Tiden går for fort!

Nektarin

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Hjelpes! :-P Jeg har bare sju uker til termin! Fire uker på jobb, så tre uker til termin hvor mini praktisk talt kan komme når som helst. I forhold til utstyr så er jeg i rute, men mentalt så er jeg ikke forberedt i det hele tatt. Jeg har ikke hatt tid til å nyte svangerskapet og synes det er litt trist. :( Men sånn er det vel når man har en propell på 1,5år fra før og ei i pretenåringsalderen som skal følges opp med lekser og fritidsaktiviteter. :-P

Ser SÅÅ frem til jul (og ingen av mine planer for julen innebærer nyfødt baby med kolikk, bare så det er sagt!) :-P

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget egentlig, fikk noen minutter før meg selv. :-D

Hva er i tankene deres for tiden da? :)

synes også at tiden går utrolig fort, hele graviditeten har bare flydd forbi! gleder meg masse til lille kommer <3

Synes også tiden går kjapt.. Har masse å få på plass enda føler jeg - men aller mest er det snakk om vasking av utstyr og klær :) også må jeg få kjøpt julegaver :)
Også var det den fødebagen ;)

Samtidig skal jeg kose meg med magen den siste tiden også :)

Jeg er fortsatt litt satt ut over at jeg var fem måneder på vei før vi skjønte at bølla var der! Fire uker etter vi fant ut at jeg er gravid fikk vi beskjed om at vi alt var i uke 28. At jeg gikk på pilla gjorde at vi ikke så på det som en mulighet, syk var jeg i tillegg, pluss at vi satt et par måneder på sykehuset med min far som lå på dødsleiet. Det var mye som gjorde at vi ikke fikk med oss symptomene... Trodde det var slikt man bare så på tv jeg. Men her sitter vi da altså med et bøllefrø på vei. Vi gleder oss stort, men jaggu ble det et kort svangerskap! Hehehe.

Nå fremover skal jeg bare sitte på sofaen og se magen vokse. Veldig vondt i bekken og rygg for tiden, så sofaen og jeg har et intimt forhold. Hehe :p

Tiden går fort, ja! Men jeg føler meg sååå klar:-) Det aller meste er klart. Nå er det planlegging av julen og innkjøp av julegaver som står på timeplanen. Har jo vært sykmeldt lenge, og pga formen har jeg bare fått gjort litt av gangen - men har fått gjort mye likevel. Har lyst til å bake litt fremover nå:-) Jeg har virkelig kost meg gjennom svangerskapet, har vært veldig bevisst på det, siden det mest sannsynlig er første og siste gangen jeg får oppleve å gå gravid. Helt fantastisk å få oppleve dette mirakelet, som er langt fra en selvfølge her iallfall.

Ja, jeg føler det har gått utrolig fort! Så fort at jeg ikke helt føler meg forberedt mentalt.
Jeg gleder meg veldig til å gå ut i permisjon nå, og få roet helt ned før fødsel. Har forberedt sjefen på at jeg kanskje sykemelder meg en liten prosent de siste to ukene før permisjon. Er rimelig sliten av å sjonglere 100% jobb med et familieliv med to barn, husarbeid, babyinnkjøp, venner osv. Spesielt siden jeg sover dårligere og dårligere om natten pga. vond rygg og hofter.
Så selv om det har gått fort så føles det samtidig veldig lenge med 7 uker til termin...

Jeg er fortsatt litt satt ut over at jeg var fem måneder på vei før vi skjønte at bølla var der! Fire uker etter vi fant ut at jeg er gravid fikk vi beskjed om at vi alt var i uke 28. At jeg gikk på pilla gjorde at vi ikke så på det som en mulighet, syk var jeg i tillegg, pluss at vi satt et par måneder på sykehuset med min far som lå på dødsleiet. Det var mye som gjorde at vi ikke fikk med oss symptomene... Trodde det var slikt man bare så på tv jeg. Men her sitter vi da altså med et bøllefrø på vei. Vi gleder oss stort, men jaggu ble det et kort svangerskap! Hehehe.

Nå fremover skal jeg bare sitte på sofaen og se magen vokse. Veldig vondt i bekken og rygg for tiden, så sofaen og jeg har et intimt forhold. Hehe :p
Oi, da har jo ditt svangerskap vært mye kortere enn oss andre. :-P Fint å "slippe" de første ukene med kvalme da. :-D

Tida går saktefort her hos meg. Mye å gjøre med studier og nykjøpt rekkehus så da flyr tida. Men når kvelden kommer og jeg skal sove, da er kroppen vond og magen bare i veien. Da går tida sakte. Forstå det den som kan!

Tida går saktefort her hos meg. Mye å gjøre med studier og nykjøpt rekkehus så da flyr tida. Men når kvelden kommer og jeg skal sove, da er kroppen vond og magen bare i veien. Da går tida sakte. Forstå det den som kan!
Sånn føler jeg det å!! Når jeg ser tilbake på de siste månedene så skjønner jeg nesten ikke hvor tida ble av, og tanken på at det "bare" er 7 uker til termin syns jeg nesten virker skremmende. Men samtidig så er kroppen så sliten og vondt når kvelden kommer, at jeg syns det virker som en evighet til desember... Begynner å bli veldig utålmodig etter å møte mini, og slippe å ha så mye vondter i kroppen, samtidig som at jeg faktisk syns det er litt trist at jeg ikke skal være gravid så lenge til (trodde ALDRI jeg skulle si det :P)

Forstår godt hva du mener. :-D Om kvelden og natten ser også jeg frem til fødselen. Er til vanlig en magesover, men nå er magen i vegen. :)

Jeg syns tiden frem til nå har gått veldig fort, og må innrømme at de neste ukene gjerne kan fly avsted like fort :) Jeg elsker det å være gravid, bare ikke alle plagene som følger med denne gangen! Syns fortsatt det er et mirakel at vi klarte å bli gravide spontant rett før vi skulle inn til ivf behandling, og er overlykkelig over at vi får oppleve å bli foreldre en gang til, men guuuud så jeg gleder meg til mini er ute og bekkenet stabiliserer seg! Til jeg kan gå uten smerter, gå opp en trapp i normalt tempo og få tilbake litt energi :) Ikke minst gleder jeg meg til å møte lille mirakel og til å oppleve at 4åringen blir storebror ❤.

Alt er stort sett klart i huset, nå gjenstår stort sett bare alle julegavene og kalender til mini. Med termin 21des håper jeg å ha dette klart før desember, slik at jeg bare kan daffe rundt som en høygravid hormonbombe og ruge ferdig i desember ;) :)

Back
Topp