Thailand i uke 8..

happymum89

Betatt av forumet
Jeg og samboer skal til Thailand i slutten av januar, da jeg er i uke 8... Er kjempenærvøs da dette er en meget ønsket graviditet, og vi ha drevet med utredning av ufrivillig barnløshet pga at det har tatt så lang tid bli gravid.
Noen som har tips?
Og burde jeg be om/tror dere jeg kan få blodfortynnende som albyl-e eller noe pga den lange flyturen?
Hadde en meget dramatisk MA i juni i uke 12 som var hard både psykisk og fysisk..

Takk hvis noen har tips/råd! :)

Du får nok ikke blodfortynnende, kjøp deg gode støttestrømper og beveg deg masse og hold blodsirkulasjonen i gang :)

Hvor i Thailand skal dere? Var i hua hin i november :D

Så lenge du holder deg i bevegelse, gjerne støttestrømper og rikelig med vann går det nok veldig bra :)

Signerer, ALN89! Bevegelse, støttestrømper og masse vann!! Samt. være litt forsiktig i forhold til hva du spiser der nede. Og kos dere!! :)

Vi skal til krabi-provinsen, blant annet koh samui, koh madsum og koh lanta :)
Okay :) da skal jeg kjøpe det! :D
Får holde meg til flaskevann vel
Ikke tatt vaksiner nei... Vil ikke begynne med det nå jeg er gravid heller...

Hva av mat bør jeg være forsiktig med? Er til vanlig ikke forsiktig i det hele tatt, er mye ute reiser! :) spiser salat, isbiter, fra boder osv å aldri blitt dårlig:p men skal være kjempeforsiktig nå!

Tror ikke du får lov til å ta vaksiner nå, er usikker..
Joda, det er mange vaksiner som anbefales til gravide som trenger dem. Det er tross alt ekstra viktig å ikke pådra seg slike sykdommer når man er gravid. Reisevaksinene som anbefales til Thailand (oppfriskning difteri-stivkrampe-kikhoste-polio + hep A) gis til gravide.

Joda, det er mange vaksiner som anbefales til gravide som trenger dem. Det er tross alt ekstra viktig å ikke pådra seg slike sykdommer når man er gravid. Reisevaksinene som anbefales til Thailand (oppfriskning difteri-stivkrampe-kikhoste-polio + hep A) gis til gravide.
Så greit at du har fasiten :D

Hva av mat bør jeg være forsiktig med? Er til vanlig ikke forsiktig i det hele tatt, er mye ute reiser! :) spiser salat, isbiter, fra boder osv å aldri blitt dårlig:p men skal være kjempeforsiktig nå!
Du må passe på at kjøtt og fisk er skikkelig gjennomstekt, og helst at grønnsaker er stekt eller kokt også. Skal du spise frukt eller grønnsaker som ikke er varmebehandlet må du være sikker på at det er vasket godt. Det vil si at salat utgår. Frukt som kan skrelles er fint, da er du sikker på at den er ren. Sjekk at alle melkeprodukter er pasteurisert osv. Vær veldig nøye med håndhygienen, ta med deg håndsprit som du kan bruke før du spiser. Du finner sikkert masse råd om du googler. Kos deg på ferie! :)

Thailand er faktisk et av verdens reneste kjøkken :) jeg har vært der mye nå, og aldri blitt dårlig og har spist det meste, har holdt meg unna isbiter, tatt idoform hver dag sånn for sikkerhets skyld, det beste rådet jeg har er å se etter hvor mange som er på spisestedet, der det er turister er det som regel trygt :)

Vi skal til krabi-provinsen, blant annet koh samui, koh madsum og koh lanta :)
Okay :) da skal jeg kjøpe det! :D
Får holde meg til flaskevann vel
Ikke tatt vaksiner nei... Vil ikke begynne med det nå jeg er gravid heller...
Koh Lanta er nydelig :D Koh Samui kan hende du oppfatter som litt møkkete, men en veldig koselig øy :) har du vært i Thailand før?

Min venninne har vært i Mexico nå og hun er i første trimester. Hun fikk de samme tipsene av legen sin som du har fått over her. OG så sa legen at hun må være obs på hva slags fisk det er hun får. F.eks. fersk tunfisk o.l. se nei-mat listen for gravide

Back
Topp