tidlig morgen:S

mammatilverdensbeste

Glad i forumet
dere som har barn som våkner i 5 hal 6 tiden.. hva gjør dere da? står dere opp? jeg synest det er aaaalt for tidli å stå opp da, så jeg tar henne inn i sengen til oss å prøver å få henne til å sovne igjen(uten noe hell da) så står vi opp i 7 tiden.. men hun er jo igrunn ikke uthvilt klokken 5, tror bare det har blirr en vane(uvane) å våkne så tidli:S

vi hadde det slik før, slitsomt ja.. for hun var jo ikke uthvilt heller, så hun bare sutra.. men jeg gidda ikke å styre med henne oppi senga mi da, hørte til sjeldenheten at hun sovna så.. men nå våkner hun heldigvis ikke før i 7 tida[:)]

Her er det ramaskrik nesten hver morgen fra kl 04.45/05..... Jeg har prøvd ALT, men ingenting fungerer som du skjønner.... Så her får hun fint skrike fram til kl 06, for vi står ikke opp før da UANSETT!!!

vi står opp=) tar dag stellet, leker litt så får han mat, leker igjen så kviler han og de dagene han våkner veeeldig tidlig tar eg kvilen med han=)

Hvis det er noen trøst virker det som om det er veldig vanlig for barn mellom 6 mnd og 1,5 år å våkne kl 5.

Frem til mini var 1 år, tok jeg henne over i min seng å kose ammet, men etter at det ble kuttet så bare prøvde vi å være i senga.

uff.. er igrunn lei av å ta henne opp i sengen til oss også, for hun sovner jo veldig sjelden, så det blir jo bare til at hun ligger å terroriserer meg 1 time før vi står opp.. men det rare er, at når jeg skal på tilivakt på jobb og vi må dra hjemmenfra 0620, da må jeg vekke henne litt over 6!
men er her noen flere med tips til å få henne til å sove lenger? før var det så enkelt,for da fikk hun en flaske melk og sovna igjen;)

Hvis Bendik våkner tidlig roper jeg inn til han at det forsatt er natta, og at han må sove. Også gjør han det.[:D]
Hvis han ikke får sove ligger han og koser seg i senga til det er på tide å stå opp.

Jeg vet jeg er fryktelig bortskjemt der altså..[8D]

Bakdelen er at han er fryktelig treg om morgenen da, så hvis vi har dårlig tid blir det skikkelig stress. Skal helst ligge og "morre" seg med dyna i sofaen et par timer før vi kan tenke på morgenstell.[8D]

har samme problemet [&o] siden vi stilte klokka våkner han mellom 4 og 5 hver dag!! [:o][&o][>:]

prøver alt her nå, legge han litt tidligere, legge han litt seinere, la han sove litt kortere på dagen, la han sove så lenge han vil på dagen, osv.. men ingenting funker [&o]

vi lar han ikke stå opp og leke før klokka seks uansett, men det er utrolig slitsomt å gå ut og inn av rommet hans hele tiden og prøve å få han til å sovne igjen. nytter ikke!

ORIGINAL: 3xS

har samme problemet [&o] siden vi stilte klokka våkner han mellom 4 og 5 hver dag!! [:o][&o][>:]

prøver alt her nå, legge han litt tidligere, legge han litt seinere, la han sove litt kortere på dagen, la han sove så lenge han vil på dagen, osv.. men ingenting funker [&o]

vi lar han ikke stå opp og leke før klokka seks uansett, men det er utrolig slitsomt å gå ut og inn av rommet hans hele tiden og prøve å få han til å sovne igjen. nytter ikke!

ja jeg også har prøvd alle de tingene du har prøvd:S men ingenting funker! men idag sov hun til hal 7 da so skal ikke klage viss hun fortsetter med det, men jeg har mine tvil.. var nok bare et enganggstilfelle idag:S

Prøver å la henne ligge i senga frem til 6.
Så står vi opp (står opp tidligere viss det ikke går ann at hun ligger i senga)

Tar henne IKKE opp i vår seng. Det vil jo være å premiere henne for å våkne så tidlig.
"Dersom du bare våkner tidlig nok, så skal du får sove/kose i vår seng"[:)]

Vi har hatt ett stort problem med det her med ungene våre.

Jeg har vært en del på sykehus med eldstemann, og spurte i fortvilelsen råd hos han legen. Han mente at det var litt min egen feil som hadde stått opp så tidlig med de fordi da ble det en vane for de.

Han mente det var jeg og faren som måtte sette grenser for når man skulle stå opp. Var de våkne fem og vi mente det var morgen syv skulle de ikke opp før da. Det har funket her hos oss. Det tok noen dager med hyl og skrik, men nå når de våkner for tidlig lar jeg de ligge og det er ikke mange sekundene før de skjønner at mamma eller pappa ikke kommer og de gir opp og sovner igjen.

Vi hadde det også sånn her. Han våknet tidlig så da tok vi han med inn til oss, noen ganger sovnet han. Vi kortet ned sove tiden hans litt i barnehagen og la han 30 minutter senere om kvelden, da er det stort sett ikke morgen her før 06.30-07.00

Back
Topp