Tid og ''panikk''

Lykke liten

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Har siste tiden våre litt stressa øve alt som skal være gjort og ting som må bli ferdig før babyen kommer :p ennå 9 uker igjen til termin men tiden går så inderlig fort.

For noen dager siden fikk ei venninne sin baby 3 uker før termin å gu for en herlige onge :D Etter dette kjenne eg hvartfall på panikken som sprer seg i kropp og sjel- er alt på plass til babyen- er alle klærna vasket- er alt kjøpt inn OSV.

Andre som kjenner på denne følelsen?

Var på besøk med ei venninde igår, som også fikk før tiden! Måtte spørre om når hun hadde vasket opp klær og laget klart, og det var tydeligvis for sent :p Panikken slo inn, så i dag har jeg holdt på å vaske klær og utstyr (som jeg skulle vente med til ut i september) :rolleyes:
(u)heldigvis begynte mannen på oppussing av bad denne uken- men det viser seg at det skal bli vanskelig å bli ferdig i tide pga lang tørketid på betong:confused: krysser alt jeg har for at det holder med knappe 6 uker å bli ferdig!

Jeg har vel ikke panikk, men vært så utrolig rolig til nå, at kjenner på at jeg må få ut fingeren 5,5 uke til termin. Fødte et par uker før tida sist, så bør vel få ut fingeren snart ;) Kjøpte nytt bilsete i dag da, så da er det på plass :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fikk plutselig tidsnød i sommer jeg. Egentlig veldig tidlig, men skulle male en del møbler og leite fram og sortere klær og utstyr fra loftet. Når malejobben var gjort og ting sortert, så fikk jeg plutselig veldig roen igjen :) Nå er jeg helt rolig og avslappet. Det meste er vasket og klar til bruk. Gjenstår noen vaskemaskiner, men det tar faktisk ikke mer enn en dag å få det unnagjort. Har framdeles 53 dager til termin, så føler ikke presset enda ;) De tingene vi mangler nå er så få og små at de nesten kan handles på vei hjem fra sykehuset, eller kan ventes med til babyen blir større. Bortsett fra vogn da, men den er under kontroll.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Jeg er rolig.. Sitter og skriver handleliste over hva vi trenger, akkurat nå faktisk:p Skal handle inn i neste uke, tar alt i ett tenkte vi:) Men kjenner eg e klar for og få gjesterommet vårt ryddet, og klart for besøk. Har omtrent et museum der inne..

Jeg har kjent litt på den panikken. Både når det gjelder fødebaggen og vasking av klær + å få på plass det siste.
Vi har fått det meste inn i hus, men mangler jo bla sengetøy, madrass til vugga ol.
Når det kommer til vaskingen så er jeg så usikker på om jeg skal tørre å bruke tørketrommel på klærne.
Tingene som skal i fødebaggen er vel i og for seg klart, må bare få skrevet ned en liste for å få full oversikt. Får vel sette meg ned å begynne med alt dette.
Ei venninne hadde termin en mnd før meg, og ungen kom i helga som var. Da fikk jeg panikk :P

Jeg er ganske rolig. Skal på shopping i helga, vi skal bo på hotell i Göteborg med et vennepar som har termin dagen før oss. Så blir det Ullared på lørdag og en svipptur innom Ikea Gbg før hjemturen på søndag.

Etter det er vi ferdige med alle innkjøp. Venter bare på barnevogna og vognpose som er bestilt :)

Så da blir det å vaske, pakke bag, re opp seng osv. Jeg er sykmeldtbså tar vel litt hver dag tenker jeg :)

Føler ikke noe videre tidspress egentlig, er nå litt over 7 uker til termin. Har i grunn det meste i hus.

Ferdig med alt jeg. Venter bare på vognen og bilsete som er bestilt.

Sent from my GT-I9305N using BV Forum mobile app

Jeg har vært innom panikk følelsen ja :P Roet meg litt nå :)

-Fra appen-

Kjenner panikken kommer ja.. det går fort fremover nå :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jepp! Fikk nok panikk til å sette i gang en klesvask nå ;p så gjenstår bare sykehusbaggen :D

Jeg har laga meg liste over alt som skal i fødebagen, det eneste problemet er at jeg mangler 2/3 av lista :P Må handle.. Gaff..

-Fra appen-

Har begynt å kjenne panikkfølelsen
ja :p vogn og seng er bestilt, og kommer heldigvis neste uke, så bare jeg får det i hus blir jeg nok litt roligere!:)

Var på besøk med ei venninde igår, som også fikk før tiden! Måtte spørre om når hun hadde vasket opp klær og laget klart, og det var tydeligvis for sent :p Panikken slo inn, så i dag har jeg holdt på å vaske klær og utstyr (som jeg skulle vente med til ut i september) :rolleyes:
(u)heldigvis begynte mannen på oppussing av bad denne uken- men det viser seg at det skal bli vanskelig å bli ferdig i tide pga lang tørketid på betong:confused: krysser alt jeg har for at det holder med knappe 6 uker å bli ferdig!

Kjenner jeg ikke ville klart å forholde meg til tørketid på betong, når man får for seg at det haster med babyforberedelsene ;-)

"Kem i faaaaan e det som legg betong nuuuu???!!!???"

Her er jeg ferdig med nesten alt. Det som står igjen er sykehus bag, montering av baby senga og hus vasking:) Det er 5 uker til termin, men jeg fikk sønnen min 2 uker før termin sist. Så det kan hende at hun kommer tidlig også:)

Ja da kan jeg berette at vi har ikke vaskey klær, ikke flyttet inn i vår nye leilighet og vi har ikkje kjøpt base til bilstol. Panikk? Oh yes...

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp