Noen tips mot tett nese? Saltvann hjelper ikke og det er ikke bra med nesespray når man er gravid (noe jeg ikke visste)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg bruker Miwana Plus, og den fungerer svært mye bedre enn andre saltvannssprayer jeg har prøvdHvilken saltvannsspray har du brukt da? Vanlig saltvannsspray har 0,9% NaCl, men Miwana Plus har hele 3,5%. Absolutt verdt et forsøk.
Om det ikke virker, så kan du i følge Tryggmammamedisin.no (link: https://www.tryggmammamedisin.no/?page_id=433&tID=31) bruke nesesprayer som inneholder to ulike virkestoffer, og det gjelder bl.a. Rhinox, Otrivin, Zycomb, Nazaren. Disse virker hovedsakelig lokalt i nesa og svært lite tas opp i kroppen. Men man skal selvfølgelig følge "regelen" om max 10 dager sammenhengende bruk.
Når man er gravid har man økt væskevolum i kroppen og det er veldig vanlig med tett nese over lengre tid, så det er stor sannsynlighet for at du opplever tett nese igjen etter disse 10 dagene, så sånn sett er det kanskje best å bare bruke Miwana Plus da saltvann er en naturlig del av kroppen, men bruke f.eks. Otrivin hvis man blir forkjøla/får influensa eller lignende.
"Det finnes flere typer nesespray mot tett nese du kan bruke når du er gravid.Noen tips mot tett nese? Saltvann hjelper ikke og det er ikke bra med nesespray når man er gravid (noe jeg ikke visste)
Leste at nesespray var greit da det er lokal behandling jeg og..
Men har bare pustet meg gjennom alle måndene med tett nese. Hjelper nå som det er kaldere på soverommet.
Du må jo ikke ha legetime for tett nese. Da allergisesongen startet spurte jeg om hjelp i skranken og fikk svar på sms fra lege senere![]()
Hehe...sånn fungerer det ikke her hvis du skal ha noe på resept
Klarer fint å puste med gravidtett nese,men forkjølatettnese takler jeg ikke om natten (ikke mannen heller)
Nei, sant. Allergimedisin min har jeg jo fått før. Skulle jeg hatt noe annet hadde jeg nok måttet ha time
Men å spørre om råd kan man jo ta med de i skranken og ikke nødvendigvis time![]()
Det kan jeg nok gjøre,men tenkte å høre med dere jeg før jeg må kjøre langt for å stå i lang kø (og er i skrall form med feber)![]()
Er vel forsent å få nødtime nå uansett?
Må da ringe tidlig for å få det. Hvertfall hos oss med mindre det er skikkelig krise.
https://www.apotek1.no/produkter/neseskyller-1stk-902857p
Jeg anbefaler denne! Bruk den over et par dager å problemet løser seg![]()
Bare det å komme igjennom på tlf dit tar jo et par timer![]()
Huffda hadde jeg vurdert annet legekontor altså
![]()
Sånn er gull verdt! Jeg bruker den når jeg er tett, og den renser virkelig oppTakk for tipssånn har jeg aldri prøvd
![]()