Tett nese!

Chacha24

Gift med forumet
Oktoberlykke2020❤
Noen som har tips som kan hjelpe min tette nese? Nå er det en uke siden jeg klarte å puste normalt og jeg tror det klikker for meg snart! Spesielt når jeg legger meg nedpå så har jeg ikke sjangs til å trekke inn et hint av luft gjennom nesa. Saltvannsspray er hvertfall bare tull!
 
Her har jeg fått beskjed om at kun Rhinox er Ok. Så da kan jeg iallfall anbefale den.
 
er det nesespray? Funker den?
Jeg har også brukt denne. Det er nesespray ja, og den funker like bra som Ottivin :) perfekt å kunne bruke i forkjølelsestider :)
 
Jeg må ha nesespray for å sove, vært sånn i begge svangerskap. Bruker barneutgaven av Zymelin, har ikke behov for så sterk dose som i den for voksen. Om jeg i tillegg er tett ved forkjølelse kjøper jeg noe saltvann med trykk, da slipper jeg å bruke opp døgnets nesespraydose i løpet av dagen. ;)

Saltvann er jo ikke avsvellende, sånn som nesesprayene er. Den bare skyller.

http://www.relis.no/sporsmal_og_svar/2-2462
 
Tusen takk for tips! :) Skal helt klart ut å kjøpe dette idag, før jeg blir gaal:p gubben klarer ikke engang å sove i senga nå, her jeg ligger å peser med kjeften åpen og snorker som besatt når jeg først sovner:p
 
Er du tett Pga forkjølelse eller svangerskapet?
Heller ikke m rhinox er det lurt å overskride anbefalt dagsdose. Selvom det går bra for noen å bruke jevnlig i svangerskapet så er det ekstremt mange som blir avhengige. Ta det fra ei m smertefull erfaring :p
Så, hvis det er Pga svangerskapet ville jeg oppsøkt hjelp i annet enn nesesprayen. Jeg kan anbefale akupunktur. Det har reddet mitt svangerskap.
Men for all del skyldes det forkjølelse så skader det selvsagt ikke å bruke nesesprayen innenfor fen anbefalte grensen :)
 
Er du tett Pga forkjølelse eller svangerskapet?
Heller ikke m rhinox er det lurt å overskride anbefalt dagsdose. Selvom det går bra for noen å bruke jevnlig i svangerskapet så er det ekstremt mange som blir avhengige. Ta det fra ei m smertefull erfaring :p
Så, hvis det er Pga svangerskapet ville jeg oppsøkt hjelp i annet enn nesesprayen. Jeg kan anbefale akupunktur. Det har reddet mitt svangerskap.
Men for all del skyldes det forkjølelse så skader det selvsagt ikke å bruke nesesprayen innenfor fen anbefalte grensen :)
 
Er du tett Pga forkjølelse eller svangerskapet?
Heller ikke m rhinox er det lurt å overskride anbefalt dagsdose. Selvom det går bra for noen å bruke jevnlig i svangerskapet så er det ekstremt mange som blir avhengige. Ta det fra ei m smertefull erfaring :p
Så, hvis det er Pga svangerskapet ville jeg oppsøkt hjelp i annet enn nesesprayen. Jeg kan anbefale akupunktur. Det har reddet mitt svangerskap.
Men for all del skyldes det forkjølelse så skader det selvsagt ikke å bruke nesesprayen innenfor fen anbefalte grensen :)
Tror det begynte som mild forkjølelse men er kun tett nese nå som ikke vil gå over:p er redd den vil henge igjen en stund etter jeg leste om flere som hadde tett nese frem til termin etter det først hadde begynt å graviditeten, DET orker jeg ikke:p nei jeg tror på det at det ikke er noe særlig å bli avhengig av nesespray, men tenkte bare å bruke den ved krise om natten, det er da jeg syns det er verst å ligge å ikke få puste. Resten av dagen får jeg bare komme meg gjennom selv om det er irriterende:p
 
Du kan også bruke Otrivin barnedosen og litt Rhinoil neseolje som smører slimhinnene! ☺ Helt ufarlig i følge min lege! ☺
 
Har vært delvis tett i 3-4 mnd nå. På dagen har jeg ikke brukt noe, men på kvelden og morgen tar jeg en dose rhinox. Jeg har merket at enkelte dager blir jeg nesten gal av tett nese, men tar ikke en til dose, kun for at jeg er redd for å bli avhengig :p
 
Har vært delvis tett i 3-4 mnd nå. På dagen har jeg ikke brukt noe, men på kvelden og morgen tar jeg en dose rhinox. Jeg har merket at enkelte dager blir jeg nesten gal av tett nese, men tar ikke en til dose, kun for at jeg er redd for å bli avhengig :p
Jeg har vært avhengig - brukte nesespray hver dag i over 10 år! :oops: Så bestemte jeg meg for å slutte. Det gjorde jeg på ca. en uke. Brukte snorkeplaster og spylte med physiomer. Så var det helt bra! Hevelsen gikk ned etter fødsel forrige gang, så håper det blir sånn nå også. ;) ellers er det på med de sexy snorkeplastrene. :rolleyes:
 
Jeg har vært avhengig - brukte nesespray hver dag i over 10 år! :oops: Så bestemte jeg meg for å slutte. Det gjorde jeg på ca. en uke. Brukte snorkeplaster og spylte med physiomer. Så var det helt bra! Hevelsen gikk ned etter fødsel forrige gang, så håper det blir sånn nå også. ;) ellers er det på med de sexy snorkeplastrene. :rolleyes:

Jeg var bare avhengig i 5 mndr men måtte likevel gjennom samme avvenningsprosess. Var helt grusomt, potte tett døgnet rundt. Varte bare er par, tre dager men det var virkelig grusomt når det sto på å nettene var et kapittel i seg selv :p fikk faktisk panikkangst når det sto på som værst . Derfor fraråder jeg absolutt alle til å bruke nesespray mer enn heeeelt nødvendig å selv kommer jeg aldri til å tørre å spraye så mye som en spray igjen noensinne :p
 
Her er det bare otrivin som hjelper... Ellers er det helt tett :(
 
Jeg er supertett, og bruker saltvannsspray, men det hjelper lite :) flere tips her, så jeg må på apoteket i morgen ser jeg :p
 
Her er det bare otrivin som hjelper... Ellers er det helt tett :(
Samme her, får til tider nesten ikke puste fordi jeg er helt tett. En liten dose Otrivin barn etterfulgt av neseolje for å smøre slimhinnene også er helt gull! ☺ Tas kun når jeg blir for tett. Ca. 10-15 min. etter at jeg tatt det så er jeg helt fin igjen! ☺
 
Jeg er supertett, og bruker saltvannsspray, men det hjelper lite :) flere tips her, så jeg må på apoteket i morgen ser jeg :p
Prøv Otrivin barn etterfulgt av Rhinoil neseolje, er helt fin ca. 15 min. etter at jeg har tatt dette! ☺
 
Samme her, får til tider nesten ikke puste fordi jeg er helt tett. En liten dose Otrivin barn etterfulgt av neseolje for å smøre slimhinnene også er helt gull! ☺ Tas kun når jeg blir for tett. Ca. 10-15 min. etter at jeg tatt det så er jeg helt fin igjen! ☺

Den neseoljen må jeg prøve... Er så sår og tørr etter all nesesprayen :p kjøpes på apotek?
 
Back
Topp