Tette eggledere

IvfPernille

Forelsket i forumet
Hei flotte folk! Jeg og samboer har et barn sammen fra før, så i teorien skal vi i følge spesialistene være en god "match". Men nå har mine eggledere på uforklarlig vis blitt tette. Å vi må ty til den store og for oss skumle ivf verdenen for å forhåpentligvis kunne få vårt andre etterlengtete barn.

Jeg lurer på hvilken erfaring dere som "kun" har tette eggledere har med ivf?
Hvilken alder og lyktes dere med ivf?

Hei flotte folk! Jeg og samboer har et barn sammen fra før, så i teorien skal vi i følge spesialistene være en god "match". Men nå har mine eggledere på uforklarlig vis blitt tette. Å vi må ty til den store og for oss skumle ivf verdenen for å forhåpentligvis kunne få vårt andre etterlengtete barn.

Har en venninne med tette eggledere, hun har fått to flotte barn med IVF! Første barn gikk på første forsøk, andre barn på tredje. Hun var i 30 årene med begge barna :)

Vil tro sjansen for å lykkes med Ivf pga tette eggledere er ganske stor. For dem tar jo ut egget så den slipper passasjen igjennom egglederen. Virker ikke som at det skal være et problem for dere å bli gravide. Dere trenger kun hjelpen med at egget skal komme med til livmoren.

Masse lykke til! Er flere her inne som har vært igjennom Ivf og som en kan skrive til eller i gruppechat om en lurer på noe.

Har lest at egglederne kan spyles, har noen erfaringer med dette?
Mistenker at mine er tette, vi traff på første ivf forsøk, men hjertet stoppet dessverre opp mellom uke 10-11

Mistenker at mine er tette, vi traff på første ivf forsøk, men hjertet stoppet dessverre opp mellom uke 10-11
Har de ikke sjekket om de var åpne før du gikk i gang med ivf? For min egen del anbefalte spesialistene å gå rett på ivf etter funn av tette eggledere :happy:

Har de ikke sjekket om de var åpne før du gikk i gang med ivf? For min egen del anbefalte spesialistene å gå rett på ivf etter funn av tette eggledere :happy:
Nei, de har bare tatt ul, blodprøver og sjekket sædkvalitet, alt er "tipp topp" hos begge to :wacky: Jeg spurte om de kunne sjekke nå, da kunne jeg få velge mellom nytt innsett eller sjekk til neste time, valgte innsett.

Ja de kan " skylles "
Med kontrastvæske så man ser om væsken renner gjennom . Kan gjøres privat oxo .

Jeg hadde laparoskopi i 2006 , for å sjekke eggledere , den gang måtte jeg i full narkose . Fikk 3 små arr på magen . Legen sa etter operasjon at de var åpne og dine , men jeg antar de klarte skylle ut noe grums , for neste.mnd ble jeg gravid med det som idag er min sønn på snart 18 ❤️
Hadde prøvd en god stund før operasjon , uten å lykkes !

Lykke til

Ja de kan " skylles "
Med kontrastvæske så man ser om væsken renner gjennom . Kan gjøres privat oxo .

Jeg hadde laparoskopi i 2006 , for å sjekke eggledere , den gang måtte jeg i full narkose . Fikk 3 små arr på magen . Legen sa etter operasjon at de var åpne og dine , men jeg antar de klarte skylle ut noe grums , for neste.mnd ble jeg gravid med det som idag er min sønn på snart 18 ❤️
Hadde prøvd en god stund før operasjon , uten å lykkes !

Lykke til
Tusen takk :cat:
Ser du har en på vei nå også, er det naturlig? Har lest at hos noen "tetter" seg igjen etter noen måneder.

Ja , snart halvveis :)
Brukt ICSI men d er pga mannen , og ikke meg . Nedatt antall svømmere , ellers var svømmerne 100% bare lavt antall .

Jeg har blitt gravid naturlig før icsi , så de er ikke tette , (, men jeg antar de aldri var ordentlig tette(

Husk de er ikke større enn 0,5 cm dia, skal ikke nye til at noe blokkerer for svømmerne .
Påse ihvertfall at klamydia er utelukket . Det kan gi tette fort , og medføre sterilitet.

Ja , snart halvveis :)
Brukt ICSI men d er pga mannen , og ikke meg . Nedatt antall svømmere , ellers var svømmerne 100% bare lavt antall .

Jeg har blitt gravid naturlig før icsi , så de er ikke tette , (, men jeg antar de aldri var ordentlig tette(

Husk de er ikke større enn 0,5 cm dia, skal ikke nye til at noe blokkerer for svømmerne .
Påse ihvertfall at klamydia er utelukket . Det kan gi tette fort , og medføre sterilitet.
Så fint, gratulerer :Heartred

Nei det er ikke mye rom å komme igjennom på. Har aldri hatt klamydia heldigvis.
Krysser fingrene for at det blir barn på oss her også snart.

Back
Topp