Tette barn?

ORIGINAL: Elisabeth og to små

Har bare 2.[8D] Gratulerer så masse!! Ordner seg nok skal du se.[:)][:D]

Ja, det har vi óg vettu... hehe. Vet ikke helt hvordan jeg skal overleve dette svangerskapet. To små, ny jobb og erfaring med ekstrem kvalme i begge forrige svangerskap (jada, den er her allerede, jeg har spydd alt jeg har spist i dag...) Dette passer bare VELDIG dårlig. Føler ikke at vi har verken energi eller økonomi for tre tette. Men - som man reder ligger man! Det var én gang uten prevensjon....

ORIGINAL: Elisabeth og to små

Har bare 2.[8D] Gratulerer så masse!! Ordner seg nok skal du se.[:)][:D]

Blir det samme for oss. Eldste blir ca 3,5 når denne kommer. Hvordan overlever dere?

ORIGINAL: mammatil2gullgutta

3 på 3,5 år her[;)] Å d går bare fint[:)]

Det blir det hos oss også. Eldste blir ca 3,5 når denne kommer. Hvordan overlever dere? (Og hvilken bil kjører dere som har plass til tre barneseter?)

ORIGINAL: Perlehøna

ORIGINAL: Arianne SmartASS

3 på 2,5 år her.

Det går bra.[:)]

Tvillinger da, antar jeg?

Nei. feb 08, juli 09 og sept 2010 [8D]

søstera mi fikk 4 stk på UNDER tre år[:D]

jente-jente-tvillinggutter.

å jess de har nok å gjøre, men koser seg! men var ikkje heeeilt forventa at sistemann skulle væra tvillinger da[:D]

vi har 4 på 4.5 år..

ORIGINAL: lykkeligmamman

søstera mi fikk 4 stk på UNDER tre år[:D]

jente-jente-tvillinggutter.

å jess de har nok å gjøre, men koser seg! men var ikkje heeeilt forventa at sistemann skulle væra tvillinger da[:D]

Ikke skrem meg, da. Vi har endel uker igjen til UL... Skrekken er at det skal være mer enn én, da vet jeg ikke hva vi skal gjøre. [&:]

Arianne: Oj! Kan jeg spørre om de var planlagt? For det var ingen av våre (Joda, vi har skjønt hva de kommer av [8D]) Men da har du kanskje vært hjemme i de to siste svangerskapene? Jeg gruer meg vanvittig både til å gå på jobb framover og til å fortelle det til sjefen, når den dagen kommer. Jeg har spesialkompetanse på et felt det er vanskelig å få fatt i folk til, så jeg var rimelig sikker på å få fornyet kontrakt når min går ut til sommeren. Men hvis jeg går ut i permisjon og de finner en god erstatter er jeg redd jeg kan vinke takk og farvel til arbeidsplassen min... Og det har vi IKKE råd til i alle fall.

Det blir det hos oss også. Eldste blir ca 3,5 når denne kommer. Hvordan overlever dere? (Og hvilken bil kjører dere som har plass til tre barneseter?)

Vi har også 3 stykker på 3,5 år. Det går kjempe fint. Overhodet ingen problemer til nå:)

Vi kjører WV Touran, er god plass til 3 bakovervendte seter i den[;)]

Arianne: Oj! Kan jeg spørre om de var planlagt? For det var ingen av våre (Joda, vi har skjønt hva de kommer av [8D]) Men da har du kanskje vært hjemme i de to siste svangerskapene?

Nr.1 var planlagt. Nr.2 var det ikke.. men vi vet jo også hvor barn kommer fra[8D] men prøvde lenge med nr.1 og noe sa meg vel at dersom jeg hopper på pilla eller annet, så ville vi slite like lenge igjen. Men sånn var det ikke.[8D]
Nr.3 prøvde vi å unngå[:-] stakkars jenta mi, ikke sånn da.[:D] Men det var overhodet ikke ment at jeg skulle bli gravid da kolikkbabyen var 4 mnd, nei[8D]

Sign [:D]

jeg har 3 "tette"..

4,5år
2år
10mnd..

syns ikke det er no stress jeg.. seff en mer å kle på når vi skal ut å sånn men...  nr.3 var ikke planlagt.. 15mnd mellom de minste..

3 på 2,5 år her.

Det går bra.[:)]

Godt å høre at det går bra, for vi venter en til i juni, og da er eldstemann bare litt over 2,5 år.

Litt spent på detta selv vi! Den eldste er nå 3.5 og minste er 1 år. De er da nesten 4.5 og 2 år når 3mann kommer[:)]

Arianne: Oj! Kan jeg spørre om de var planlagt? For det var ingen av våre (Joda, vi har skjønt hva de kommer av [8D]) Men da har du kanskje vært hjemme i de to siste svangerskapene?

Nr.1 var planlagt. Nr.2 var det ikke.. men vi vet jo også hvor barn kommer fra[8D] men prøvde lenge med nr.1 og noe sa meg vel at dersom jeg hopper på pilla eller annet, så ville vi slite like lenge igjen. Men sånn var det ikke.[8D]
Nr.3 prøvde vi å unngå[:-] stakkars jenta mi, ikke sånn da.[:D] Men det var overhodet ikke ment at jeg skulle bli gravid da kolikkbabyen var 4 mnd, nei[8D]

Med unntak av at første ikke var planlagt her, så er situasjonen prikk lik. Dvs. vi var sammen i veeeldig mange år uten å bruke prevensjon før vi fikk første. Så vi trodde vel egentlig ikke vi var noen god match for barneproduksjon og hadde slått oss til ro med det. Så kom første og vi tenkte akkurat som deg. Tenk om det tar maaaaange år til vi klarer å få nr to. Da ville jeg fort nærme meg førti og det var ingen ideell situasjon. Men så kom nummer to mye kjappere enn forventet. Og det var helt greit - vi taklet det. Men ENDA en? Må innrømme at jeg foreløpig bare griner ved tanken. Det er bare tre døgn siden jeg testet positivt, så jeg trenger nok litt tid for å fordøye dette. Har kommet meg gjennom tidligere svangerskap (fulle av spy og utmattelse) pga en mann som har vært gulle god og hjulpet meg maks. Men nå er han like fortvilet som meg og begynte å hinte om abort - så da blir jeg enda mer lei meg, for det er virkelig uaktuelt.

Med unntak av at første ikke var planlagt her, så er situasjonen prikk lik. Dvs. vi var sammen i veeeldig mange år uten å bruke prevensjon før vi fikk første. Så vi trodde vel egentlig ikke vi var noen god match for barneproduksjon og hadde slått oss til ro med det. Så kom første og vi tenkte akkurat som deg. Tenk om det tar maaaaange år til vi klarer å få nr to. Da ville jeg fort nærme meg førti og det var ingen ideell situasjon. Men så kom nummer to mye kjappere enn forventet. Og det var helt greit - vi taklet det. Men ENDA en? Må innrømme at jeg foreløpig bare griner ved tanken. Det er bare tre døgn siden jeg testet positivt, så jeg trenger nok litt tid for å fordøye dette. Har kommet meg gjennom tidligere svangerskap (fulle av spy og utmattelse) pga en mann som har vært gulle god og hjulpet meg maks. Men nå er han like fortvilet som meg og begynte å hinte om abort - så da blir jeg enda mer lei meg, for det er virkelig uaktuelt.

Nøyaktig det samme her.[;)]
Jeg gikk på p-piller da jeg var i vgs.-alder, men slutta med de da jeg begynte å blø veldig uregelmessig osv. Dvs. at det var nødvendig med en pause/opphold. Var ung og dum nok til å "sjanse" med å bruke ingenting, men ble ikke gravid likevel.. og slo konklusjonen om at jeg var ufruktbar[8D]
Men jeg er ganske sikker på at det tok ååår før eggløsningen kom tilbake. For jeg sa brått en dag til mannen min at kroppen føltes litt "merkelig".. senere samme dag fikk jeg akutte magesmerter, endte på legevakta. Fant ikke noe feil, og det gikk over etter et døgn. Dette skjedde 3 ganger, og keg så i ettertid at dette var med nøyaktig 4 ukers mellomrom. Og den 4. gangen kom det ikke... men da var jeg gravid gitt[8D]
Så etter nr.1 var jeg veldig skeptisk til å hoppe på noen form for hormonpreparater.. og så ble jeg gravid igjen da.[8D]

Så etter nr.2 var født skulle jeg såklart sette spiral. Uten tvil. Men så var nr.2 født med litt "problemer", så ble han operert, så flytta vi, så.. bla bla bla, så jeg fikk liksom ikke gjort det. Så fikk jeg satt time hos legen endelig. Men så skulle vi reise utenlands. i 6 uker. Og etter å gruble litt ville jeg ikke risikere å blø hele reisen f.eks, osv. Så jeg fikk flyttet timen til dagen etter vi kom tilbake. Og så fikk vi bare være litt forsiktige i mellomtiden. Og det var jo så tidlig etter fødsel enda uansett.[;)] Og på reisen ble jeg gravid.[8D]

Back
Topp