Thuja hekk med netting innimellom, erfaring noen?

candyface

Forelsket i forumet
Vi skal sette opp thuja'er for å lage en hekk for å sjerme oss litt fra naboer, for vanlig gjerde ble litt for dyrt nå i første omgang. Tingen er at vi har hund, og vil ikke den skal komme igjennom. Men mener å ha hørt noe om en netting/gjerde man kan sette inn i mellom thujaene? Noen som har sett/hørt om det, eller har erfaring? [:)] Isåfall blir det seende bra ut?

Ehhh... gjerde som du kan sette mellom buskene? Eller et vanlig nettinggjerde som du setter tett inntil?

Jeg hadde satt opp et nettinggjerde (grønt plastbelagt flettverksgjerde), og planta hekken tett inni gerdet. Tar bare et par år, så ser du nesten ikke igjen gjerdet[;)]

PS... De selger grønt, plastbelagt, galvanisert flettverkgjerde på biltema til en veldig billig peng[:D] Tror det var rundt 240,- for 10 meter hvis jeg ikke husker helt feil... 1 meter høyt...

vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener... altså om du setter noe mellom buskene så hindrer det enten at thujaene vokser sammen til en hekk eller at de vokser "inn" i nettingen.

Er det veldig dyrt med sånn "netting-gjerde"? ikke så pent, men om man har det på yttersiden av hekken så ser man de jo ikke etterhvert som hekken vokser seg tett.

Selv har jeg hund uten gjerde, den får ikke lov å gå utenfor. det er det billigste[:D]

ps husk å ikke plante thujaene for tett og så må man vanne de "ihjel" første sommeren. Lykke til, ønsker meg thujahekk jeg også!!![:D]

Naboene våre har et sånt her gjerde, og thuja på innsiden (inni deres hage, gjerde ut mot brattttttt skråning). Vi bor nedenfor skråningen.

Thujaen har vokst seg høyere enn gjerdet, og stikker godt ut mellom hullene, så jeg tror ikke gjerdet syns fra innsiden..

Uhm... For dyrt å sette opp gjerde, så derevelgef thujahekk istedet!!! Regner med du har sammenlikna priser... Thuja er ikke veldig billig...

Hehe, vi fikk pris på ett hvitmalt gjerde i tre som kommer i deler til 42 000 ,- . Håpet å komme unna den summen der ;) Fikk rekna over hvor mange thujaer vi trengte og det ville komme på rundt 10 000,- . Får kanskje ett vanlig gjerde i tre billig om man bygger det fra bånd selv, men nå er ikke vi så handy [8D]

ORIGINAL: Pijah

Uhm... For dyrt å sette opp gjerde, så derevelgef thujahekk istedet!!! Regner med du har sammenlikna priser... Thuja er ikke veldig billig...

ORIGINAL: @ne

Ehhh... gjerde som du kan sette mellom buskene? Eller et vanlig nettinggjerde som du setter tett inntil?

Jeg hadde satt opp et nettinggjerde (grønt plastbelagt flettverksgjerde), og planta hekken tett inni gerdet. Tar bare et par år, så ser du nesten ikke igjen gjerdet[;)]

PS... De selger grønt, plastbelagt, galvanisert flettverkgjerde på biltema til en veldig billig peng[:D] Tror det var rundt 240,- for 10 meter hvis jeg ikke husker helt feil... 1 meter høyt...

Takk for tips [:D] Ja sikker sånn du sier, bare jeg hadde fått det for meg at det ble inni mellom. Men helt ok om det grønne gjerde blir mot naboen og vi får thujaene [8D]

Back
Topp