Tid til forsamtale!

frøken

Glad i forumet
Da har vi blitt innkalt til forsamtale på fertilitetsklinikken[:D] Men det er hele to måneder til[:(] Ting tar så forbanna lang tid[>:] Er det noen som vet hvor lang tid det tar fra samtalen til en er i gang? Det står på nettet at de har kort ventetid.
 
Da jeg var på forsamtale i Porsgrunn så var det vel egentlig i gang med en gang.. Men er så mye som skal forberedes. Jeg skal ta prøverør nå i mars. Jeg var i samtale med sykepleier den 3 januar tror jeg det var. Så måtte jeg i gang med noe primolutt for å få mens. Når mens kom skulle den jeg den 20 dagen ( i suklusen) begynne med nesesprayen som nedregulerer kroppen. Dette var altså den 12 feb. Den tas hver dag. Og den 28.feb begynte jeg med hormonsprøyta som skal modne eggene... I den tiden er man mye til gu så legen kan følge med på når egga vokser. Forhåpentlig så er de modne når man har tatt sprøyta i 2-3 uker.. Da skjer egguthenting og innsetting igjen 2 dager senere.. Så for meg tar det rundt 2 mnd fra jeg hadde samtalen til befruktningen skal skje! Var kanskje unødvendig å skrive så detaljert men... dette er jo individuelt av hensyn til hva som er "galt" hos hver enkelt som ikke får barn..
 
Her i Tromsø tar det egentli 3 mnd fra forsamtalen til start av behandling... Det er fordi i mellomtida skal det taes en del blodprøver på spesielle dager i syklusen...
 
Når vi var til samtale så fikk vi starte så fort mensen kom pga at alle blodprøvene var tatt...
 
Lykke til
 
Kommer vel litt an paa hvor du er da.. Vi hadde forsamtale i slutten av feb og skal starte utredning naa ved foerste mens.. Saa det blir noen uker aa vente, men ikke saa veldig lenge
 
Vi hae forsamtale på porsgrunn i midten av Juni, og når mensen kom i begynnelsen av august var vi igang med nesespray. I september bar hele prossesen ferdig....
Lykke til frøken[:)] 
 
Back
Topp