Tett nese

Mamsebams1

Betatt av forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Forrige svangerskap ble jeg plaget med tett nese og ble igjen avhengig av nesespray (2016). Har vært av og på med nesespray siden. Nå er det påan igjen. Tetner mye fortere til enn før. Kjøpt saltvannsspray sånn med skikkelig trykk og nesedråper for å skylde. Har også om mårran vondt i hodet og smerter i bihuler. Plagsomt :( flere?

Hadde tette bihuler sist jeg var gravid, og gikk til tannlegen pga det jeg trodde var tannverk, men så var det bare at røttene til noen av tennene er så nære bihulene. Det varte vel egentlig hele graviditeten, ser for meg at det blir det samme nå.

Bruker heller ikke nesespray, glemte å si det. :)

Jeg er også tett i nese/bihuler - men skal sies at jeg har kronisk bihulebetennelse i tillegg. Sluttet nettopp på kortisonnesespray jeg har gått på i 3 måneder. Ble plutselig tett og blør neseblod hver gang jeg pusser nesa. Mulig det er pga graviditeten, men kan jo også være pga bihulebetennelse.
Tør ikke begynne på kortisonnesespray igjen før jeg har vært hos legen. Sånn som det er nå går det greit uten, bruker saltvann da.

Jeg bruker nesespray for barn. Vært avhengig leeeeenge. Litt dårlig samvittighet for det og håper ikke det er farlig for bebis. Men jeg får helt angst av å ikke få puste igjennom nesa. :arghh:

Pottetett akkurat som sist, bruker saltvannspray ved behov :wideyed:

Mitt første symptom på graviditeten var faktisk hovne slimhinner i nesa. Brukte vanlig nesespray i to uker før jeg ble anbefalt Nasonex av legen som har brukt det hele svangerskapet sitt selv. Rakk å bruke den nye nesesprayen én gang før plagene sluttet.

Jeg brukte Zymelin sisteh alvdel av forrige svangerskap, slimhinnene hovnet opp og jeg fikk ikke puste. Var ikke noe problem å slutte etter fødselen.

Tett ja!
Men tør ikke bruke nesespray pga avhengighet. Var det for noen år siden, og det var et h* å slutte med den...

Mitt første symptom på graviditeten var faktisk hovne slimhinner i nesa. Brukte vanlig nesespray i to uker før jeg ble anbefalt Nasonex av legen som har brukt det hele svangerskapet sitt selv. Rakk å bruke den nye nesesprayen én gang før plagene sluttet.
Kan man bruke nasonex når man er gravid altså? Står i pakningsvedlegget at man må avklare med legen så har ikke turt å bruke det igjen.. har gått på det daglig i 3 måneder frem til for to uker siden

Er konstant tett, men noe som faktisk er digg er å koke opp en kjele med vann feks og ta av plata og holde ansiktet over dampen! Det løsner opp ganske mye. Bruker å gjøre det når jeg er forkjøla.

Regner med det må fins noe methol-olje man kan ha oppi også?

Er konstant tett, men noe som faktisk er digg er å koke opp en kjele med vann feks og ta av plata og holde ansiktet over dampen! Det løsner opp ganske mye. Bruker å gjøre det når jeg er forkjøla.

Jeg leste et triks om å ta en isbit i ganen og presse den opp, men jeg synes ikke det funket...

Kan man bruke nasonex når man er gravid altså? Står i pakningsvedlegget at man må avklare med legen så har ikke turt å bruke det igjen.. har gått på det daglig i 3 måneder frem til for to uker siden
Jeg bruker Dymista, og legen min sa jeg kunne bruke det. Står i pakningsvedlegget at man skal rådføre seg med lege, så alltid lurt å gjøre det hvis man er i tvil. :)

Jeg bruker nesespray for barn. Vært avhengig leeeeenge. Litt dårlig samvittighet for det og håper ikke det er farlig for bebis. Men jeg får helt angst av å ikke få puste igjennom nesa. :arghh:
Bruker mentol. Uff kanskje jeg også skal gå ned til den for barn. Får også helt panikk. Begynner seriøst å hyperventilere når jeg ikke får puste. Blir svimmel osv.

Det skal prøves :D takk

Hmm, vet ikke faktisk. Kanskje du finner noe på nett om det?

Back
Topp