Tette eggledere?

furufrua

Forumet er livet
Hei på dere:)

Jeg holder egentlig til på fs,enn så lenge i allefall...
Skal på siste del av utredningen nå i mai..
Da får vi endelig vite litt hva som skjer videre..

Jeg har et par spørsmål å håper det er greit for dere at jeg stiller de her inne[:)]

Noen som har vært til lapraskopi/røntgen med kontrast å funnet ut at de har tette eggledere?
Hva har blitt gjort med dette eventuelt?
Kommer vel kanskje ann på hvor tette de er,eller?

Hvor lang tid tok ting etter at du hadde vært til lapraskopi/røntgen?
Før søknad ble sendt å slike ting da..

Har fått beskjed om at det blir å sende søknad om en form for prøverør om de ikke ser noe galt.
Men at om egglederene er tette så vil de prøve å åpne de...

Noen som har vært med på en slik "åpning" og vil forklare hvordan de gjorde det?

Beklager alle spørsmålene og at det kanskje ble litt rotete...
Føler jeg tråkker veldig inn på noe je gikke har helt oversikt på,så unnskyld meg om noe ble feil[:)]

Jeg har ikke tatt lapraskopi..... Å tette eggledere?? Vet ikke???
Har ei datter fra før da, så mulig det er grunnen til at de ikke sjekket det???
Var inne til hystroskopi da... For å "se" hvordan alt så ut der inne!
Søknad om prøverør er sendt her.... (Og venter noe forferdelig på brevet om oppstart!)

Mange koselige snupper som er flinke til å svare her!!! Sneik meg hit fra FS selv... selv om jeg ikke har begynt på behandlingen enda! [;)]

Jeg hadde lapraskopi med tanken å skjekke eggledere som siste før man kunne sende søknad til st.olavs. Etter lapraskopi fikk jeg beskjed pottetette eggledere og masse endo. Dei gjore ikke noe med deler. Endo har jeg blitt opererert før for og nå sa han at det blir bare verre med å skjære vekk alt dette og brenne og da er det ikke sagt at man får alt (ligner på en diger kreftsinngrep med hans sine ord). Og eggeledere dei var for dårlige, ikke beine i det hele tatt og stygge og det gikk ei dråpe gjennom sa han. Så operert den 11.01, søknad sendt på slutten av januar (gynekologen hadde sendt brev til meg at han trengte mere opplysninger, så det tok ei ukes tid). Den 02.02 fikk jeg brev fra St.Olavs at dei har mottatt brevet. 24.02 fikk jeg innkallelse brev fra St.Olavs og måtte vi ta HIV blodprøver. Dagen etter ringte jeg dem og da skjedde alt plutselig fort! Jeg hadde fått mensen dagen før brevet så hun spørte om jeg vil sette i gang samme månad! Og det ville jeg. Så vi måtte ta blodprøvene og etter dei hadde mottatt dei på st.olavs skulle dei sende medisiner til meg. Det var det som skjedde også.
Den 14.03 starta på sprayen, 30.03 på spøyter, UL 08.04.

Angåendes tette eggledere - jeg har hørt veldig forskjellig. Noen gang tar dei dem vekk hvis dei er stygge og væskefulle (mine hadde endo inne og var ikke rørbare mente han). Jeg har også hørt at dei kan åpne dem og skrape vekk ting. Men det er jo en ting som varierer fra pasient til pasient ;) Du får bare smøre dei inn med tålmodighet! Kanskje dine er helt fine! Men en ting til - tette eggledere og greie blodprøver er en grei diagnose for IVF. Det vil si alt anna funker ;)

Jeg sniker litt her inne, mens jeg venter på at samboern skal ombestemme seg når det gjelder prøverør[8|]
Jeg har ikke vært på lapraskopi eller røngten for å sjekke egglederne, men jeg hadde et svangerskap utenfor livmor i februar ifjor. Det var pga tette eggledere. Siden jeg hadde et ønske om flere barn, "åpnet" de den eggledern som var igjen. De fjerna den eggledern jeg var gravid i.
Men jeg har skjønt at en sånn åpning ikke alltid er vellykka. Vi ble gravid igjen i februar i år, men det satt også i eggledern. Fortsatt tett altså..[:(]
Men det var mitt tilfelle, og min erfaring..
Håper uansett dere finner ut av ting fort da, det verste med alt er all venting, og ikke vite noe fremover..
Lykke til[:)]

hei sandredee

lastroskopi tar de vist egglederene er tette eller at du har polypper, jeg hadde polypper,

2 ganger har jeg vært innom å fjernet dette.

