Thailand med baby?

Nullenusken

Forumet er livet
Vi har utrolig lyst til å dra tilbake til Thailand...
Var der på bryllupsreise, og lengter tilbake hver dag...
Dersom jeg blir gravid nå snart, vil babyen være ca 6 mnd i juli 2010...
Tør ikke reise dit når jeg er gravid, siden jeg tør ikke ta sjansen på å bli syk...
Men hva mener dere om å reise dit med en på rundt 6 mnd?
Skal i så fall til Koh Samui, en øy som er veldig rolig og er ikke malaria der....
Reiser selvsagt ikke hvis den lille er mye yngre...

leste en reportasje om slikt, var det i foreldre og barn? OM man velger å dra til eksotiske steder, anbefaler de å dra til steder med bra sykehus. Ikke en øde øy uten sykehus og helsepersonell. Små barn som kryper er mye mer utsatt for bakterier ol.

Er et stort sykehus på den øya :)
Så det sist vi var der... og utrolig herlige folk...
Er et veldig kjent turist-sted, men er ikke mye fyll og rot der...

Var nettopp på Koh Samui for 2 gang. Ville ikke vært på Chaweng beach med en baby. Var ett himla bråkfra klokka 4 på dagen til 4 om morraen.. Fortauene er så trange at det nesten er umulig å trille med vogn der..

Skulle jeg hatt med meg baby til Thailand, så ville jeg valgt ett anna sted.

Når det er sakt så er jo de fleste Thaiene veldig glad i barn og diller og daller veldig med dem.
På flyet får ungen seng om dere bestiller i god tid.

ORIGINAL: leoleo

Var nettopp på Koh Samui for 2 gang. Ville ikke vært på Chaweng beach med en baby. Var ett himla bråkfra klokka 4 på dagen til 4 om morraen.. Fortauene er så trange at det nesten er umulig å trille med vogn der..

Skulle jeg hatt med meg baby til Thailand, så ville jeg valgt ett anna sted.

Når det er sakt så er jo de fleste Thaiene veldig glad i barn og diller og daller veldig med dem.
På flyet får ungen seng om dere bestiller i god tid.

Er enig i at fortauene var veldig smale på Chaweng....
Vi bodde på Chaba Cabana som ligger på Chaweng Beach, men det er det nest øverste hotellet, og der var det heeeelt stille og rolig :)
Man måtte oppsøke kaoset for å finne det :)
Vi har ikke bestemt oss for noe, har jo prøvd å bli gravid i 2,5 år nå, vet bare at vi vil tilbake til Koh Samui snart, som er vårt paradis :)

Om dere lå helt i enden, så var dere nok ett stykke fra bråket ja.
Jeg dro også tilbake nå fordi jeg syns det var så fantastisk forrige gang, men blei skuffa.

Reiste til Phi Phi å fant ut at det var jo det som var paradis.
Der var det stille rolig og avslappende!!!
Små koselige gater med masse butikker, lange kritthvite strender med restauranter og puber.
Og best av alt : ikke en bil!
Koh samui blei piss i forhold til sjøen og strendene der.
Ikke var det mas fra gate og strandselgere heller for det hadde de ikke lov til på Phi Phi.

Om dere ikke har vært der, så anbefaler jeg det på det varmeste[;)]

ORIGINAL: Nullenusken

Hmm... *sjekke ut Phi Phi*

Ja, fy fader!
Hadde ikke nølt ett sekund.
Vi var 6 stk som reiste sammen og alle var enige om at Phi Phi var definitivt den beste plassen.
Kan reise med fly direkte til Phuket og ta ferge til Phi Phi (stor behagelig båt).
Tar litt over en time med båten.
Vi lå på Phi phi hotel, veldig fine rom inkl frokost. Billig hotell var det også og lå midt i smørøyet:)

jeg reiste til NY med mi vesle, når hun var 9mnd, gikk helt fint, selv om der er en lang tur. men tror nesten ikke jeg ville bestilt tur før bebisen din var ute, for hvis du får en skikkelig hyleunge, blir det jo tortur for de andre på flyet.. lønner seg å ta en "prøveflyving" innenlands først:) men hørtes skikkeig digg ut ja!!!

