Tidlig bekkenløsning

Lykke i September

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Jeg fikk tidlig bekkenløsning med både smerter og ubehag. Som startet for fult i uke 14, men kjente noe tegn til det tidligere også. Kom meg til legen dagen etter jeg merket det. Ble 100% sykemeldt og henvist til fysioterapaut. Da kjente jeg at dette svangerskapet kommer til å bli langt. Heldigvis har disse 2 ukene rundt påske gått fort siden samboeren har hatt fri de røde dagene, og holdt meg med selskap. Jeg har noen dager orket litt besøk og besøke andre, mens andre dager har gått til søvn og hvile. Katten våres har også fått kattunger i går, så disse 2 dagene har gått til fotografering og så nyter jeg de skjønne små. Men fortsatt kjenner jeg at dagene blir lange... Noen som har hvert borti det før? Noen som har noen tips? Jeg er nå 16+5. Og nå går jeg bare å venter på ultralyden om 2 uker....

Dessverre ingen tips, men mye sympati. Jeg har vært syk de siste tre ukene så kan gi tips til underholdning hvis du vil:) dagene blir jo lange

Jeg fikk bekkenløsning i uke 6! Fy søren for noe dritt! Kan trøste deg med at det var helt bra etter fødsel sist. Håper virkelig vi slipper plager etterpå. Pass på belastning og hvil mye.

huff :( jeg har kjent bekkenet lenge, men vet liksom ikke hvor langt det skal gå før jeg bør ta det opp med legen. nå har jeg vært sykemeldt med kvalme og oppkast lenge, så frykter at nå når oppkastet har avtatt og kvalmen er som verst så skal bekkenet begynne -.- årh, blir nok mest sannsynligvis et langt svangerskap her også :/

Bekkenløsning fra uke 9. 50% sykemeldt fra uke 15, og da hadde jeg presset meg for langt. Fikk tilrettelagt på jobb men var fortsatt helt utslitt etter og brukte dagene jeg hadde fri på å komme meg i god nok form til neste gang jeg skulle på jobb. Startet me fysioterapi, men vil ikke si jeg har hatt stort utbytte av det, bortsett fra at jeg nå er mer fokusert på hvordan jeg går når jeg har vondt.

Ble 100% sykemeldt uke 18 pga kynnere og nedpress, med beskjed om å ta det rolig. Nå er bekkenet mitt bedre, men er fortsatt veldig vondt! Har troen på at hvile og lite belastning er løsningen for å holde ut et helt svangerskap med bekkenløsning :)

Masse lykke til! Føler med deg :)

Dessverre ingen tips, men mye sympati. Jeg har vært syk de siste tre ukene så kan gi tips til underholdning hvis du vil:) dagene blir jo lange
Ikke noe gøy å være syk.. Tar gjerne i mot tips! ;) Jeg driver også litt med små pakking siden vi skal flytte 1.juni.

Jeg fikk bekkenløsning i uke 6! Fy søren for noe dritt! Kan trøste deg med at det var helt bra etter fødsel sist. Håper virkelig vi slipper plager etterpå. Pass på belastning og hvil mye.
Æsj av meg... ja, jeg har også kjent det en stund før jeg fikk konstatert det.. Så bra ;) Det er det mammaen min sa til meg at hun ble også, men stemoren min sliter med bekkenet sitt fortsatt etter at stesøsteren min ble født i -84. Så hun var uheldig.. Ja, håper vi slipper ;)

huff :( jeg har kjent bekkenet lenge, men vet liksom ikke hvor langt det skal gå før jeg bør ta det opp med legen. nå har jeg vært sykemeldt med kvalme og oppkast lenge, så frykter at nå når oppkastet har avtatt og kvalmen er som verst så skal bekkenet begynne -.- årh, blir nok mest sannsynligvis et langt svangerskap her også :/
Uff.. ta det opp med legen, for noen kan det hjelpe med fysio/manuell terapi time. Jeg fikk henvisning til fysioterapaut, men var for lang venteliste. Så jeg kontakta manuell terapeut og fikk time samme uka. Æsj av meg, kvalme og oppkast er ikke noe gøy.. Jeg var heldigvis bare kvalm frem til uke 12 og kastet opp 1 gang etter uke 12 uten kvalme eller andre symptomer.. Kjenner med deg, føler ikke at dagene går videre..

