Tidlig med bekkenløsning i uke 22????

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Jeg var hos legen idag for å snakke om smertene jeg har hatt den siste uken, og be om forlengelse av sykemelding.

Hun mente at det hørtes ut som bekkenløsning, men hun syntes det var tidlig å få bekkenløsning "allerede nå". :confused:

Er det så tidlig når man er over halvveis da?

Jeg skjønner at det er tidlig når man får plager i første trimester, men nå nærmer det seg jo tredje trimester med stormskritt...

Når fikk dere som har bekkenløsning de første plagene?

Er i uke 24, begynte å få plager med bekkenet i uke 18-19 ca. Ble sykemeldt for det denne måneden og går til fysio en gang i uka. Min oppfatning er at de fleste leger "tror" ikke på deg når du sier du har det, men jordmor gjør det. Og fysio sa det var helt klart bekkenløsning da jeg får vondt og tårer da jeg gjør de forskjellige øvelsene :-P vet om mange som har fått det i uke 8-10 også så det kommer vel bare helt ann på kroppen og eventuelt jobben man har tror jeg/tunge/feile løft osv.

Er to typer bekkenløsning. Du kan få plager fra uke 4 som er hormonell. Men alle skal ha bekkenløsning på slutten . Det er ein del av prosessen. Så heilt på slutten skal du ha det. Men er jo veldig ulikt om folk har plager eller ikkje. Eg har bekkenplager heletiden. Var til første behandling i uke 5. Men kiropraktoren har sjekka at eg har ikkje bekkenløsning men har masse vondt og tid tider gangvansker. Så kan ha vondt uten at det er løsning og. Ett tips jm gav meg med Nr ein er og løfte ett bein. Vis det blei verre /vondt når du gjor det så var det bekkenløsning. Men eg får vondt av det og har vist ikkje bekkenløsning . Blir mindre klok på dette for hver bahandling. Men eg eg bedre etter mangen ganger hos kiropraktor :)

Husker at jeg nevnte de begynnende smertene til jordmor i allerede 12, men da var de veldig svake. Synes dette med bekkenløsning eller ikke er vanskelig. Min lege mente jeg ikke hadde det, og at det dessuten var for tidlig. Og selv om jeg ikke har de symptomene på bekkenløsning legen så etter, så har uansett to fysioterapeuter sagt at jeg har bekkenløsning. Når jeg var hos fysio på tirsdag or vurdering om behandling så sa fysioterapeuten at løsningen begynner fra uke 7, så det er alltid noen som har uflaks og kjenner det tidlig.

Var på gruppetrening i går og der var et ei dame som sa hun hadde vært på gravidtrening hos fysio siden uke 9 pga bekkenplager, og hun var nå i uke 35.

Husker at jeg nevnte de begynnende smertene til jordmor i allerede 12, men da var de veldig svake. Synes dette med bekkenløsning eller ikke er vanskelig. Min lege mente jeg ikke hadde det, og at det dessuten var for tidlig. Og selv om jeg ikke har de symptomene på bekkenløsning legen så etter, så har uansett to fysioterapeuter sagt at jeg har bekkenløsning. Når jeg var hos fysio på tirsdag or vurdering om behandling så sa fysioterapeuten at løsningen begynner fra uke 7, så det er alltid noen som har uflaks og kjenner det tidlig.

Var på gruppetrening i går og der var et ei dame som sa hun hadde vært på gravidtrening hos fysio siden uke 9 pga bekkenplager, og hun var nå i uke 35.
Eg stoler mer på fysio og kiropraktor en lege ang bekken. Dei kan kjenne det. Legen tar ikkje i meg ein gang vis eg har plager. Han seier bare det er normalt og ha vondt :/

Nei det er ikke tidlig. Med nr 1, var jeg 100%sm fra uke 11, nr 2 fra uke 15, og nå fra uke 21.

Jeg har delvis bekkenløsning og full bekkenlåsning, og er sykmeldt 100% i fem uker. Jeg har merket korsryggen siden uke 5-6, men i varierende grad. Men jeg tror jeg har fått det verre denne gangen fordi jeg må følge opp toåringen også.. Legen min var ikke i tvil om sykemelding og har sendt meg til fysio også.

