Tette bihuler

Mysore

Flørter med forumet
Noen som har tips til hvordan man kan bli kvitt det? Eller, i allefall bli bedre? :)
Har sjekket flere midler på apoteket, men alt er jo skummelt for gravide.
Har brukt tigerbalsam, m fant ut at det også var farlig. Så nå våkner jeg helt tett, er kjempedeilig sammen med morgenkvalmen! Huff.

Sånn neseskylledings man får kjøpt på apoteket.. har oppi litt salt i lunkent vann når man bruker det.. det kan jo ikke være farlig.. letta veldig for meg sist jeg hadde det!

Bruker vanlig otrivin jeg, både jordmor og farmasøyt sa det er helt ok ;-)

Jeg har alltid saltvannsspray tilgjengelig. I tillegg skyller jeg med sånt "nesehorn" fra apoteket, som er fylt med lunket vann og litt salt.

Jeg holder meg unna vanlig nesespray.

Sliter veldig med det, og har nå fått henvisning til Øre, nese hals for skylle/utskraping. Uansett, Nasonex er en kortison-nesespray som ikke er farlig for gravide og som kan brukes daglig i ubegrenset periode. Den fåes nå uten resept, men er dyr. Med resept koster det nesten ingenting. Den virker etter noen dager så du må fortsette å ta den selv om du føler dert ikke virker. Vanlig nesespray er ikke farlig for gravide, men bør jo ikke brukes mer enn ti dager i strekk, dette gjelder som sagt ikke Nasonex og det er jo en fordel når du er plaget av noe som gjerne varer lenger :)

Jeg har også hatt tette bihuler noen dager og har etter å ha snakket med farmasøyt brukt vanlig nesespray. Forige svangerskap pinte jeg meg unødig med hodepine pga bihulevondt. Så når jeg fikk pannehodepine pga høyt blodtrykk klarte jeg ikke kjenne forskjellen. Nå er det jo altfor tidlig å engste seg for høyt bt, men denne gangen vil jeg være sikker på at jeg kjenner det hvis pannehodepinen melder seg ;)

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk

Zymelin nesespray er godkjent for gravide :) legen min sa jeg ikke kunne bruke nasonex? Kan hende han er dårlig informert, skal høre med apotek neste gang jeg er der :)

Er det bihulene dine eller bare nesetetthet?

Sliter veldig med det, og har nå fått henvisning til Øre, nese hals for skylle/utskraping. Uansett, Nasonex er en kortison-nesespray som ikke er farlig for gravide og som kan brukes daglig i ubegrenset periode. Den fåes nå uten resept, men er dyr. Med resept koster det nesten ingenting. Den virker etter noen dager så du må fortsette å ta den selv om du føler dert ikke virker. Vanlig nesespray er ikke farlig for gravide, men bør jo ikke brukes mer enn ti dager i strekk, dette gjelder som sagt ikke Nasonex og det er jo en fordel når du er plaget av noe som gjerne varer lenger :)
Har du fått vite det av legen, står nemlig at gravide ikke skal bruke den på pakkningsvedlegget?! Tørr ikke ta noe som står at gravide ikke skal bruke. Huff, kanskje jeg er litt pinglete?! :p

Zymelin nesespray er godkjent for gravide :) legen min sa jeg ikke kunne bruke nasonex? Kan hende han er dårlig informert, skal høre med apotek neste gang jeg er der :)
Står på pakkningsvedlegget at gravide ikke skal bruke nasonex. :)

Har nesehorn, og kjøpte saltvannspray Miwana plus som er for gravide. Syns det hjelper litt, men er fremdeles tett. Heldigvis ikke så tett at det gjør vondt i hodet!

Har du fått vite det av legen, står nemlig at gravide ikke skal bruke den på pakkningsvedlegget?! Tørr ikke ta noe som står at gravide ikke skal bruke. Huff, kanskje jeg er litt pinglete?! :p
Jeg har det på resept, så fått det av legen. Legen har andre retningslinjer og følge enn det som står på pakkningsvedlegg (drt står det veldig ofte at gravide ikke skal bruke ting). Så ja, deg er trygt. Har spurt veldig tydelig om det og det var svaret jeg fikk :)

På pakningsvedlegg står det ofte at gravide ikke skal bruke det uten å forhøre seg med lege. Men det er ofte bare noe de skriver for å dobbeltsikre seg, selv om virkestoffet er helt trygg. Jordmor har bedt meg om å forholde meg til nettsiden www.tryggmammamedisin.no. Denne er heeelt kvalitetssikret! Bl.a. så kan otrivin brukes.. men sikkert mange andre også..

https://www.tryggmammamedisin.no/?page_id=433

Her kan du også stille spørsmål om dette temaet!

Sitter over en kjele med kokt vann jeg.. Så vanndampen åpner opp :) supert for huden i samme slengen og ;)

Back
Topp