Tidlig en mandagsmorgen..

Ja, typisk at alle får sånn øyekatarr når det bryter ut, jeg får fikk det sist gang nasse hadde det:D
Veldig greit å ha en dato når det kommer til innkjøp og sånn, spes når det kommer til passet av Anette mens vi er på sykehuset:-)

Hehe ja! Må være veldig greit å si "den datoen trenger jeg barnepass, for da får vi baby" :P hehe enn som meg som har måtte ringe til mamma tidlig om morgen ;)

11-13 timer er perfekt! :-) håper han fortsetter slik! Jeg syns alt var så stress da Simone var baby, men jeg skjønner ikke helt hva som var slitsomt sånn i ettertid, for hun sov hele natta og sov ok på dagtid, men likevel fikk jeg aldri gjort noe ;-p tror det er mye som blir "enklere" med nr to fordi vi blir mer avslappet, og så er det sikkert noe som blir vanskeligere siden vi har to stk og Simone sikkert blir litt sjalu av og til.

Hehe ;) sikkert lurt å snakke med Emira på dagtid ja, men det er sikkert ikke lett å finne ut av slikt alltid. Håper det ordner seg fort siden dere var ferdig med slikt ;) positivt at hun vil ha av bleia med en gsng da, for da syns hun iallefall ikke at det er behagelig. Lykke til med praten 3-)

Ja jeg syns ikke jeg kan klage på Leoh altså :P:) satser på at det fortsetter sånn ;) men gleder meg til han får faste soverutiner på dagtid og til han legger seg enda tidligere på kvelden:)

Hahaha ja vet du, sånn tenkte jeg når jeg fikk Liana å! Jeg forventet meg at det skulle bli sååå slitsomt som med Emira, men hva i all verden var så slitsomt?:P nesten så jeg har kjedet meg fram til både Liana og Leoh har blitt 3-4 mnd:eek::P
Er ikke sikkert Simone blir så sjalu, hun er jo liten enda og forstår ikke like mye som det en 3 åring ville gjort.. med Liana gikk det veldig fint, og eneste sjalusi hun har vist er til flaskene til Leoh :P noen ganger hun blir skuffa for hun tror det er til hun, enda dem har forskjellige flasker ;)

Nei jeg må nok bare snakke med hun og prøve å finne ut av hvorfor hun plutselig tisser igjen om nettene.. og evt kutte ut vann på natta å sånt :)

Vi har vært ute og kost oss masse. Deilig sol for første gang på 100 år! 12 g i solen :-) Nå har vi spist kanelboller.. mmm. Elsker det :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Nusselige barn du har :) ser deilig ut i sola:) misunnelse! Haha

Hehe der sa du noe ja! For har merka at det nesten ikke er noe tiss i bleiene til Leoh på morgen!.. er nok det beste å ikke stresse for mye med det nei.. men syns det bare er litt frustrerende når hun var tørr i så lang tid, og når hun nå kom med "jeg vil ikke holde meg":p
Jeg vet alt om frustrasjon rundt det der. Naturlignok har jeg sjekket mye rundt temaet da han er over 5 år nå og vi har grublet og spurt og prøvd mye.
Men det ER faktisk veldig vanlig at barn opp til skolealder tisser på natta enda, uten at det hentydes at det er noe som helst galt, selvom de også har vært tørre i perioder. T har vært uten bleie på dagtid siden han var 2,5 år og har hatt relativt lite uhell i grunn.
Men det er forskjell på hvordan barn tisser også. Vi merket da han sluttet med bleie at han småskvettet ofte, isdetet for at blæra ble veldig full før alt tømtes. Dette gikk seg til da han hadde gått med truse en stund og kjente at han ble våt (men vi måtte ta han veldig ofte på do i starten!).
Jeg tror det er slik for han på natta også. For selvom vi har tatt han på do inntil tre ganger på natt har det fortsatt vært noe i bleia på morgenen.
Så dette er noe vi har infunnet oss med at vi ikke kan styre. På 4-årskontroll for ett år siden sa helsesøster rett til han at det var helt vanlig, og at mange 4-5- åringer brukte bleie fortsatt på natta. Å se lettelsen til ungen da han hørte det var helt enormt for oss (for han synes selvsagt det er noe herk med bleie innimellom), og både vi og han stresser mye mindre med det nå.

Ja jeg syns ikke jeg kan klage på Leoh altså :p:) satser på at det fortsetter sånn ;) men gleder meg til han får faste soverutiner på dagtid og til han legger seg enda tidligere på kvelden:)

Hahaha ja vet du, sånn tenkte jeg når jeg fikk Liana å! Jeg forventet meg at det skulle bli sååå slitsomt som med Emira, men hva i all verden var så slitsomt?:p nesten så jeg har kjedet meg fram til både Liana og Leoh har blitt 3-4 mnd:eek::p
Er ikke sikkert Simone blir så sjalu, hun er jo liten enda og forstår ikke like mye som det en 3 åring ville gjort.. med Liana gikk det veldig fint, og eneste sjalusi hun har vist er til flaskene til Leoh :p noen ganger hun blir skuffa for hun tror det er til hun, enda dem har forskjellige flasker ;)

Nei jeg må nok bare snakke med hun og prøve å finne ut av hvorfor hun plutselig tisser igjen om nettene.. og evt kutte ut vann på natta å sånt :)
Apropos, så kan det kanskje fungere å ta en truse inni bleien for lettere å kjenne at hun blir våt?
Det er så synd å fjerne bleien helt om det blir mye uhell i grunn, det føles nok ikke noe godt for henne å tisse ut sengen heller...:(
Bleiene nå til dags er veldig "gode". Barna kjenner knapt at de blir våte...

