Thailand- ferie

Mokkemor

Gift med forumet
Noen som har reist med små til Thailand? Mine er er 1 og 2 år. Er det noe som er lurt å huske på? Ta med? Noe annet?
Vi skal dra til "Hua Hin"

Vet ikke , men håper noen svarer. Vi skal til Thailand i til høsten da.[:)]

Ja hadde vert greit om noen kunne ha hjulpet oss [:D] For jeg har aldri vert der før. Har reist ganske lite fasktisk.

[:D]

Hua hin er en fin plass men vet ikke helt om jeg hadde tatt med så veldig små dertil. Stranden er ikke så fin og utelivet om kvelden er !!!! For meg er dette en partyplass :)
Når jeg skal ta med småen min (når den er født) blir det heller til cha am. Dette ligger ca 15-20 min ovenfor hua hin og for meg er det en mye mer barnevennlig plass.

Vi var i Hua hin for et par uker siden. Selve byen er litt masete over tid. Men dere skal vel bo litt utenfor?
På marked village har de Tesco lotus, der får du alt du trenger til barna. Bleiene er helt ok, så du trenger ikke å dra med det hjemmefra. Våtservietter er å få kjøpt i farmasian.

Enig at ikke stranden er den beste. Der er Cha-Am mye bedre.

Vi skal bo litt utenfor ja. Har forstått det slik at stranden ikke er den beste for barnefamilier. Va gjorde dere der nede i Hua Hin da?

Når skal dere? Vi har ikke vært dessverre, men tenker på å bestille en tur i november[:)]Så jeg tar gjerne i mot tips fra deg mokkemor når du har vært[:D]Di eldste er jo jevngammel med mi jente[:D]

Jeg har selv aldri vert i Thailand. Men min samboer har vert der 3 ganger. Så han har jo litt erfaring, dessuten så kjenner vi nordmenn som fast bor der nede. Så vi er jo i trygge hender [;)]

men jeg kommer til å ta med det vanlige da: en pk bleier(ja jeg vet det fins der!!) da vi likevell har plass i bagasjen, UV-tette badeklær, solhatt, 1-2 våtservietter, solkrem, llitt tegnesaker og leire lillemor kan lege med på flyet, noen bøker, dukka, et par pysjamaser, sandaler, lette sommerklær, solbriller, sterk solkrem og kanskje bøttem/spader etc. Mulig at vi bare kjøper det siste der nede(som regel det vi pleier å gjøre[8D] Da vi dro til Egypt hadde jeg også med biola(for å stabilisere magen), samt mme siden det ikke var anbefalt å drikke melk der nede. Men dette må jeg sjekke litt nærmere ut o forhold til Thailand. Vet ikke hvordan melk og mat er der i forhold til små mager

Vi skal også til hua hin i april! Dytter [:)]

[:D]

Vi holdt for det meste til 12 mil sør for Hua hin. Men vi hadde noen dager i selve Hua hin også.

Vi var en dag på stranden. Men det ga vi opp. Ikke noe fint å bade og alt for mange selgere. Dagen etter tok vi taxi til Cha-am i stede. Koster ca 400 bath.

Marked village: er et kjøpesenter. I 3 etasje er det stort fint lekerom. Dette brukte 3 åringen min ved flere anledninger.

Ellers så badet vi på hotellet. Gikk på nattmarked. Vandret rundt å så på livet.
Hva heter stedet dere skal?

Du trenger ikke å ta med bleier. Mamy poko er gode bleier. Like gode som norske. Men vær forsiktig med Pampers. Noen av de har plastikk utenpå. 3 åringen min har sykt bleieutslett etter de nå

Vi reiser til Cha Am om 3 uker, skal være i 3 uker. Gleder meg syyykt masse!! Guttungen er 2 år, og vi tar ikke med annet enn sommerklær, uv-drakt og hatt, og solkrem! Stoler ikke på solkremer som man får kjøpt i utlandet. dem er som regel oppbevart i alt for høy tempratur, og ofte er dem gått ut på dato. Ellers så sier alle vi snakker med at man får kjøpt alt man trenger der nede, så stresser ikke med det. Vi har vaksinert oss mot hepatitt og alt sånt der, og skal prøve å ta den drikkevaksinen som man drikker 1 uke før man reiser og ett par dager etter man har kommet frem, skal vist stabilisere magen så man ikke blir syk.

Ååhhh... ska du t Thailand Mokkemor, heldigen[:D] Har kjempelysst å reisa der eg og, men tror me komme t å venta t ongane blir litt større, hvertfall itte den flyturen me hadde hjem fra syden sist, reint mareritt[:o]

Ti dokk ska reisa??

Husk å hør me hotelle om de har ledige barnasenger. Me ringte sist t hotelle, å satt av ei seng, for å ver på den sikra siå[;)](hvis dokk ska bo på hotell då)
Komme ikje på någe mer i slengen, enn ka de andre har sagt.

Men go tur[:D][:D]

Back
Topp