Var i Phuket med Maja da hun var 8 måneder. Gikk helt fint! Hun koste seg og bada og styrte på.
Kan være lurt å forsøke å fullamme til dere har vært der nede, da unngår du mye smittefare.
Jeg hadde ikke nølt med å reist med en yngre baby heller jeg da, de er det enda mindre styr med på en sånn tur. [:)]

Vi bodde forresten på Sunwing Resort BangTao Beach, var kjempefint, med store fine basseng og god mat! [:)]

ORIGINAL: Oh hvite lakenrumpe

ORIGINAL: * supermeg*

leste en reportasje om slikt, var det i foreldre og barn? OM man velger å dra til eksotiske steder, anbefaler de å dra til steder med bra sykehus. Ikke en øde øy uten sykehus og helsepersonell. Små barn som kryper er mye mer utsatt for bakterier ol.

Ja, det var i foreldre og barn - de reiste dit med en ettåring som holdt på å stryke med pga at det ble alvorlig sykt. Men de fikk jo problemer fordi ettåringen nettopp hadde blitt avvent puppen og gått over til vanlig mat... en 6mnds som får mm/mme og norske medbringte middagsglass skal vel gå greit vil jeg tro.
Men viktig å vite i hvilken tilstand sykehuset er i ja[:)]

Vi hadde med grøt og middagsglass til hele turen ja..

Mener å ha hørt at det ikke er å anbefale før dem har fått vaksinene sine....altså bør være over året....men jeg er ingen ekspert

Ville kanksje forhørt meg på helsestasjonen eller lege og ta imot alle anbefalinger og råd

ORIGINAL: Oh hvite lakenrumpe

ORIGINAL: * supermeg*

Ja, det var i foreldre og barn - de reiste dit med en ettåring som holdt på å stryke med pga at det ble alvorlig sykt. Men de fikk jo problemer fordi ettåringen nettopp hadde blitt avvent puppen og gått over til vanlig mat... en 6mnds som får mm/mme og norske medbringte middagsglass skal vel gå greit vil jeg tro.
Men viktig å vite i hvilken tilstand sykehuset er i ja[:)]

gikk vel på at babyen krøp på bakken, spiste på fingrene ol.. Da er man mer utsatt for sykdommer enn strørre barn som går.

Stod også at hs pleide å fraråde det, men foreldre dro likevel.. så de hadde gitt opp å fraråde mot det, men heller gi råd om hvordan man best mulig skulle komme ut av det med en god opplevelse.

Vi vurderte å dra nå i permisjonen, men slo det fra oss. Skulle vi dratt skulle det vært et bra sykehus i nærheten, et sykehus man er garantert å være med ungen om den blir syk feks.. Er ikke en selvfølge andre steder.

ORIGINAL: Løveunge05

Personlig ville jeg holdt meg innen europa med et så lite barn. Her i huset har vi og veldig lyst på ferie til Thailand en gang, men vi vil ikke reise dit med barn under 2 år - det er oss da [;)]

Jeg ville spurt meg litt frem på helsestasjonen og - h*n er jo ikke ferdig vaksinert da, og må nok også ha noen ekstra vaksiner for å dra dit - vet ikke hva de anbefaler da på så små..

De trenger ingen ekstra vaksiner, men man må selvsagt ta litt forholdsregler. De vaksinene de evt ville gitt, kan ikke gis før etter ettårs alder, men hvis man holder seg til turistområdene og tar vanlige forholdsregler, så er det ingen fare.
Vi ble ikke frarådet å reise. Det er mange områder i Europa som er "farligere" å reise til enn Thailand.

Back
Topp