Tette barn? Barnegahe/hjemme?

Majah.

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberbarna 2021
Hva gjore/gjør dere med tette barn det mtp barnehage på eldste?
Mi blir 1år når jeg går ut i ny mammaperm, og har egentli valgt og ha hun hjemme, siden det var planen da hun ble født og jeg ønsker og sende i barnehage når hun er nimmere to! Jeg er så takknemelig at jeg personlig tror jeg vil være veldig glad i fremtiden for og utnyttet den tiden når jeg først har anledning til det, noe som ikke er en selfølge man kan!! Men ser jo det kan bli veldig travelt med nyfødt og 1åring:hilarious:
Jeg har mamma og familie som er hjemmeværende eller jobber turnus, så vi kan alltids få til en ordning så betaler jeg heller ‘barnehage plassen’ til en av dem som vil være ‘dagmamma’, tenker mest på de 3 første mnd, er da jeg er mest ‘beskymret’:hilarious:
Her må vi betale full barnehageplass uansett om de får 3 eller 5dager:hilarious:
Man vet jo aldri hvilken barn man får, så det vil jo selfølgelig tiden vise, men håper og tror det vil bli enklere for meg og ha dem begge hjemme når minsten passerer 3mnd:rolleyes:

Noen som har gjordt det samme eller har noen fine oppmuntrende historier og komme med?:hilarious:
Tips og ordninger?
Jeg har en mann som er veldig flink når han er hjemme, og hjemme fra jobb hvær ukedag kl.3:happy:
Har veldig lyst og få dette til med begge barna:Heartpink:Heartblue
 
Hva gjore/gjør dere med tette barn det mtp barnehage på eldste?
Mi blir 1år når jeg går ut i ny mammaperm, og har egentli valgt og ha hun hjemme, siden det var planen da hun ble født og jeg ønsker og sende i barnehage når hun er nimmere to! Jeg er så takknemelig at jeg personlig tror jeg vil være veldig glad i fremtiden for og utnyttet den tiden når jeg først har anledning til det, noe som ikke er en selfølge man kan!! Men ser jo det kan bli veldig travelt med nyfødt og 1åring:hilarious:
Jeg har mamma og familie som er hjemmeværende eller jobber turnus, så vi kan alltids få til en ordning så betaler jeg heller ‘barnehage plassen’ til en av dem som vil være ‘dagmamma’, tenker mest på de 3 første mnd, er da jeg er mest ‘beskymret’:hilarious:
Her må vi betale full barnehageplass uansett om de får 3 eller 5dager:hilarious:
Man vet jo aldri hvilken barn man får, så det vil jo selfølgelig tiden vise, men håper og tror det vil bli enklere for meg og ha dem begge hjemme når minsten passerer 3mnd:rolleyes:

Noen som har gjordt det samme eller har noen fine oppmuntrende historier og komme med?:hilarious:
Tips og ordninger?
Jeg har en mann som er veldig flink når han er hjemme, og hjemme fra jobb hvær ukedag kl.3:happy:
Har veldig lyst og få dette til med begge barna:Heartpink:Heartblue
Jeg har fem tette barn (eldste er 8, yngste blir 2 i sommer), og venter nr.6:) Jeg har hatt to hjemme av gangen hver gang, for alle har begynt i bh når de er rundt 2år:) Det er selvsagt mer styr enn å ‘bare’ ha en nyfødt hjemme, men jeg har funnet mine rutiner på det, og kost meg med en smårolling og baby samtidig:Heartred Når man har barn fra før blir det jo gjerne vanskeligere å ta igjen søvn på dagtid når babyen sover, men jeg synes det har gått greit og at det har vært koselig å ha muligheten til det:Heartred Denne gangen starter nåværende minstemann i bh før babyen kommer, så blir uvant å kun ha én hjemme på dagtid:hilarious: Du er jo i en flott situasjon hvor du kan få avlastning fra familie hvis det blir behov for det, så det er jo også flott! :joyful:
 
Jeg går hjemme med ettåringen nå, og blir å ha begge hjemme frem til august 2022 (baby hjemme frem til august 2023). Gikk også hjemme med en toåring under forrige svangerskap samt de første mnd.
For meg er det litt tøft i perioder, siden jeg er ganske sliten og ikke har noe særlig mulighet til å hente meg inn igjen, men det er helt klart verdt det for oss. Førstefødte her begynte tidlig i bhg, og fant egentlig aldri tryggheten der. Det ble rett og slett ikke bra for ham. Så selv om de to andre fint kunne begynt tidligere, så holder jeg dem hjemme til de er ca 2 med god samvittighet.

Ikke så mye tips og råd egentlig. Dere må nok bare finne en rytme som fungerer for dere. Det kan gå fort, og det kan ta tid. Det kan gå helt fint hele veien og det kan bli en skikkelig omveltning. Man vet ikke før man står der, rett og slett.
 
Mine to første er det 18mnd imellom og hadde baby og 1,5åring heime til hu var 2år. Då gjekk hu 2 dager i barnehage :) eg syns det gjekk veldig fint, var ei god tid eg kun minnast med glede :)

Så satser på 2 tette, og tenker i utgangspunktet å ha dei heime til dei er 2,5-3år. Syns 2år var litt lite, kunne godt hatt meir tid! Nå har eg jo også to jenter som er 6 og 8år når denne babyen kommer, så blir jo mykje meir hjelp i dei heime.

Problemet for dei fleste er jo søvn, begge mine jenter har sovet rundt fra 1mnd, og sovet ca 18-20t i døgnet første leveår, så det har jo aldri vært problem her. Fram til dei var rundt 4år har dei sove ca 14-17t nå sover dei 11-13t i døgnet. Satser på fleire sovebarn ;)
 
Blir 17 mnd i mellom. Mini begynte i bhg når han var 11 mnd. Det gikk superfint og ser den gleden han har av å være sammen med andre barn. Kommer ikke til å ta han ut av bhg når neste kommer, det ville bare forvirret han. Vi er alle heldigvis forskjellig. Du må føle på hva som er riktig for deg :Heartred Du får til det du vil få til :) Heier masse på deg! Kjekt med to sååå tette da!
 
Sniker fra september :hilarious:

Her begynner 1-åringen (16 mnd når mini kommer) i barnehage i august, en måned før termin. Jeg var veldig i tvil på om jeg skulle sende henne i barnehage når jeg allikevel skal være hjemme, men vi kom frem til at lillesøster fortjener like god mamma-tid det første året som storesøster har fått :Heartpink

Det ble dette som er rett for oss, men jeg kommer absolutt til å ta henne fri fra barnehagen rett som det er for å få litt storesøster-tid også :)
 
Back
Topp