller. Dog satt jeg på tlf med DHL og hikstegråt i går pga feilaktig utregnet toll og moms!! JA! FAKTISK! FLAAAAAUT! Uansett da, så tok jeg en test midt på dagen i dag bare fordi jeg ikke helt klarte å få ro på meg og streken var mer synlig i dag. Ingenting jeg kunne ha innbilt meg ihvertfall, men ikke sterk nok til at jeg klarte å få det på bilde uansett hvor mange ganger jeg forsøkte. Etter dette har hodet mitt vært i fullt kaos! Jeg veksler mellom å nesten sprenges av glede til å være helt sikker på at det må være feil. Har lest at overgangsalder kan gi falsk positiv og jeg er så redd for at det er det som slår til, men nå har jeg testa hver bidige mnd i snart et år og sporadisk året før det og på tross av fravær av syklus. Har aldri hatt en svak strek noen av de andre gangene på tross av hormonklusset. TENK OM JEG ER GRAVID??! DET HADDE VÆRT HELT FANTASTISK!!!! ÅH! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, eller hvilket bein jeg skal stå på!! Hvor fort kan man dra til legen å sjekke?? Dag 1 i forrige syklus var 30 aug! Om... OM...... AAAGH!!! OM denne testen, disse testene er riktige og jeg er gravid så er jeg da 4+1 i dag. Uff! Jeg tør nesten ikke skrive det i frykt for å jinxe det på noe vis! Nå krysses fingre så de er blå her!!

Så flott å høre. SUPERT :happy093

Du øyner håp for meg.

Måtte lese hele tråden din. Krysser alt jeg kan for at det lyser to fine streker til deg snart :Heartred
Jeg har foressten aldri fått antydning til strek på noen tester utenom de gangene det faktisk har vært noe der inne :happy:

Jeg holder på å fly på veggen her og google får kjørt seg ganske hardt. Jeg finner ingen svar på hvor vanlig det er med falsk positiv pga prematur ovariesvikt eller om man da evnt. ville hatt det hver mnd man tester fordi nivået av hCG da vil være gjevnt for høyt hele tiden. Jeg håper så hardt her nå! Legen er stengt frem til mandag! Dustelege som syns han skal ha fri i helgene akkurat når jeg er mest desperat :nailbiting::knegg:

Jeg holder på å fly på veggen her og google får kjørt seg ganske hardt. Jeg finner ingen svar på hvor vanlig det er med falsk positiv pga prematur ovariesvikt eller om man da evnt. ville hatt det hver mnd man tester fordi nivået av hCG da vil være gjevnt for høyt hele tiden. Jeg håper så hardt her nå! Legen er stengt frem til mandag! Dustelege som syns han skal ha fri i helgene akkurat når jeg er mest desperat :nailbiting::knegg:
Tatt ny test?
Måtte lese hele tråden din. For en reise, og for et mot! Du er tøff!! :Heartred

Tatt ny test?
Måtte lese hele tråden din. For en reise, og for et mot! Du er tøff!! :Heartred
Tusen takk <3 Jeg har ikke tatt en test til nå. Jeg skal prøve å vente til i morgen. Kanskje til og med prøve å være hard nok til å vente enda en dag. Vurderer å kjøpe en digital clear blue! Jeg prøver å ikke håpe for mye, men det er vanskelig kjenner jeg! Kun blodrøver som viser hCGstigning vil vel gi meg et definitivt svar antar jeg. Eller om magen vokser etter en tid da :knegg:

Tusen takk <3 Jeg har ikke tatt en test til nå. Jeg skal prøve å vente til i morgen. Kanskje til og med prøve å være hard nok til å vente enda en dag. Vurderer å kjøpe en digital clear blue! Jeg prøver å ikke håpe for mye, men det er vanskelig kjenner jeg! Kun blodrøver som viser hCGstigning vil vel gi meg et definitivt svar antar jeg. Eller om magen vokser etter en tid da :knegg:
Wow :nailbiting: Du er flink!
Her er jeg 3dpo og veeeenter på å kunne teste :hilarious:
Følger spent med på oppdatering :D

Venter i spenning på ny test :smiley-bounce012
*håperogkrysser* :dance018

Masse masse lykke til <3 Jeg heier på deg!!
Åå, så god du er! :Heartred Jeg heier tilbake!
Har egentlig ingen forhåpninger på at vi får et knøtt som holder seg. Mistet to ganger i år, MA (11+3, januar) og SA (7+0, juli). Virker som jeg lett blir gravid, men kommer oss ikke lenger enn det. Første satt på 1.pp (2,5år nå), ble uplanlagt gravid i november, MA. Ventet til mai/juni med å prøve igjen. 1.pp satt den også, men endte i SA. Veien ble mer kronglete enn vi hadde sett for oss..

Jeg er så speeent ❤️ har du testa på nytt?

Hei. Da er jeg antagelig tilbake til dag 1 :( Jeg tok en test til i går og den var sterkere, så jeg bgynte å glede meg litt til å ringe legen på mandag. Grytidlig i dag våknet jeg med magesmertene fra h....... og begynte å blø noe veldig kort etter det. Det er så vondt nå at jeg kaldsvetter og er kvalm av det. Tten å ha fått det bekreftet av en lege er det vel umulig å vite, men jeg tenker kanskje veldig tidlig spontanabort? Det er skikkelig leit. Gubben bare sitter der nå og er skikkelig nedfor og. Han skulle ikke håpe på noe, men det er rart med det. Om jeg orker så drar jeg til legen og tar en blodprøve på det i morgen for å sjekke. De vil vel se hcg en stund etterpå om det er? Det her var kjipt! Håper på bedre resultat for dere andre :Heartbigred

Back
Topp