Tidelig ultralyd

Klaramari

Glad i forumet
jeg har vært nå nesten sengeliggende med sterke magesmerter og er under utredelse (ikke gravid relatert)
Fant ut fredag jeg var gravid, så min bekymring er at babyen ikke har det bra når jeg har så sterke smerter. Skal til legen kommende onsdag og ønsker tidelig ultralyd..
Spørr man bare? Kan man kreve?
Til dere som har fått tidelig, hva var grunnen og fikk dere det lett?

6+ 2 :love7

jeg har vært nå nesten sengeliggende med sterke magesmerter og er under utredelse (ikke gravid relatert)
Fant ut fredag jeg var gravid, så min bekymring er at babyen ikke har det bra når jeg har så sterke smerter. Skal til legen kommende onsdag og ønsker tidelig ultralyd..

Hvis du bekymrer deg gor babyen nå, så kan du gå privat(koster 1000kr). Tidlig ul er som oftest ved uke 12. Jeg spurte og fikk. Kommer litt ann på legen tror jeg.

Hei. Jeg bestilte privat og måtte betale 600,-, men absolutt verdt det. En venninne av meg sa at hun var bekymret og spurte legen om tidlig ultralyd, grunnet smerter og litt div annet. Hun fikk dette gratis, bare noen dager etter. Så jeg tror du kan få det tidlig, spesielt siden du har så store smerter. Off masse lykke til, mine tanker går til deg ☺️

Hei. Jeg bestilte privat og måtte betale 600,-, men absolutt verdt det. En venninne av meg sa at hun var bekymret og spurte legen om tidlig ultralyd, grunnet smerter og litt div annet. Hun fikk dette gratis, bare noen dager etter. Så jeg tror du kan få det tidlig, spesielt siden du har så store smerter. Off masse lykke til, mine tanker går til deg ☺️
Takk :) <3

Jeg fikk pga blødninger. Tror det kommer veldig ann på legen. Men fortell om bekymringene dine og spør rett ut om du kan få henvisning til ultralyd :)

Jeg spurte ikke legen om det, han bare informerte meg om at han kom til å sende en henvisning da jeg ble gravid på p-ring. Han ville bare at gyn skulle sjekke at alt var Ok, da han ikke visste om dette hadde noe å si. Fikk time (gratis) en uke etter. Alt så bra ut da, men gyn ville ha meg inn en gang til, så skal tilbake i morgen. :)

Har en gyn som følger meg opp ifbm prøverør.
Betaler 25,- per UL.

Lurt å spørre legen ja - bekymring skal være god nok grunn til å få tidlig UL. Og du har jo masse smerter i tillegg!

Har hatt mye problemer med tidligere svangerskap, først og fremt pga svangerskap på utsiden av livmor... Så fikk ultralyd i uke 6 i forrige svangeskap og i dette...
Dette svangerskap blir enda bedre oppfulgt pga svangerskapsforgiftning og prematur fødsel, og utredning for lupus....
Såååå er ikke bare bare... ;)

Hadde risikosvangerskap sist så får tidlig ul nå :)

Jeg tror nok det går helt fint med spiren din selv om du har sterke smerter. Hør med legen din om du kan få ultralyd.
Jeg har fått ultralyd men det er fordi jeg har mistet tidligere..

Back
Topp