Tette barn

Ensiste

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Noen her som har to tette? Vi har ei lita på snart fem måneder(åtte måneder, født tre mnd for tidlig) og venter nå ny baby i november. Jeg hadde tenkt å ha henne hjemme ett år ekstra siden hun er ekstrem prematur og jeg syns det er tidlig for henne å begynne når hun bare er ni måneder korrigert. Nå er jo situasjonen litt annerledes, og jeg vurderer om jeg skal søke henne inn i barnehage fra nyttår(så fremst hun er klar for det).

Noen som har gått hjemme med ettåring og baby samtidig? Hvordan var det isåfall? Ikke å anbefale, eller helt greit?

Mine barn er ikke såå tette at jeg har hatt de hjemme samtidig. Er 2 år mellom alle, men dytter for deg og håper noen kan svare.

Dette tror jeg ikke det finnes noe fasitsvar på. Noen babyer sover for seg selv i 3 timer mellom måltider og ligger å pludrer under babygym mens man kan gjøre andre ting. Andre babyer krever konstant bæring, amming, byssing og stillhet til soving. Noen ettåringer er tolmodige og rolige, andre krever mer aktivitet og oppmerksomhet.

Jeg ville søkt plass og så evt bedt om permisjon fra plassen et halvt år.

Har ikke så tette da. Er 18 måneder mellom mine, men jeg hadde eldste i barnehage når nr 2 kom :) kjekt å få litt 1 til 1 tid med minsten også.

Vi har 17 mnd mellom våre to, lillebror er nå en mnd. Jeg vil ikke være aleine med begge to samtidig :P Storesøster går i bhg, og takk Gud for det! Ha ha :P Men det er meg, mamma gikk hjemme med både søstra mi og meg, hun med særskilte behov fordi hun er født med et sjeldent syndrom og jeg en aktiv ettåring. Er 14 mnd mellom oss. Jeg begynte i bhg når jeg var tre år :) Mamma klarte det, jeg tror ikke jeg hadde klart det uten å flippe.

Følger denne! Venter til sommeren, 1 år etter tredje ble født. Skal ha begge hjemme :)

13mnd mellom mine, gikk kjempe fint! :) største begynte i Bhg når han var 18mnd, det var fint det også men ikke noe problem å ha begge hjemme :)

Vi har en på 2 mnd og planlegger en til nå rimelig kjapt, jeg tenker vi benytter barnehage :) vi vet jo ikke hvordan den lille nye blir, kanskje h*n får kolikk osv så greit å ha plass tenker jeg, så får vi heller søke perm||/si opp plassen om behovet er der :)

Back
Topp