Bekkenløsning fra uke 9. 50% sykemeldt fra uke 15, og da hadde jeg presset meg for langt. Fikk tilrettelagt på jobb men var fortsatt helt utslitt etter og brukte dagene jeg hadde fri på å komme meg i god nok form til neste gang jeg skulle på jobb. Startet me fysioterapi, men vil ikke si jeg har hatt stort utbytte av det, bortsett fra at jeg nå er mer fokusert på hvordan jeg går når jeg har vondt.

Ble 100% sykemeldt uke 18 pga kynnere og nedpress, med beskjed om å ta det rolig. Nå er bekkenet mitt bedre, men er fortsatt veldig vondt! Har troen på at hvile og lite belastning er løsningen for å holde ut et helt svangerskap med bekkenløsning :)

Masse lykke til! Føler med deg :)
Ja, må ikke presse seg forlangt. Kjente jeg har gjort det selv.. Når jeg først ble sykemeldt så gikk jeg inn i noen dager med utmattelse og mye søvn.. Kroppen viste meg at jeg hadde ikke tatt vare på meg selv.. Jeg har også fått tilrettelagt på jobb helt fra jeg viste om babyen i magen, pga at jeg jobber i helsevesenet og har noen tunge brukere. Men jeg fikk så dårlig samvittighet overfor de andre kollegaene mine, fordi de måtte ta de tyngste stellene at jeg noen ganger hjalp dem.. Skulle nok ikke ha gjort det, men samvittighet var ikke å strekke til. Jeg fikk blødninger i 3 dager etter nattevakter og mye tungt arbeid på jobb. Heldigvis hadde jeg tidlig ultralyd 1 uke etter (pga vi begge har tvillinger i familien og at jeg sleit med dumme tanker om at noe var galt), og den viste at babyen i magen hadde det fint.
Jeg har akkurat startet med manuell terapi, så vet ikke om jeg får utbytte av det el ei, men skal gi det et forsøk. Fikk en del gode tips, og det syntes jeg at jeg skal prøve ut.
Jeg fikk tips om å sove en gang i løpe av dagen for å slappe av ordentlig samt trene på øvelser. Har troa på det jeg også. Så prøver ut hvile og diverse ting for å ikke belaste bekkenet så mye (som vugge frem og tilbake på yoga ball, bygge opp med puter når man ligger og sitter, lene seg bakover når man sitter, ligge flatt på ryggen med leggene på en stol osv)

Samt sliter jeg med migrene i perioder i svangerskapet.. Har kommet og gått i ca 3-5 uker og så ca 4 uker uten... Og nå er jeg i en periode som det er ille med migrene, tablettene vil ikke hjelpe ordentlig nå.. så er på dag 3 med sammenhengene migrene... Utrolig slitsomt. Spesielt med bekkenløsning i tillegg.

Ikke noe gøy å være syk.. Tar gjerne i mot tips! ;) Jeg driver også litt med små pakking siden vi skal flytte 1.juni.
Ikke slit deg ut da:)

Spørs jo litt hva du liker, men:
Fantasy
  • Wheel of time/tidshjulet. Finnes som lydbok også
  • Game of trones på HBO nordic
Joss Whedon-maraton
  • Buffy - netflix
  • Angel - Amerikansk netflix
  • Dollhouse - amerikansk netflix
  • Avenger - amerikansk netflix
Marvel-maraton
  • Ironman 1,2,3
  • Avenger
  • Agent of shield - via play
  • Thor 1,2- netflix
  • Captein America 1,2
  • Agent Carter
  • Guardiens of the galant
  • Green arrow (kommer 10. april på netflix)
Krim/spenning
  • Pretty little liars, netflix
  • Masse Varg Veum på netflix
  • Bones netflix
  • The fall netflix
  • White collet netflix
  • Bloodline
Oh yes, I bingwatch..:)

