tidlig oppe,hvor mange soveøkter??

taita81

3 barns mor ♡

Det jeg lurer på er når snuppa våkner 6.30 eller 7 om morgenen..hvor mange ganger er det da normalt å sove før ho tar kvelden?? Ho har pleid å ha 3 soveøkter men syns det er så vanskelig å holde ho våken så lenge om gangen..om jeg skal ha 4 soveøkter. Hva sier dere for ho er jo trøtt så burde ho få sove,selv om ho er blitt større???? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg... noen råd eller tanker

Ho legger seg ved 19-19.30 tiden..

Tror det er veldig individuelt, egentlig. Emi legger seg i sju-halv åtte tiden, og vi står opp ca 8(våkner flere ganger i løpet av natten). I løpet av dagen av dagen har Emil 2-3 dupper.

snuppa har variert veldig på sovingen her. fram til hun var fire - fem måneder klarte hun ikke å være lengre våken enn 2 1/2 time også trengte hun to timer søvn. men nå våkner hun mellom 8 og 9, sover igjen mellom 12 og 12.30 og sover da to timer. våken til ca 17 og sover så ca 1, max 1 1/2. og legger seg for natten igjen halv ni.

Tror de skal få sove det de vil:) Eldste mann her har alltid vært skikkelig sovedyr.Frøkna står opp kl 0800 og legger sefg 20-2030.Mellom der sover hun stort sett to dupper på 3 timer hver

Om Mathea søv te 7 eller te 10 har ingenting å si virke d som, blir ein 15 minutters ekstra. Om vi ligg utpå så tar hu vel den første duppen i sænga trur æ [8D]
Nu søv Mathea under 1 time hver dag da å lægg sæ kl 18 [:D]

Her sover hun en lang soving midt på dagen (2 til 2 1/2 time). Utenom det sover hun stort sett en liten lur etter "frokost" på vei til og fra barnehagen, og av og til en liten halvtime eller sånn på ettermiddagen. Hun legger seg for kvelden ca 18:30. Vi har 2 (3) matinger i løpet av kvelden og natten, og morgenen begynner ca kl 06 [&:][8D]

Føler at det er ikke noe rutiner her i huset. Vi er med på forskjelige aktiviteter og de er på forskjelige tidspunkter. Så jeg ser på snuppa. Som regel klarer hun å være våken 2tm av gangen, da er det nok. Så noen ganger blir det 3x sovingsøkter, andre ganger 2x, noen ganger kan det bare være 1 kjempe lang. Så jeg ser an. Gnir hun seg i øynene og griner er det senga.

Synes ikke du burde tyne henne våken, men heller legge henne og ta henne opp la oss si kl 17, for da blir hun jo sikkert trøtt igjen til i 19 tiden evt før :)

slik gjør vi det dersom hun blir for sutrete, da legger vi henne litt, men lar henne ikke sove så lenge, for da blir hun kveldstrøtt igjen i 19 tida.. hvis vi ikke får henne til å sove i 17 tida, vet vi jo at det blir bare sutring, så da må vi enten trille tur eller kjøre tur så vi lurer litt søvn i henne.

Men Obs! vi gjør dette kun på ettermiddagen! på dagtid har hun som regel 3 blunder, hvor hun sover til hun våkner av seg selv.. hun er våken ca to timer mellom hver blund... så varer en blund 1-2,5 timer..Forresten så starter dagen i 5-6 tida i vårt tillfelle [:)] jeg synes vi har klart å få en kjempefin ordning på dette med søvnen hennes!!

Back
Topp