Tidlig med bekkenløsning i uke 22????

Ikke tidlig nei :) Jeg er 20+2 og går med fysio 2 ganger i uken + bassengtrening en gang i uken med fysio :)

Skjønner det er mange som har vært plaget lenge allerede.

Da er det rett og slett legen som har en mening om at bekkenløsning er noe man kun får som høygravid. :confused:

Her har jeg hatt tegn på bekkenløsning siden uke 16, men nå når jeg er sykemeldt roer symptomene seg heldigvis, så håper på å slippe den verste bekkenplagen :) Legen bør jo vite at man kan få bekkenløsning ganske tidlig, men slettes ikke alle leger kan like mye om svangerskap og alle dets plager. Lykke til :)

Skjønner det er mange som har vært plaget lenge allerede.

Da er det rett og slett legen som har en mening om at bekkenløsning er noe man kun får som høygravid. :confused:

Jeg har også fått beskjed hele veien om at det er tidlig osv, både av lege og av andre... Og som jeg kanskje nevnte tidligere i tråden har legen nesten avvist det med at man må regne med slike smerter under svangerskapet, men var hos fysioterapeut i dag og fikk konstatert både bekkenlåsning og bekkenløsning med gangvansker. Hun mente noen bare var uheldig og fikk det tidlig og at det heller ikke var uvanlig, men at det ofte er hormonellt betinget...

Er i uke 26. Nå er det ordentlig vondt å gå. Er fryktelig redd det blir krykker på meg om ikke mange ukene :(

Her var bekkensmerter første tegn på graviditet (ca 6-7 dpo). I begynnelsen er det hormoner som lagar trøbbel og hormonene er der jo ganske umiddelbart. Etter kvart som babyen blir større blir det jo og meir trykk på alt mulig, som igjen kan forverre bekkenet... Det er ikkje tidlig å få smerter i veke 22... Eg blei 100 % sjukmeldt pga bekkenet i veke 12 i første svangerskap. No er det heldigvis ikkje like plagsomt, men så er eg student i staden for barnehageassistent no, så eg utfordrar heller ikkje kroppen like mykje.

Her kommer og går det. Kan ha veldig vondt de dagene jeg har gått mye og gjort masse, men være helt fin om jeg tar det mer med ro.

Er veldig spent på hvordan det blir å gå på jobb nå over jul!

Å nå er jeg så drittlei vondt! Blir bare verre og verre for hver dag det her bekkenet. Er spesielt vondt å reise seg fra liggende/sittende stilling, gå, samt å snu seg i senga. Er det mulig... Noen som har gode råd på lager?

Æsj nå er bekken er faktum her og. Uke 28+. Vagger i lav fart, kjempesliten og det beste er å ligge og sove...

Har begynt her også..fryktelig vondt å gå lenge.spesielt hvis jeg reiser meg opp.. Kom mye tidligere denne gangen :/

Å nå er jeg så drittlei vondt! Blir bare verre og verre for hver dag det her bekkenet. Er spesielt vondt å reise seg fra liggende/sittende stilling, gå, samt å snu seg i senga. Er det mulig... Noen som har gode råd på lager?
Jeg fikk god hjelp av kiropraktor,faktisk! Rigtig god bedring og lykke til med de siste ukene! :)

Jeg fikk god hjelp av kiropraktor,faktisk! Rigtig god bedring og lykke til med de siste ukene! :)
Takk for råd, har bestilt time hos kiropraktor med erfaring og utdanning i behandling av gravide og bekkenplager faktisk til neste torsdag! Håper at det kan hjelpe, mulig hun har noen gode øvelser på lager eller tips for å lindre smertene.

Takk for råd, har bestilt time hos kiropraktor med erfaring og utdanning i behandling av gravide og bekkenplager faktisk til neste torsdag! Håper at det kan hjelpe, mulig hun har noen gode øvelser på lager eller tips for å lindre smertene.
Flott! Da er du et lite stykke på vei! :) Håper virkelig det har effekt på deg!

Jeg fødte i august 2014,etter voldsomme bekkenplager og bekkenlåsning...hvis det er noe "trøst" og du ønsker flere barn,så skal du vite at jeg ikke har antydning til noen plager i dette sv.skapet! :)

Back
Topp