Tidlig graviditetstest

LilleSmurf25

*Snart* mor til 3
Aprilspirene 2025
Hvilken tidlig graviditetstest anbefales? Og er det egentlig noen vits, eller bortkastet å bruke penger på?
 
Etter min erfaring, så er det bortkasta penger. Vanlig makesure fanger opp fra det er såvidt økning i hcg og er bra nok :)
Takk for svar. Har én tidligtest som jeg fikk fra Babyplan, men tenkte å bestille flere. Men da tror jeg at jeg dropper det :)
 
bortkastet med tidlig test spør du meg :) Her er make sure vanlig tester fra min runde denne gang :)
 

Vedlegg

  • IMG_4877.jpeg
    IMG_4877.jpeg
    380 KB · Visninger: 109
Etter min erfaring, så er det bortkasta penger. Vanlig makesure fanger opp fra det er såvidt økning i hcg og er bra nok :)
Enig i denne. Makesure på 25 hadde tydeligere strek enn de jeg prøvde som har 10.
 
Jeg ser forskjell på babyplan sin tidlig og vanlig test på hvor tydelig. Og har hatt andre billig merker som ikke har vært på laaaangt nær så sterke, og knapt fanga opp noe. Metode og rfsu sine er treige de og synes jeg. Men make sure har jeg ikke sammenlignet med :) jeg holder meg til kun babyplan, både pgs pris men også at de er gode på el test synes jeg.
 
Som de andre sier, bortkasta tid og penger. Kjør på med vanlige tester heller
 
6 dager før IKM tok jeg en metode tidlig test og cb tidlig test. Metode fikk svak strek, cb slo ut litt sterkere. De to påfølgende dagene er metode negativ. Erfaringer med dette? Vet ikke hva jeg skal tørre å tro.. har det også noe å si hvor lenge urinen står i romtemperatur?
 
6 dager før IKM tok jeg en metode tidlig test og cb tidlig test. Metode fikk svak strek, cb slo ut litt sterkere. De to påfølgende dagene er metode negativ. Erfaringer med dette? Vet ikke hva jeg skal tørre å tro.. har det også noe å si hvor lenge urinen står i romtemperatur?
Tenker du på hvor lenge urinen står i en kopp eller hvor lenge testen blir liggende etter bruk?
 
Hvor lenge urinen står i kopp før test :) skal kjøpe flere tester i dag, men får ikke gjort det før om noen timer og vil gjerne teste de i morgenurinen.
Tror ikke det har noe å si så lenge det er forseglet og det er morgenurinen. Jeg har tatt med urinprøver til helsestasjon/legekontor fordi jeg ikke har hatt test hjemme, og det er fortsatt et gyldig resultat.

Når det gjelder den negative testen, så kan det være uflaks med en dårlige metode-test. Svak strek, og ikke minst sterk strek, er positivt resultat uansett!
 
Tror ikke det har noe å si så lenge det er forseglet og det er morgenurinen. Jeg har tatt med urinprøver til helsestasjon/legekontor fordi jeg ikke har hatt test hjemme, og det er fortsatt et gyldig resultat.

Når det gjelder den negative testen, så kan det være uflaks med en dårlige metode-test. Svak strek, og ikke minst sterk strek, er positivt resultat uansett!
Takk for svar ❤️ krysser fingrene alt jeg kan
 
Back
Topp