Jeg vet alt om frustrasjon rundt det der. Naturlignok har jeg sjekket mye rundt temaet da han er over 5 år nå og vi har grublet og spurt og prøvd mye.
Men det ER faktisk veldig vanlig at barn opp til skolealder tisser på natta enda, uten at det hentydes at det er noe som helst galt, selvom de også har vært tørre i perioder. T har vært uten bleie på dagtid siden han var 2,5 år og har hatt relativt lite uhell i grunn.
Men det er forskjell på hvordan barn tisser også. Vi merket da han sluttet med bleie at han småskvettet ofte, isdetet for at blæra ble veldig full før alt tømtes. Dette gikk seg til da han hadde gått med truse en stund og kjente at han ble våt (men vi måtte ta han veldig ofte på do i starten!).
Jeg tror det er slik for han på natta også. For selvom vi har tatt han på do inntil tre ganger på natt har det fortsatt vært noe i bleia på morgenen.
Så dette er noe vi har infunnet oss med at vi ikke kan styre. På 4-årskontroll for ett år siden sa helsesøster rett til han at det var helt vanlig, og at mange 4-5- åringer brukte bleie fortsatt på natta. Å se lettelsen til ungen da han hørte det var helt enormt for oss (for han synes selvsagt det er noe herk med bleie innimellom), og både vi og han stresser mye mindre med det nå.

Ja er ikke uvanlig at så store barn har behov for bleie om nettene, og jeg har ikke brydd meg så mye om det før nå egentlig.. men det er bare fordi jeg innerst inne vet at hun kan være "renslig" om hun bare anstrenger seg for det, for det har jeg sett ;) hun er mer sånn som fyller opp blæra skikkelig, og går på do når den er full.. og er det som er problemet på natta nå.. for hun sitter å roper på meg fra senga si, når hun våkner..og sier hun må på do eller har tissa i bleia. Og hvis jeg ikke kommer med engang så er sjansen større for at det skjer i bleia.. Jeg sa til hun i kveld at hvis hun må på do på natta, så kan hun heller bare forte seg på do med engang, for jeg våkner når hun kommer ut fra rommet sitt..også prøver vi å droppe vann ved senga for å se om det hjelper :)

Apropos, så kan det kanskje fungere å ta en truse inni bleien for lettere å kjenne at hun blir våt?
Det er så synd å fjerne bleien helt om det blir mye uhell i grunn, det føles nok ikke noe godt for henne å tisse ut sengen heller...:(
Bleiene nå til dags er veldig "gode". Barna kjenner knapt at de blir våte...

Ja det er jammen ingen dum idé :D jeg skal prøve ut det og andre ting før jeg velger å legge hun uten bleie :) men det hjalp når hun slutta med det på dagtid..fordi hun tissa i den bare fordi hun hadde den på og det da var lettere.. og så fort jeg valgte å ta av bleia på dagen, så har det vært veldig lite uhell :) takk for tipset :D

Ja er ikke uvanlig at så store barn har behov for bleie om nettene, og jeg har ikke brydd meg så mye om det før nå egentlig.. men det er bare fordi jeg innerst inne vet at hun kan være "renslig" om hun bare anstrenger seg for det, for det har jeg sett ;) hun er mer sånn som fyller opp blæra skikkelig, og går på do når den er full.. og er det som er problemet på natta nå.. for hun sitter å roper på meg fra senga si, når hun våkner..og sier hun må på do eller har tissa i bleia. Og hvis jeg ikke kommer med engang så er sjansen større for at det skjer i bleia.. Jeg sa til hun i kveld at hvis hun må på do på natta, så kan hun heller bare forte seg på do med engang, for jeg våkner når hun kommer ut fra rommet sitt..også prøver vi å droppe vann ved senga for å se om det hjelper :)
Ja det er jammen ingen dum idé :D jeg skal prøve ut det og andre ting før jeg velger å legge hun uten bleie :) men det hjalp når hun slutta med det på dagtid..fordi hun tissa i den bare fordi hun hadde den på og det da var lettere.. og så fort jeg valgte å ta av bleia på dagen, så har det vært veldig lite uhell :) takk for tipset :D
Bare hyggelig for tips :D
Men selvom hun har vært tørr tidligere betyr ikke det at hun gjør det med vilje eller av latskap heller :)
Det har jo skjedd veldig mye, f.eks to småsøsken på rappen, mye utvikling på den alderen osv, som kan gjøre kontrollen vanskeligere :)

Bare hyggelig for tips :D
Men selvom hun har vært tørr tidligere betyr ikke det at hun gjør det med vilje eller av latskap heller :)
Det har jo skjedd veldig mye, f.eks to småsøsken på rappen, mye utvikling på den alderen osv, som kan gjøre kontrollen vanskeligere :)

Ja det er så sant :) så derfor jeg prøver å finne ut av det ;) prøver meg litt forsiktig fram..ser jo fort om det ikke er noe å gjøre med.. :)

Back
Topp