Tidlig bekkenproblematikk.. straffer det seg å presse seg?

Glajenta

Flørter med forumet
Æsj! De siste to dagene har jeg kjent bekkenet godt. Forrige svangerskap fikk jeg akutt bekkenløsning med gangsperre i uke 20-22 og endte med krykker. Jeg vet at jeg feilbelaster meg på jobb ved at jeg bærer barn på hoftene, men på en eller annen måte må jeg jo bære dem ;)
Nå sitter jeg og kjenner på hva jeg burde gjøre. "Planen" var å kjøre på som vanlig i alle fall frem til jul, og så se an tilretteleggingsmulighetene på nyåret da magen vokser osv, men jeg kjenner at det blir en vond natt i natt! Smerten sitter ved halebeinet og iler ned i rumpa, mot låret. Det kjennes ganske likt ut som forrige gang dessverre. Har lest om kiropraktorer spm løser opp låsninger. Er dette noe jeg får henvist fra fastlege? Gratis som fysioterapi i svangerskap?

Kan jeg gjøre vondt verre? Eller er det hormonelt uansett og ingenting jeg kan gjøre med det?
 
Jeg fikk ikke fysioterapeut gratis heller jeg. For hadde ikke henvisning bekkenløsning med gangsperre. Det stod kun bekkenløsning. Så vet ikke om kiropraktor også kan brukes med henvisning. Jeg var hos kiropraktor en gang sist for å se om det var noe de kunne gjøre for meg. For som du sier de kan løse opp om du har en bekkenlåsning, men om du har en bekkenløsning, er det allerede løst og hormonellt så de kunne i hvert fall ikke hjelpe meg. Fysioterapeuten min sa og at hun ikke hjelpe meg stort, så jeg ble henvist videre til akunpunktur.
 
Jeg fikk ikke fysioterapeut gratis heller jeg. For hadde ikke henvisning bekkenløsning med gangsperre. Det stod kun bekkenløsning. Så vet ikke om kiropraktor også kan brukes med henvisning. Jeg var hos kiropraktor en gang sist for å se om det var noe de kunne gjøre for meg. For som du sier de kan løse opp om du har en bekkenlåsning, men om du har en bekkenløsning, er det allerede løst og hormonellt så de kunne i hvert fall ikke hjelpe meg. Fysioterapeuten min sa og at hun ikke hjelpe meg stort, så jeg ble henvist videre til akunpunktur.
Jøss! Jeg visste ikke at det måtte være en så spesifikk vanske for å få det dekket! Fysioterapeuten jeg gikk hos sa bare at gravide med henvisning fikk det under "svangerskapsrelatert" og da var det gratis. Jeg husker han var ganske irritert på at jeg ikke ble henvist før det ble full gangsperre, da han mente at med sterkere bekkenmuskler kunne mye av smertene vært unngått. Jeg trente i slynge og det hjalp mye synes jeg! Nå var jeg heldig å få en fysioterapeut som også satte nåler, så etter ei "treningsøkt" fikk jeg akupunktur. Dette var derimot valgfritt og ikke gratis. Så hva som egentlig lettet plagene er vanskelig å si, men jeg tipper en kombinasjon ;)
 
Gå til legen å få rekvisisjon til fysio! Fortell at du har problem med å gå! Bekkenløsning med gangvansker får du gratis!!
Og ja, det straffer seg å presse seg! Bekkenet skal du ikkje tulle med! Sist var det krykker fra uke 10!! Uke 7+1 nå og det verker, men i forhold til jobb så må eg holde meg litt til:/
 
Back
Topp