thorgers!!

*Kolibri*

Forumet er livet
finner ikke en tråd jeg lagde til deg i går, så vet ikke om du svarte.
Men er nyskjerrig på den forrige fødselen din som endte i ks, stemmer det?
Var pga strl på barnet ikke sant? Hvor stor var barnet ditt da?

Hei vennen[:D]
Det stemmer,fødselen min kom aldri igang (heldigvis),de oppdaget halvannen uke på "overtid" at han var stor på ul og det ble avtalt ks halvannen dag senere. Gutten min var 4790 gram,56 cm og 40 rundt hodet. Hadde ikke hatt sjans til å få han ut så det var veldig greit at jeg ikke rakk å prøve heller...

ORIGINAL: Thorgers

Det stemmer,fødselen min kom aldri igang (heldigvis),de oppdaget halvannen uke på "overtid" at han var stor på ul og det ble avtalt ks halvannen dag senere. Gutten min var 4790 gram,56 cm og 40 rundt hodet. Hadde ikke hatt sjans til å få han ut så det var veldig greit at jeg ikke rakk å prøve heller...

Ehm.. altså.. og det merket de ikkje før du va 1,5 uke over tid ;O Okei no drar angsten min seg opp noen hakk, eg vet eg har en unge som e større enn andre, veier rundt 2,5 kg no.. om eg går til termin kan eg risikere å få en unge på over 4 kg.. det skremmer meg grenselaust[&:]

åh gosh! ja da var han stor..fint du slapp å føde vaginalt.[:)]
Er litt bekymret for at min er stor, men setter en knapp på max 4500 og 54 cm..det får bli en hyggelig overskelse hvis han er mindre.
Legen min mener at de skal sjekke dette etter uke 37, men jeg aner ikke hvordan de sjekker det og hvor nøyaktig de kan klare å måle barnet heller, hører jo så mye forskjellig om de vekstmålingene.

Har de målt barnet ditt nå?

Takk for svar forresten!![:D]

ORIGINAL: Stinoa

ORIGINAL: Thorgers

Ehm.. altså.. og det merket de ikkje før du va 1,5 uke over tid ;O Okei no drar angsten min seg opp noen hakk, eg vet eg har en unge som e større enn andre, veier rundt 2,5 kg no.. om eg går til termin kan eg risikere å få en unge på over 4 kg.. det skremmer meg grenselaust[&:]

er vel først og fremst hodet som har noe å si for fødsel? [8|] aner ikke jeg..jenta mi var 52 cm lang, veide 3812 g og det var en drøm å føde henne..regner ikke med at 200g mer er noe mer problematisk. Men hodet hennes var gjennomsnitlig, dvs 36 cm..

Prøver å svare alle i en tråd jeg[:D] Ja jenta mi er blitt målt ved et par anledninger,i uke 31 ble hun estimert til 2,4 kg så hun er nok ganske så stor ja... de måler ved hjelp av ultralyd,tar mål rundt hodet og magen til babyen. Vet ikke hvor nøyaktig det er,men junior ble estimert til 5 kg og han veide nesten 4800 så syntes det var godkjent igrunn. Samme damen skal måle snuppa på torsdag,så hun stoler jeg på.
Sykehuset har innrømmet slett behandling,og jordmor burde også reagert ved forrige fødsel. Det er 10 år siden så de har nok blitt mye flinkere[:)] Hvis de vet at barnet er stort følger de med. Det har mye å si om hodet er stort ja,det var derfor jeg ikke kunne føde mitt barn vaginalt og han var jo som sagt 40.

er jammen bra du får oppfølgningen nå, man skal jo kunne slappe av i svangerskapet og[:)] håper virkelig at legen min husker at de skal estimere veksten til den lille om et par uker..er ikke noe jeg har lyst til å mase meg til[8|]
Han sa at det eneste de gjør er å evnt sette i gang ks hvis det drøyer pga jeg ikke får presset han ut. Håper virkelig ikke det skjer..

Nei det skjønner jeg at du ikke vil...hadde jeg vært deg ville jeg sagt til legen at du er usikker og gjerne vil følges opp i forhold til størrelse...

Er spent på hvor stor prinsessa mi blir og hvordan hun kommer til verden. Hun ble målt til 3,2 kg allerede i uke 34.

Guttungen min ble født 5 dager før termin sist ( ble satt i gang 1 uke før termin) og veide 4230g, var 51 cm og 37,5 i hodeomkrets. Jeg ble satt i gang da, men hele fødselen stoppet opp til slutt så ble ks. Ble fortalt da at han var for stor for meg slik at han aldri kom helt ned i bekkenet en gang... Tenker ofte med skrekk og gru at hadde jeg gått 2 uker over hadde han sikkert nærmet seg 5 kg.

Men denne gangen blir jo babyen min født 2-3 uker tidligere, så håper det går bedre denne gangen.

Min er blitt regnet til ca 3,5 kg ved fødsel i uke 37.

ORIGINAL: civciv

Min er blitt regnet til ca 3,5 kg ved fødsel i uke 37.

rekne de med hon bare vokser 300 g på 3 uker?[&:] trodde det va normalt med 200-300 g i uken eg[&:]

ORIGINAL: civciv

Er spent på hvor stor prinsessa mi blir og hvordan hun kommer til verden. Hun ble målt til 3,2 kg allerede i uke 34.

Oi! Jenta mi var 3,2 når jeg fødte henne i uke 40! [8|]

Godt dere får så god oppfølging jenter! [:)][:)] Har aldri fått noe estimering jeg, så jeg aner ikke hvor store barn jeg evt. kommer til å få. Regner med at lillsøster kommer til å ligge på omtrent det samme som storesøster.. 3,2-3,4 kg.

Back
Topp