1 gang uten bedøvelse, og fyyyyyy flate ikke begi deg uten det forlang nakose med engang.

ang søknad så vet jeg ikke for når jeg fjerna dette så var jeg allerede i gamet[;)]

men etter lastroskopi så var det å gå en sykluss slik at kroppen får renska ut rester, så fikk jeg komme til ganske kjappt like etter neste mens.

det er ikke vont når de fører scoopet i livmor inn til egglederene men bare jæææævli skummelt.
du ser selv på skjerm hvordan du ser ut inni der, jeg såg med engang at jeg hadde masse polypper.

håper at du slipper klar. og at evt start prosess vil starte snart, ønsker deg lykke til og håper at vi får oppdateringer,

og ikkemist at spira vil sitte kjapt [:D]

Hei,
Mannen (33) og jeg (30) prøver å få et barn siden 6 år. Vi hdde to ivf i Tyskland og i 2007 har vi flyttet til Norge. Her hadde vi også 2 ivf og 2 icsi. I November hadde eg en laparaskopi og de har funnet ut at eg har Pco syndrom, og begge egglederen er Tette. Har noen erfaring med dette? Eg er på Hausken Klinik og eg er veldig fornøyd. Vi vil prøve egendlig denne måned en nye Fersøk men menstruasjon kommer ikke. Gravidtest var negativ :-( Eg er veldig trist, vi prøve dette nå 6 år og ingenting fungerer. Har noen erfaring? eg håper dette

Tusen takk for at dere deler med meg[:)]
Det gjør meg litt tryggere..
Gruer meg veldig siden jeg har hørt fra flere at undersøkelsen er veldig veldig ubehagelig om egglederene er tette..[X(]
Så får håpe på det beste:)
Er jo uansett verdt det da,for å finne ut om ting er som det skal eller ikke..

Jeg vet jo ikke en gang om mine er tette,siden det er det jeg skal inn å sjekke..
Håper jo selvfølgelig alt er i den skjønneste orden da[:)]

Samtidig så er det skummelt om alt ser ut som det skal..
For hva er galt da på en måte..
Vet jo jeg har dårlig eggløsning da..
Og at min kjære ikke har helt optimalt antall svømmere..
Men det skulle ikke sette noe stopper for ønsket vårt sa gyn..

Får håpe på det beste[:D]
Å igjen,tusen takk for at dere deler info og erfaringer med meg,det setter jeg stor pris på:)

ORIGINAL: Sandradee*

Gruer meg veldig siden jeg har hørt fra flere at undersøkelsen er veldig veldig ubehagelig om egglederene er tette..[X(]

Jeg vet jo ikke en gang om mine er tette,siden det er det jeg skal inn å sjekke..

Å igjen,tusen takk for at dere deler info og erfaringer med meg,det setter jeg stor pris på:)

du er nok i trygg havn skal du se, min mann har svært redusert svømmere men jaggu klarte de jobben å befruke alle mine fryse egg[:D] de fant inn vegen selv i glasset hihi,[:)]

og etter to operasjoner så har jeg jo blitt gravid, men det er den dumme blødningen i går som jeg er redd for at noe er ikke slik som det skal.

og det e  det lengst jeg har klrt å holde på "egget"

dette blir spennende, ikke noe å engste seg for, du får god oppfølging og masse trygghet.

spennende

ORIGINAL: _venter_

du er nok i trygg havn skal du se, min mann har svært redusert svømmere men jaggu klarte de jobben å befruke alle mine fryse egg[:D] de fant inn vegen selv i glasset hihi,[:)]

og etter to operasjoner så har jeg jo blitt gravid, men det er den dumme blødningen i går som jeg er redd for at noe er ikke slik som det skal.

dette blir spennende, ikke noe å engste seg for, du får god oppfølging og masse trygghet.

spennende

Det var veldig fint å høre da[:D][:)]
Satser absolutt på det beste:)
Tror og håper at 2012 er året for magiske øyeblikk[:D][:D]

Huff ble så trist når jeg leste tråden din[&o]
Håper inderlig at det er en helt uskyldig blødning...

Skal du til legen å sjekke eller?

Sender deg en klem og håper på det beste for dere[:)]

Hvis du skal ha lapraskopi så kjenner jo man ingenting fra selve inngrepet. Er unehagelig/smertefull etter at man våkner men man får raskt smertestillende med morfin tror jeg. Og dagen derpå kjenner man bare de 3 små såra. Har du fått innkalling fra sykehuset? Vet du om det blir røntgen eller lapraskopi. Har lest at noen som har hatt undersøkelse med røntgen sier at det ikke var så gale. 

spennende

jo takk for det snuppa , har tatt blodprøve i dag så får vi bare håpe igjenn, kanskje får jeg svar i dag men garantert svar i morgen.

