Har hørt fra jordmor at man ofte følger i sine mors fotspor (med førstefødte) i forhold til om fødselen går raskt. Er det noen av dere med flere hvor det stemte?
Fikk også høre fra legen som tok ultralyd at man ofte fikk barn som var like store som det man selv var da man ble født. Gitt at man blir født til termin da eller rundt samme tid. Har dette stemt med noen av dere også?
Fikk også høre fra legen som tok ultralyd at man ofte fikk barn som var like store som det man selv var da man ble født. Gitt at man blir født til termin da eller rundt samme tid. Har dette stemt med noen av dere også?

For min del håper jeg virkelig det stemmer, for min mor hadde fullstendig problemfrie fødsler. Nå har ikke svangerskapene vært helt like da, hun hadde ingen symptomer annet enn litt halsbrann, ikke en gang murringer. Jeg har hatt murringer, ømme bryster, litt kvalme hvis jeg ikke fikk spise tidsnok og generelt bare følelse av oppblåsthet de første 10-12 ukene. Ellers har jeg ikke følt meg gravid før uke 30 igjen. Da fikk jeg litt bekkenplager og har fullstendig mangel på energi, så kjenner at kroppen begynner å bli lei. Er uke 34 i morgen så blir spennende å se. Har hatt litt problemer med blodtrykket og litt av og på spor av proteiner. Så får i hvert fall ikke håpe det ender abrupt med svangerskapsforgiftning og igangsetting/keisersnitt!
Det som skjer det skjer uansett, men er jo lov å håpe