Tidli ul

jeanetteh

Forelsket i forumet
Hvor tidlig har dere vært på ul ?

Skal uke 7+6 hos fastlegen.

Te nå, to gonger før hjerta slår, får oppfølging, hadde ikkje gått så tidelig viss ikkje. Neste e om to uker, håpa å se et hjerta slå då, men e litt motløs at the moment.

Kan man de noe før uke 6 :) ?

Kan man de noe før uke 6 :) ?
Svært lite/nei

Jeg er 7+1 når jeg skal på ul på tirsdag.

Jeg fikk bekreftet liv etter blødning 7+0 med eldste, så slutten av 6+ uka, så ser man noe. Den uka kaller noen uke 6 og noen uke 7. Starten av den uka, eller før, så er der tvilsomt at de klarer se noe. Dvs, de kan se noe, en flekk, men ikke bekrefte liv.

Einaste eg har sett te nå e utvikling av fostersekk, så håpe son sagt hjerta slå neste gong :) Men e ingen vits å gå så tidelig (e min meining) om det ikkje ligge noe medisinsk bak :)

Skal 1 juni, da er jeg 7 uker på vei akkuratt... Grugleder meg

Var i i uke 6 i forrige uke pga blødning. Da kunne hun se antydning til liv der inne. Var samme opplegg med sønnen min rundt uke 6-7. Tenker å bestille privat UL til uke 12 ca.

Kan man be om henvisning til tidlig ul når man er hos fastlegen, eller må man bestille det privat??:) Har lite peiling på det der, så må jo bare spørre, selv om det sikkert er et idiotisk spørsmål! :p

Hvis du har en grunn til det som feks blødning ol kan du be fastlege sende henvisning eller eventuelt ta kontakt med kvinneklinikken selv. Hvis det ikke er noen spesiell grunn for det tror jeg du må bestille privat. Vet at det er mange som tar ultralyd i uke 12 privat siden vi ikke har det tilbudet i Norge, men da må man jo betale fra egen lomme.

Hvis du har en grunn til det som feks blødning ol kan du be fastlege sende henvisning eller eventuelt ta kontakt med kvinneklinikken selv. Hvis det ikke er noen spesiell grunn for det tror jeg du må bestille privat. Vet at det er mange som tar ultralyd i uke 12 privat siden vi ikke har det tilbudet i Norge, men da må man jo betale fra egen lomme.
Okay, da er vel ikke grunnen min god nok, vil jeg tro:p Kan jo spørre når jeg skal til legen, men kommer jeg dit på "feil" dag, så er det nok blankt nei...

Jeg har tatt uke 7 første gang, men da begynte kraftig blødning dagen før så det ble å bekrefte SA enn det å se noe.
Andre gangen tok jeg når jeg skulle være 8 uker på vei, skulle ha sett noe da, men da hadde jeg MA som viste at utviklingen sluttet i begynnelse av uke 5, da var det ingenting å se..
Denne gangen tar jeg 7+0 å håper på å få se liv så jeg kan slappe av og endelig kunne glede meg over graviditet :-)

5 dager igjen til ultralyd i morgen! Dagene har merkelig nok ikke gått så sent som fryktet etter jeg bestilte timen for 2 uker siden :D

Jeg var hos legen igår og fikk henvisning til tidlig ul. Jeg håper å få time når jeg er 6+3 ca for da burde det være mulig å se hjertet. Jeg har 2 ma bak meg det siste året, første oppdaget i uke 12 og andre oppdaget i uke 8. Begge gangene har fosteret sluttet å utvikle seg rundt uke 5-6 tror de... Håååååper på bedre nyheter denne gangen!!

Back
Topp