Tidlig med tenner?

Skrømt (Vimsa)

Forumet er livet
VIP
Er det tidlig med tenner allerede nå? Altså, min datter har siklet helt vanvittig i ca. 2 måneder, for en måneds tid siden var det mye hender i munn. Men nå siste uka har hun vært utrolig sutrete og sårbar, biter på hendene sine konstant, og alt annet. I tillegg så gnager hun meg på puppen under amming. På natt så spiser hun bra og sover videre, men ofte på dagen sutter hun litt, slipper og gråter, sutter igjen osv. Vi ser ingen tenner, men da hun tygger på gummismokken sin så ser vi tydelig tennene rett innenfor tannkjøttet. Kan det være tenner som plager henne, eller er det for tidlig? Hun er 5 måneder til lørdag, men 3,5 måned ut ifra termin :)
 
Det vanlige er vel 6-9mnd, men nei, er vel ikke tidlig nå. Det er bare litt sjeldnere :) Storebror fikk første tann 12uker gammel :) nå har jeg ventet i godt over 1mnd her, og hun gnager mer nå enn før, regner med det kommer snart. Synes jeg ser noe hvitt nedi gommene :)
 
Guriland, ved første øyekast så det ut som det var to STORE fortenner øverst der. Haha :) Ikke dårlig med to tenner allerede! Hos oss er det ikke det minste tegn til noe i munnen. Men han har bitt og siklet i flere mnd.
Hehe, det er tungen hans :) Ikke lett å skulle ta bilde inni munnen hans. Armer og ben alle veier og tungen flakser inn og ut hehe :)
 
Det vanlige er vel 6-9mnd, men nei, er vel ikke tidlig nå. Det er bare litt sjeldnere :) Storebror fikk første tann 12uker gammel :) nå har jeg ventet i godt over 1mnd her, og hun gnager mer nå enn før, regner med det kommer snart. Synes jeg ser noe hvitt nedi gommene :)
Oj! Såppas :) Vi får se da. Hun er utilfreds, så noe foregår. Får følge med litt :)
 
Min og har to. Fikk første en uke før 4 mnd, andre en uke eller to senere. :)
 
Er det tidlig med tenner allerede nå? Altså, min datter har siklet helt vanvittig i ca. 2 måneder, for en måneds tid siden var det mye hender i munn. Men nå siste uka har hun vært utrolig sutrete og sårbar, biter på hendene sine konstant, og alt annet. I tillegg så gnager hun meg på puppen under amming. På natt så spiser hun bra og sover videre, men ofte på dagen sutter hun litt, slipper og gråter, sutter igjen osv. Vi ser ingen tenner, men da hun tygger på gummismokken sin så ser vi tydelig tennene rett innenfor tannkjøttet. Kan det være tenner som plager henne, eller er det for tidlig? Hun er 5 måneder til lørdag, men 3,5 måned ut ifra termin :)
Det vanligste er vel fra 6 mnd, men er ikke helt uvanlig fra 3 mnd heller. Så det er rette tiden nå! Vår har siklet og gnagd siden han var 2 mnd, ingen tenner enda. Men det har tatt seg opp i det siste, og han sutrer mer og blir av og til helt desperat etter å tygge på noe. Så kommer vel noe ila de neste månedene vil jeg tro :)
 
Min niese fikk forrige uke hu var rett før 5mnd
 
Min bli 5 mnd på søndag, fikk første tann 4,5 mnd gammel, og tann nr to bryter nok igjennom i dag/morgen :)
 
Min fikk sin første 2 dager etter 4 mnd. Nå er han litt over 5 mnd og har 4 tenner. Storebror var også tidlig ute og hadde vel 6 tenner før 6 mnd. Også han omtrent på dagen 4 mnd med første. ;-)
 
Min fikk sin første 2 dager etter 4 mnd. Nå er han litt over 5 mnd og har 4 tenner. Storebror var også tidlig ute og hadde vel 6 tenner før 6 mnd. Også han omtrent på dagen 4 mnd med første. ;-)
Vi venter ENDA :p Og nå er det en stund siden innlegget.
 
Back
Topp