Tid skal dere...

Antima

Elsker forumet
...bestille time hos lege eller jordmor ?
Forrige gang drøyde jeg en stund, nesten i uke 12......Tror jeg kommer til å gjøre det denne gangen også så lenge jeg holder meg "frisk og rask"

Skal til legen når jeg er 8 +4 pga at jeg vil sikre meg fødeplass der jeg ønsker. Jordmor skal jeg til når jeg er 13 uker på vei dvs 29 april, men det er mest fordi jeg bestilte samtidig som jeg hadde et spørsmål. Får jeg en ok jordmor å ikke trenger noe ekstra oppfølging i svangerskapet som jeg håper så kommer jeg nok bare til å gå til jordmor om vi har god kjemi

Har allerede bestilt time for et par uker siden. Og da fikk jeg tid 23. mars. Da er jeg 7+5 på vei.. :)

jeg skal til legen på torsdag. da er jeg 5+1. men trur ikke de tar det som en svangerskapskontroll og gir meg helsekort og sånn, men jeg skal snakke med legen min om hun kan sende henvisning til tidlig UL til meg. Jeg har mistet 4 ganger, men bare to av de er "registrert" og bekreftet av lege, derfor er også denne timen for å få registrert graviditeten slik at viss det går galt så har de min tidligere " historie" og det er lettere å få tettere oppfølging uten å måtte mase.

jeg skal ringe legen når jeg er ca 7-8 uker på veg for å få termin til første kontrolle.
også skal jeg vel inn på ultralyd i uke 18-20... [:)][:)][:)]

Forrige svangerskap så var jeg i uke 9! Så det blir rundt der nå også tror jeg, uka etter påske [:D] Så lenge jeg er frisk og rask og ikke noe tull [;)] Kommer nok til kun å bruke jordmor denne gangen, og reise til lege for de tingene man må!

Jeg skal til legen min på sykehuset imorgen, i utgangspunktet skal jeg til kontroll, men da får jeg bekreftet graviditeten og begynne med oppfølging med en gang. Vi mistet sønnen vår under fødselen i 9 mnd etter termin nå i Januar 2010. Det blir nok en ganske tett oppfølgig selvom det enda er tidlig.

Må jo bare si- YlliVogel, KJEMPE trist å høre om sønn dokkers som dokker mista. [:(] Det e ingen som fortjene sånt. Men gla du e gravid igjen, å att det skal gå bra denne gangen.. [:)]

Æ har allerede vært hos legen, å e sykemeldt for en periode pga tidligere historie, åsså fordi æ e utrolig kvalm, trøtt å svimmel om dagan. Legen min har sendt henvisning til tidlig UL, men har enda ikke fått noen dato på det. Men det kommer når det kommer [:D] glæde mæ nu værtfall te å se lille nurke på UL skjærmen. Kunne ikke venta me det helt te uke 18... Sidn det e våres første, e man jo helt i hundre [:D]

ORIGINAL: YlliVogel

Jeg skal til legen min på sykehuset imorgen, i utgangspunktet skal jeg til kontroll, men da får jeg bekreftet graviditeten og begynne med oppfølging med en gang. Vi mistet sønnen vår under fødselen i 9 mnd etter termin nå i Januar 2010. Det blir nok en ganske tett oppfølgig selvom det enda er tidlig.

Det var forferdelig trist å lese [:(][:(][:(]
Godt å høre at du får god oppfølgning og masse lykke til [:)]

Jeg har vært på tidlig ul i dag, så ikke så mye. Bare teng til fotersekk og plommesekken. Er jo bare 5+3 idag hehe... Men måtte bare hehe, siden jeg har blødd en del.
Men jeg har første legetime/kontroll mandag om en uke(22mars)

Jeg ringte den dagen jeg testet positivt, og skal på kontroll ca 9-10 uker på vei. (husker ikke datoen på legetimen her og nå)

Blir UL på mæ på mandag [:D][:D][:D]glæde mæ masse[:D][:D][:D]

Jeg kommer til å vente til jeg er rundt 8 -9 uker på vei før jeg bestiller time hos legen min. Jeg kommer til å gå annenhver gang til lege og jordmor i og med at jeg har lavt stoffskifte som ikke er helt under kontroll enda og dette må holdes under oppsyn oftere når jeg er gravid. Ellers så kommer jeg nok til å bestille time for tidlig ul hos en privatklinikk.

Back
Topp