tette eggledere

2 vilbli 3

Betatt av forumet
noen som vet om man får eggløsning om man har tette eggledere??
får ikke det til å stemme, men er ganske grønn her :S

Ingen som vet???[:(]

ORIGINAL: Burger

Hmm. godt spørsmål.. vet ikke men dytter for deg[:)]

ORIGINAL: Chumalunga

Jo, man har eggløsning, men egget finner ikke veien ned fordi veien gjennom egglederne er blokkert.

Og dermed kan ikke egget og sædcella møtes, og ei heller noen befruktning finne sted... Derfor blir mange med tette eggledere henvist videre til IVF, hvis egglederne ikke kan åpnes med kirurgi.

Dette lurer jeg også litt på...
Hva er IVF forresten?

Har dere flere erfaringer å dele rundt dette?
Hvordan går man f.eks frem om man finner ut at de er tette, hva skjer så?

jeg skal til Gyn om en måned, på sjekk, hva kan de sjekke på første sjekken?
-eller hva er vanlig???

Takk for flott og opplysende svar!
jeg hadde klamydia i over ett år....[:(][:'(][:o][:o][:o][&o][8|]

ORIGINAL: Yrja

Takk for flott og opplysende svar!
jeg hadde klamydia i over ett år....[:(][:'(][:o][:o][:o][&o][8|]

Har åsså gått med klamydia i 1 års tid, så e veldig redd for at d skal ha skjedd noe [:o]

Tusen tusen takk for kjempe flotte svar jenter [:)]
sender dere masse lykkestøv [:D]

ønske er stort: JAH [:)] hold oss oppdatert...ønsker dg masse lykke til [;)]

klemmepå

Jeg har vært på HSG undersøkelse... Og da fant de litt små blokeringer på begge eggelderene... mn de forsvant med kontrastvæska...

Jeg har hatt klamydia to ganger... Så derfor jeg ble sendt rett til Hsg...

hadde du klamydia lenge om gangen?? eller kan de bli tett om du ikke har det lenge ??
tror ikke jeg har det, fikk vite at x-typen min hadde kost seg litt fors nart 3 år siden, så om jeg da har fått det har jeg hatt det veeeeeldig lenge [:(] skal til gyn. og skjekke..håper så inderlig at jeg ikke har gått med det i 3 år [:(] min sambo har ikke merket noe da, men er jo vanlig med ingen symptomer vell?? for både menn og kvinner?
ble litt mye her nå [:)]

Jeg fikk veldig uregelmessige menstrasjoner av klamydia... 1 gangen hadde jeg klamydia i ca 1 år. og andre ganger ca i 6 mnd... og begge gangene hadde jeg mensmerter som var værre en vanlig... og pluss at jeg støtt og stadig hadde små blødninger:S

ok! er no skitt[:@]
har 28 dg syklus på prikken (bank i bordet). får bare krysse fingrene for at jeg ikke har det..har ikke merket noe forandring på noe vertfall...

hei

Jeg har også hatt klamydia.. Grunnen til at jeg merket det, var at det gikk så langt at jeg fikk egglederbetennelse. Jeg hadde da hatt det i 4 måneder eller noe lignende. Men jeg hadde ingen symptomer på at jeg hadde infeksjonen, før jeg da fikk egglederbetennelse.

Tenkte jeg skulle ta meg en tur til legen for å høre med han om hva jeg skal gjøre videre med det, siden jeg sluttet på p-piller for 1 1/2 år siden og ikke blitt gravid enda.

lykke til!

ORIGINAL: littleme

hei

Jeg har også hatt klamydia.. Grunnen til at jeg merket det, var at det gikk så langt at jeg fikk egglederbetennelse. Jeg hadde da hatt det i 4 måneder eller noe lignende. Men jeg hadde ingen symptomer på at jeg hadde infeksjonen, før jeg da fikk egglederbetennelse.

Tenkte jeg skulle ta meg en tur til legen for å høre med han om hva jeg skal gjøre videre med det, siden jeg sluttet på p-piller for 1 1/2 år siden og ikke blitt gravid enda.

lykke til!

hvordan merka du at du hadde egglederbetennelse da??

off kjenner til frustrasjonen..har ikkje gått på pilla på 4 år...
min x og jeg gikk vell 2-3 år uten at jeg ble gravid, uten noe form for prev..men vi prøvde ikke heller,
men meg og min nåværende sambo (som er verdens beste )[:)] slutta å bruke prev i juni... man begynner jo automatisk å tenke og å bekymre seg for om man ikke kan bli gravid, føles ut som jeg har gått så leeeenge uten denne gangen..
bør jeg si dette til gyn? at jeg for noen år siden ikkje hadde noen prv. i ca 3 år og ikke noe skjedde??
takk og lykke til til deg også [:)]

Hei. Når v er inne på temaet om klamyda kommer jeg med et spørsmål. Jeg og sambo var hos legen forrige mandag for utredning av barnløshet. var første timen, og legen ville teste oss for klamydia, siden jeg aldri har vært hos GU. (jeg har testet meg for klamydia før, men ikke med GU metoden). Sambo leverte urinprøve der og da, og vi har ikke hørt noe siden. Jeg lurer på da om jeg kan ha klamydia uten at han har det? Vi har vært sammen i godt over 3 år og har selvfølgelig ikke hatt andre partnere den tiden. [;)]
Sikkert et teit spørsmål, men lurer fælt på dette...

Jeg og min samboer har vært sammen i over tre år nå. Jeg testet meg etter partneren jeg hadde før han, og i tillegg før jeg hadde sex med min nåværende samboer. Jeg hadde da ingen ting, helt til jeg ett år inne i forholdet fikk klamydia. Vi testet oss begge to. Jeg hadde det og ikke han, og jeg kan ikke skjønne hvorfor. Jeg har ikke rørt noen andre i det hele tatt og har aldri vært utro i hele mitt liv. Det er fortsatt et stort spm i mitt hode. Jeg må jo ha blitt smittet på en annen måte da, men hvordan??? Kan man få det på en annen måte enn seksuelt?

Back
Topp