2012 er fint vettu begynnelsen av et nytt år herlig, og vist dette er negativ np så hopper vi ove en mnd da kommer jeg og etterhver inn i 2012,

det er det som er fint med prøverør du bestemmer selv når du er klar for å prøve på nytt.

dette skal gå bra   håpe

ORIGINAL: tusse1975

Hvis du skal ha lapraskopi så kjenner jo man ingenting fra selve inngrepet. Er unehagelig/smertefull etter at man våkner men man får raskt smertestillende med morfin tror jeg. Og dagen derpå kjenner man bare de 3 små såra. Har du fått innkalling fra sykehuset? Vet du om det blir røntgen eller lapraskopi. Har lest at noen som har hatt undersøkelse med røntgen sier at det ikke var så gale. 

Skal ikke det...
Skal ha røntgen med kontrastvæske..
Selve undersøkelsen går jo fort om de ikke finner noe..
Alt fra samtale til å kle av og på seg pluss undersøkelsen tar 1 time:)
Men mange her inne på bv har skrevet at det er vondt om de prøver å åpne egglederene..
Så får bare se hva som skjer..
Håper jo uansett på det beste[:)]
Jeg har fått hennvisningen ja..
Må ringe selv å få time når tr dukker opp neste gang :)

spennende

jo takk for det snuppa , har tatt blodprøve i dag så får vi bare håpe igjenn, kanskje får jeg svar i dag men garantert svar i morgen.

2012 er fint vettu begynnelsen av et nytt år herlig, og vist dette er negativ np så hopper vi ove en mnd da kommer jeg og etterhver inn i 2012,

det er det som er fint med prøverør du bestemmer selv når du er klar for å prøve på nytt.

dette skal gå bra   håpe

Du får oppdatere meg daa..[:)]
Krysser virkelig alt jeg kan for deg snuppa:)!

Ja det er jo veldig bra,er jo en stor prosess så dumt vis det hadde blitt påtvunget.. :)

Dette SKAL gå bra :)
*klem til deg*

Håp på det beste du! Bra at ting skjer!

Eg har også tette egglederen (begge to) og hausken har sagt i dag at eg har god sjanse å bli gravid. Denne gang prøve vi ivf kombinert med icsi. Det er veldig spennende.
Hausken har skrivt i mai en søknad om en laparaskoip og i november hadde eg den. her trenger det veldig lengde å få en avtale med sykehus,
Operasjonen gikk bra, men eg hadde etterpå veldig store smerter. Men nå er alt bra og vi starter neste fersøk.
Er noen av dere på Hausken?

ORIGINAL: tusse1975

Håp på det beste du! Bra at ting skjer!

Ja det gjør jeg som sagt flere ganger også:)

Men veldig fint å høre andres erfaringer om ting man skal igjennom[:D]

ORIGINAL: Hopefull80

Eg har også tette egglederen (begge to) og hausken har sagt i dag at eg har god sjanse å bli gravid. Denne gang prøve vi ivf kombinert med icsi. Det er veldig spennende.
Hausken har skrivt i mai en søknad om en laparaskoip og i november hadde eg den. her trenger det veldig lengde å få en avtale med sykehus,
Operasjonen gikk bra, men eg hadde etterpå veldig store smerter. Men nå er alt bra og vi starter neste fersøk.
Er noen av dere på Hausken?

Så utrolig bra at de har sagt det da[:D][:D]
Blir veldig spennende fremover nå da[:D]

Oj det var lang vente tid...
Bra at du er ferdig med det nå da[:)]

Krysser fingrene for ivf/icsi kombinasjonen[:D][:D]

Masse lykke til[:D]

Tusen takk Sandradee,
eg er veldig nervøs. Eg liker det ikke at vi få ingen Narkose hvis de tar eggene ut :-( siste gang hadde eg veldig store smerter. Men eg håper at denne gang går alt bra. Beklager men grammatiken. men norsk grammatik er vanskelige

Jeg har hatt lap.,hyst. og hsg i samme slengen. Søknaden ble sendt på neste time hos gyn. etter ingrepet. Har man tette eggledere åpner de ikke opp lenger, da går man rett på IVF [;)]

ORIGINAL: Hopefull80

Tusen takk Sandradee,
eg er veldig nervøs. Eg liker det ikke at vi få ingen Narkose hvis de tar eggene ut :-( siste gang hadde eg veldig store smerter. Men eg håper at denne gang går alt bra. Beklager men grammatiken. men norsk grammatik er vanskelige

[:)]

Det forstår jeg utrolig godt.. Kan ikke være behagelig...
Men kanskje det resulterer i en liten spire,å da vil det vøre verdt det vetdu[:)]
Kan ikke sette meg inn i hvordan det er siden jeg ikke har opplevd det,men virker som det er en stor prøvelse ja..
Dere er skikkelig tøffe dere jentene her inne syntes jeg:)
Virkelig tøffe:)
Snille som deler erfaringer med en uerfaren og skremt jente også..
Mye nytt ER jo skummelt :)

HVor mage forsøk har du hatt?
Om du har lyst til å fortelle det da:)

Nei ikke tenk på det,grammatikken tenker jeg ikke på:)

Back
Topp