Tidlig kvalme = tvillinger?

Live2Learn

Elsker forumet
Jeg veeeet jo at det er SÅ forskjellig fra person til person og svangerskap til svangerskap..

Meeen

med nr 1 var jeg litt kvalm fra uke 8 til 12.. 

Med nr 2 begynte det i uke 8 og da kastet jeg opp til uke 18..

Denne gang begynte kvalmen i uke 5 og jeg har kastet opp så og si hver dag siden det.. 

Pappa spøker om at det er garantert tvillinger for det er så mye tvillinger på hans side! 

Er det sannsynlig? Kan så tidlig kvalme og oppkast være tegn på tvillinger? 

*stresset*

Jeg har vært kvalm fra uke 3, 4 og 6 med mine og bare vært èn inni derSå ikke alltid det stemmer hvertfall, om det stemmer.

Aner ikke. Men jeg venter 1 og ble kvalm i 4.uke.

Er visst bare en myte det der.  Jeg spydde som en gris fra uke fire til tjuetre med Lucas.

Toeggede tvillinger kan være arvelig, men tror det er fra morssiden.

Jeg ble kvalm nesten med en gang jeg ble gravid jeg. ingen tvillinger av den grunn :)

Tvillinger er bare arvelig fra morssiden, som en annen her skriver.
Eneggede tvillinger er det ikke noen arvelig tendens til å få, det er helt tilfeldig.
Men kvinner som selv er toeggede tvillinger eller har det i nær familie kan være disponert for å få toeggede tvillinger selv. 
Dette er ikke påvirket av hvorvidt det er tvillinger i farens familie, da toeggede tvillinger kommer av at to egg løsner på eggløsningstidpunktet i stedet for ett.
Dette kan ikke pappaens gener være med på å utløse.

Så du kan nok ta det med ro.

Joda, du kan fint arve anlegget for toeggede tvillinge fra din far!! Faren din kan ikke påvirke og selv få tvillinger, men genet for å slippe flere egg ved eggløsning kan han gi videre til deg. Bare så det er sagt.

Tror ikke tidlig kvalme i seg selv er noe tydelig tegn på tvillinger. Men kvalmen kan bli kraftigere med to ja! Jeg var f. eks ikke kvalm med førstemann og sinnsykt kvalm nå med tvillinger. Hos meg var det en gynekolog som leenge før vi fant ut at det var to, mente at det kunne være to. Ikke nødvendigvis for jeg var så kvalm, men fordi jeg ikke hadde vært det i forrige svangerskap.

Lykke til videre med svangerskapet :) Håper kvalmen gir seg raskere denne gangen enn forrige :)

Det er nok bare å vente å se :)
Jeg var myyyyye tidligere, mer og lenger kvalm denne gangen enn forrige.. spydde i ukesvis og spyr fortsatt noen dager.. eneste forskjellen her er at jeg fikk gutt forrige gang og skal ha jente nå.. 

Jeg misforsto nok, leste at det var barnefaren som hadde tvillinger i sin familie. Selvsagt kan du være disponert for det hvis din fars familie har tendens til å få toeggede tvillinger. Såfremt det er din fars mors side da.. Haha, litt komplisert. Men hvis feks søsteren til farfaren din har tvillinger så påvirker ikke det deg, liksom.

vel sist jeg var gravid så ble jeg kvalm allerede mellom uke 4 og 5.....det viste seg å være tom fostersekk, så for min del så var det ikke tilfelle iallefall...

Back
Topp