Jeg blir så oppgitt for hun mente at det like gjerne kunne gå over igjen seinere i svangerskapet. :eek: Er ikke det jeg har hørt om bekkenløsning da...

Fikk 30% sm for to uker, så må jeg tilbake igjen om to uker og gjennom samme leksa på nytt. Ganske slitsomt når det er et pes å rekke lege mellom barnehage og jobb om morran, og ganske lang reisevei til legen i tillegg.
Har time til jordmor siste uka før jul, så da får jeg jo snakka med henne om plagene og evt bekreftet at det er bekkenløsning. Men det hjelper jo lite når det er legen som skriver ut sm...

Eg stoler mer på fysio og kiropraktor en lege ang bekken. Dei kan kjenne det. Legen tar ikkje i meg ein gang vis eg har plager. Han seier bare det er normalt og ha vondt :/
Samme som min lege det, alle typer smerter er visst normalt i svangerskapet og man må bare holde ut og leve som vanlig :confused:

Er to typer bekkenløsning. Du kan få plager fra uke 4 som er hormonell. Men alle skal ha bekkenløsning på slutten . Det er ein del av prosessen. Så heilt på slutten skal du ha det. Men er jo veldig ulikt om folk har plager eller ikkje. Eg har bekkenplager heletiden. Var til første behandling i uke 5. Men kiropraktoren har sjekka at eg har ikkje bekkenløsning men har masse vondt og tid tider gangvansker. Så kan ha vondt uten at det er løsning og. Ett tips jm gav meg med Nr ein er og løfte ett bein. Vis det blei verre /vondt når du gjor det så var det bekkenløsning. Men eg får vondt av det og har vist ikkje bekkenløsning . Blir mindre klok på dette for hver bahandling. Men eg eg bedre etter mangen ganger hos kiropraktor :)
Hvordan kan man vite om det er hormonelt eller ikke? Og hjelper behandling evt mer mot den ene typen enn den andre?

Har du bedd om henvisning til fysioterapeut da? De kan jo stille diagnose, men ikke sykemelde da. Evt så kan du prøve manuellterapeut, såvidt jeg vet har de også rett til å sykemelde.

Nei, det er ikke tidlig. Har bekkenløsning med en del smerter jeg også. Går til fysio 1-2 ganger i uka, for å holde det i sjakk:)

Har du bedd om henvisning til fysioterapeut da? De kan jo stille diagnose, men ikke sykemelde da. Evt så kan du prøve manuellterapeut, såvidt jeg vet har de også rett til å sykemelde.
Nei, plagene er ikke så ille (enda), og ikke hver dag. Så jeg avventer litt. Hvis det ikke blir plutselig verre skal jeg snakke med jordmor først tenkte jeg. Men blir det verre fort så får jeg ta kontakt med manuellterapeut eller noe sånt.

Nei, det er ikke tidlig. Har bekkenløsning med en del smerter jeg også. Går til fysio 1-2 ganger i uka, for å holde det i sjakk:)
Synes du det hjelper?

Her kom det akutt etter en veldig tung arbeidsdag forrige uke, i helgen var vi i London og det var ikke noe behagelig. Utrolig vondt å stå i kø i butikker, vente på buss etc. Å gå gikk greit, men stå og sitte var ikke noe særlig. Litt bedre nå igjen, heldigvis, men det variere veldig fra dag til dag.

Kanskje du kan be fysio/ kiro/ manuellterapeut sende en vurdering til legen om at det etter deres vurdering er bekkenløsning. Så blir det litt mer saklig liksom. Pes å måtte selv argumentere overfor legen... Lykke til :-)

Jeg vil ikke si det er spesielt tidlig med bekkenløsning i uke 22. Jeg har slitt med bekkenløsning siden uke 12. DET er (unødvendig) tidlig.

Jeg har hatt vondt siden veldig tidlig i svangerskapet... Husker ikke helt hvilken uke jeg fikk det, men har hatt samme problem med min lege... Til slutt måtte jeg bare gå å si at nå greier jeg ikke mer! Og da fikk jeg henvisning til fysioterapeut og sykemelding...

Back
Topp