Tette fødsler?

solstråla08

Forelsket i forumet
Har lest at dersom man har to tette fødsler, så kan man føde for tidlig. Sistemann min kom 20 dager før termin sist, vil helst ikke føde tidligere enn det nå. Noen som vet hva som betegnes som tette fødsler?

18 måneder mellom de to minste her, og sistemann ble født 5 uker for tidlig:)

16mnd mellom de to første. Gikk 1 uke lenger med nr 2 enn med nr 1 ;-)

Har lest SÅ mye forskjellig :o
Kjenner flere som fødte for tidlig med førstemann og de var jo sikker på at nestemann kom alt for tidlig, men det skjedde ikke - i tre tilfeller i min nære vennekrets har det skjedd faktisk :p

Jeg sjøl fødte tre dager før men første, 20mnd etter fødte jeg lillebror ni dager før tia :)

26 mnd mellom mine. Begge på overtid

Har lest at dersom man har to tette fødsler, så kan man føde for tidlig. Sistemann min kom 20 dager før termin sist, vil helst ikke føde tidligere enn det nå. Noen som vet hva som betegnes som tette fødsler?
Under 18 mnd kan gi litt ekstra risiko for for tidlig fødsel. De fleste føder likevel til termin selv om det er mye tettere enn det. Krysser fingrene for at du slipper å føde prematurt nå. :)

20 mnd mellom mine, og gikk 7 dager over med siste :) 9 dager over med første :)

Barnet blir ikke prematurt uten en fysisk grunn. At du har født før for ikke så lenge siden gjør at du gjerne ikke bruker lang tid på å modnes og fødselen kommer lett igang og går raskere. Så man slipper stort sett overtid. Men barnet kommer når det er klart, eller for tidlig om det er en grunn.

Back
Topp