Thailand m baby

ivfmamma

Elsker forumet
Maiblomstene 2016
Hei dere som har reist langt med baby!
Hvordan er det med lang flyreise (vet det er individuelt), mat, seng, dotter i ørene? Vi har vært i Thailand før med stort barn.

Hva spiser babyen der nede?
 
Vi er i Thailand nå. Reiste i midten av desember da han var 7 mnd, og nå er han 8 mnd. Skal være her i ca to uker til.
Reisen gikk over all forventning. Vi hadde bestilt seter rett bak skilleveggen på det lengste flyet, så da fikk vi seng til å henge på veggen. Veldig greit å ha god benplass og å slippe å ha han på fanget hele tiden.
Han reagerte ingenting på vei opp, eller i luften, men akkurat når flyene begynner på nedstigningen ble han litt urolig, men da ga jeg han bare en sånn baby"ostepopp", så var alt ok igjen. :) Sikkert litt dotter i ørene. De anbefaler jo å gi flaske eller amme på vei opp og ned, men det er han ikke interessert i når det er så mye annet som skjer, så da var det beste løsning for oss.

Jeg tok med grøt hjemmefra, så han spiser den vanlige grøten morgen og kveld. Middagen lager jeg selv av kylling, kjøtt, frukt og grønt, og mellommåltidene består enten av fersk frukt eller babysmoothier jeg kjøper her nede. :)
Han storkoser seg, og det gjør vi også. Fantastisk å få så god tid å være sammen som en familie.

God tur! :)
 
Vi er i Thailand nå. Reiste i midten av desember da han var 7 mnd, og nå er han 8 mnd. Skal være her i ca to uker til.
Reisen gikk over all forventning. Vi hadde bestilt seter rett bak skilleveggen på det lengste flyet, så da fikk vi seng til å henge på veggen. Veldig greit å ha god benplass og å slippe å ha han på fanget hele tiden.
Han reagerte ingenting på vei opp, eller i luften, men akkurat når flyene begynner på nedstigningen ble han litt urolig, men da ga jeg han bare en sånn baby"ostepopp", så var alt ok igjen. :) Sikkert litt dotter i ørene. De anbefaler jo å gi flaske eller amme på vei opp og ned, men det er han ikke interessert i når det er så mye annet som skjer, så da var det beste løsning for oss.

Jeg tok med grøt hjemmefra, så han spiser den vanlige grøten morgen og kveld. Middagen lager jeg selv av kylling, kjøtt, frukt og grønt, og mellommåltidene består enten av fersk frukt eller babysmoothier jeg kjøper her nede. :)
Han storkoser seg, og det gjør vi også. Fantastisk å få så god tid å være sammen som en familie.

God tur! :)

Takk! Hvor i Thailand reiser dere? Dere hadde leilighet der? Eier eller leier?
 
Takk! Hvor i Thailand reiser dere? Dere hadde leilighet der? Eier eller leier?

Vi er på Koh Samui. :) Svigerfar som har en del huser der nede, så den ene leiligheten er kun for familiens bruk. Nydelig sted! :D
 
Vi er på Koh Samui. :) Svigerfar som har en del huser der nede, så den ene leiligheten er kun for familiens bruk. Nydelig sted! :D
Wow! Kult, har han en nettside?

Hvordan er det med strand, shopping, opplevelser? Regner med gutta har lyst å dra på litt utflukter mens jeg er ved bassenget/ stranda med mini :p Vi har vært på Phuket og gifta oss i Pattaya, der sjømannskirken er. Det er eneste erfaringen jeg har med Thailand.
 
Der var vi sommeren -15, superfint :D vet ikke om jeg hadde orka så lang flytur med baby da, syns jeg hadde nok med meg selv :p
 
Wow! Kult, har han en nettside?

Hvordan er det med strand, shopping, opplevelser? Regner med gutta har lyst å dra på litt utflukter mens jeg er ved bassenget/ stranda med mini :p Vi har vært på Phuket og gifta oss i Pattaya, der sjømannskirken er. Det er eneste erfaringen jeg har med Thailand.

Vi bor et lite stykke utenfor byene. Noe som jeg eeelsker, da vi har egen strand uten selgere, og som kun blir brukt av oss i husene på felte her.
Det tar ca 10-15 min å kjøre inn til den nærmeste byen og 35-40 min til den største byen der det er best shoppingmuligheter.
Øyen er absolutt å anbefale som reisemål, men hvis dere ønsker å bo mer sentralt enn det vi gjør ville jeg valgt Lamai. Chaweng er den største byen, og for min del er det litt for "bråkete" å bo der. Men gøy å ta en tur ut på livet eller på shopping en gang i blandt. :)
Hvis du søker på Stolland eller Stol land på google/FB så kommer det sikkert opp noen av nettsidene til dem som leier ut hus her. Usikker på om svigerfar har noe nettsted. Det meste går på kjennskap og vennskap, og folk som har vært her før. :)
 
Back
Topp