Tidlig g test

Lisa Amalie

Flørter med forumet
Hei :)
Funderer litt fra et innlegg jeg fant på babyplan eller et annet sted om at man kan så tidlig som 6 dager etter befruktning få positiv test. Jeg testet vel 1-2 september ( uke 3 +0 eller noe) og såg svakt positivt på dem 3 september.

Var usikker på dem så tok en ny test 4 september med både stav og digital som viste gravid 1-2.
Første samleie var 19 august , 22 og 24. Så lurer litt på om jeg kan være lengre på vei enn beregnet utifra forrige mensen ?
Mensterminen midlertidig er 18 mai. Skal til 12 ukers kontroll på fredag så får svar da. Men ville nå høre

andre som har testet tidlig? ☺️
 
Sniker litt.
Så lenge det er en naturlig graviditet vil termin nesten alltid flyttes enten frem eller tilbake på et eller flere punkt, så det er ikke kjempenøye når det er snakk om et par dager altså, velg den datoen du føler deg mest komfortabel med i starten og så er det greit.
I tillegg har ikke tidspunkt for samleie all verden å si da sæd kan leve i opp til fem døgn ved optimale forhold..
 
Sniker litt.
Så lenge det er en naturlig graviditet vil termin nesten alltid flyttes enten frem eller tilbake på et eller flere punkt, så det er ikke kjempenøye når det er snakk om et par dager altså, velg den datoen du føler deg mest komfortabel med i starten og så er det greit.
I tillegg har ikke tidspunkt for samleie all verden å si da sæd kan leve i opp til fem døgn ved optimale forhold..
Tenkte bare siden fikk så tidlig svar på g test kontra med første graviditet hvor jeg fikk positiv test 2-3 dager før og ikke en uke før men jeg har holdt meg til termindato 18 mai som er da 11 +2 idag. Så får vi bare se ☺️
 
Jeg testet tydelig positivt 3+2. Det var assistert befruktning med innsett av frossen blastocyst, så ingen mulighet for å ha tatt feil av eggløsning/befruktningstidspunkt:)
 
Jeg testet positivt 3.sept - termin 17.mai :dummy1: (Det er jo 11dpo) - eller 3+5 om man vil se det slik.
Blir ikke det en dag feil?

7 dpo = 3+0
8 dpo = 3+1
9 dpo = 3+2
10 dpo = 3+3
11 dpo = 3+4

Flisespikkeri, men...:)
 
Oppdatering ☺️ Ble satt til samme tid 12 +0 fredagen pga appen og det er det vi har gått utifra hos legen selvom på ultralyd viste den seg 12 +1 ( altså 17 mai) . Skal på privat ul i morgen og er spent på om alt er som det skal være med lille. Legen kan bare sjekke lengde og hjertelyd, men babyen var veldig aktiv
Kanskje vi får pekepinn på skjønn denne gangen også, slik som med forrige ❤️ Svigermor er fast bestemt på at det blir gutt denne gangen mens alle andre tror vi får en jente til
 
Jeg testet tydelig positivt 3+2. Det var assistert befruktning med innsett av frossen blastocyst, så ingen mulighet for å ha tatt feil av eggløsning/befruktningstidspunkt:)

Så gøy! Termin 12/5 med frossen blastocyst! Herreguuud de to ukene med venting er sødne hver gang! Hvor var dere og fikk satt inn?
 
Så gøy! Termin 12/5 med frossen blastocyst! Herreguuud de to ukene med venting er sødne hver gang! Hvor var dere og fikk satt inn?
Vi var hos klinikk Hausken. Jeg ventet aldri 2 uker for å teste. Tok ovitrelle begge gangene og den kan jo gi falsk positiv til 9 dpo. Så for min del var det innsett 5 dpo, og så testet jeg allerede fra 6dpo for å se når ovitrelle var ute. Begge ganger fikk jeg svakest positiv 8 dpo og tydelig sterkere 9 dpo og enda sterkere 10 dpo. Så bare 4 dager fra innsett til jeg visste at jeg var gravid. Begge mine prøverørsbarn er fra første uttak. Hvor var dere? Hadde dere noen forsøk det ikke ble barn av?

Fra innsett har jeg egentlig aldri vært særlig nervøs. Da stoler jeg liksom på at kroppen min fikser resten. Men jeg var supernervøs fra uttak til innsett på ferskforsøket og for tining på fryseforsøket.
 
Last edited:
Back
Topp