Uff.. ta det opp med legen, for noen kan det hjelpe med fysio/manuell terapi time. Jeg fikk henvisning til fysioterapaut, men var for lang venteliste. Så jeg kontakta manuell terapeut og fikk time samme uka. Æsj av meg, kvalme og oppkast er ikke noe gøy.. Jeg var heldigvis bare kvalm frem til uke 12 og kastet opp 1 gang etter uke 12 uten kvalme eller andre symptomer.. Kjenner med deg, føler ikke at dagene går videre..
huff ja, får gjøre det neste gang jeg er der. har nevnt det for ham et par ganger før, men det er liksom ikke noe vi har snakket noe mer om. denne uken har jeg bare kastet opp en gang, forrige uke ingen, og det er første gang det er bedre siden uke 4 heldigvis, på det verste var det 3ganger til dagen -.- men etter oppkastene ble mindre så er kvalmen blitt verre :/ blir vell gående med det resten av svangerskapet :/

Ikke slit deg ut da:)

Spørs jo litt hva du liker, men:
Fantasy
  • Wheel of time/tidshjulet. Finnes som lydbok også
  • Game of trones på HBO nordic
Joss Whedon-maraton
  • Buffy - netflix
  • Angel - Amerikansk netflix
  • Dollhouse - amerikansk netflix
  • Avenger - amerikansk netflix
Marvel-maraton
  • Ironman 1,2,3
  • Avenger
  • Agent of shield - via play
  • Thor 1,2- netflix
  • Captein America 1,2
  • Agent Carter
  • Guardiens of the galant
  • Green arrow (kommer 10. april på netflix)
Krim/spenning
  • Pretty little liars, netflix
  • Masse Varg Veum på netflix
  • Bones netflix
  • The fall netflix
  • White collet netflix
  • Bloodline
Oh yes, I bingwatch..:)
Skal undersøke dette litt ;) Takk for tips ;) Hehe, neidah, skal ikke slite meg helt ut ;)

huff ja, får gjøre det neste gang jeg er der. har nevnt det for ham et par ganger før, men det er liksom ikke noe vi har snakket noe mer om. denne uken har jeg bare kastet opp en gang, forrige uke ingen, og det er første gang det er bedre siden uke 4 heldigvis, på det verste var det 3ganger til dagen -.- men etter oppkastene ble mindre så er kvalmen blitt verre :/ blir vell gående med det resten av svangerskapet :/
Godt oppkastet er bedre, jeg synes i alle fall oppkast er verre enn kvalme. Men det er jo opp til hver enkel.. Får da ikke håpe du må gå hele svangerskapet slik.. er så slitsomt.. God bedring! Når har du termin?

Godt oppkastet er bedre, jeg synes i alle fall oppkast er verre enn kvalme. Men det er jo opp til hver enkel.. Får da ikke håpe du må gå hele svangerskapet slik.. er så slitsomt.. God bedring! Når har du termin?
huff jeg syns faktisk kvalmen nå er verre enn når jeg kastet opp, med oppkastene ble jeg litt bedre etter jeg kastet opp liksom :p nå med kvalmen så er det så ekstemt, får håpe det blir bedre etter hvert det også :p har termin 3. september :)

huff jeg syns faktisk kvalmen nå er verre enn når jeg kastet opp, med oppkastene ble jeg litt bedre etter jeg kastet opp liksom :p nå med kvalmen så er det så ekstemt, får håpe det blir bedre etter hvert det også :p har termin 3. september :)
Skjønner hva du mener ;) Ja, får håpe det ;) Ok, da har du litt kortere enn meg igjen ;)

ah :) venter enda i spenning på oul da? :)
Jepp.... Føler jeg har venta i evigheter ;) Var på ul for 9 uker sia, og nå venter jeg spent på oul... Samboeren bryr seg ikke om kjønnet, bare det er friskt. Jeg er veldig spent på kjønnet. Men vet det kan være vanskelig å finne ut..

Back
Topp