Tidenes beste tips!

medønskeomentil2015

Elsker forumet
Februarlykke 2015
... Syns jeg i alle fall ;)
Under fødselen måtte jordmor klippe et lite klipp (don't worry, kjente ingenting) og dette måtte da naturlig nok sys etter fødsel. Dette har jo nå naturlig nok vært relativt sårt i ettertid, men nå er jeg på dag 5 og det kjennes bedre ut i dag. Grunnen til det er at jeg googlet dette, og da kom det tips om å bruke stoffbind til renselsen, i stedet for vanlige bind. Høres veldig ekkelt ut, I know, men det gjør du lett for at stinga skal gro fortere. (De får mye mer luft på denne måten). Jeg har ikke stoffbind her, men jeg har begynt å bruke klutene på sykehuset, de vaskes jo hver dag på sikkert 90 grader for å få bort alt mulig rart, og stingene føles så mye bedre ut nå. Våtservietter og hårføner er også et must, det lindrer veldig. Kjøp også duphalac på apoteket og ta fra fødselen, sånn at første avføring i ettertid går så smertefritt som mulig.
Okey jenter, det var mine tips til tiden etter fødsel. Greit å være litt forberedt, for jeg trodde ikke det skulle være så mye styr. Men, totally worth it så klart ;)

Et annet tips jeg har funnet ut av de siste dagene, er at desto mer konsentrert urinen er, desto mer svir det i sting og urinrør (etter kateterbruk), så drikk masse vann! Det hjelper veldig! Har kutta ut alt med syre i jeg nå, ikke brus, juice, sånne ting, bare vann og baseprodukter som Biola og melk. Good grief :P

Back
Topp