Tett nese

Er det trygt å bruke da? Fikk beskjed på apoteket i går at man kan bruke det men da må man gjøre det i samråd med lege...
Noen typer skal man være forsiktig med, men vanlig otrivin (ikke comp) er trygge. Denne er fin, svarer på mange spørsmål syns jeg.

https://www.apotek1.no/graviditet/graviditet-vanlige-sporsmaal

Ellers for meg hjelper det mot tett nese å gå en uke eller to uten noe nesespray eller saltvannsspray. Kjipe to uker, men så blir det bra! :)

Jeg fikk en saltvannsspray med aloe vera da jeg spurte på apoteket :)

Men jeg blir bare tett i nesa når jeg nyser, og jeg nyser jo fordi nesa er irritert, så da er jo aloe vera genialt!

Noen typer skal man være forsiktig med, men vanlig otrivin (ikke comp) er trygge. Denne er fin, svarer på mange spørsmål syns jeg.

https://www.apotek1.no/graviditet/graviditet-vanlige-sporsmaal

Ellers for meg hjelper det mot tett nese å gå en uke eller to uten noe nesespray eller saltvannsspray. Kjipe to uker, men så blir det bra! :)

Men det står jo i pakningsvedlegget at otrivin for ikke skal brukes av gravide, men det er trygt likevell? blir nervøs for den lille så må være 100% sikker :(

Men det står jo i pakningsvedlegget at otrivin for ikke skal brukes av gravide, men det er trygt likevell? blir nervøs for den lille så må være 100% sikker :(
Står på den apotek1 siden at de skriver det av juridiske grunner. Men at otrivin er lokalvirkende og derfor trygt. De ville nok ikke skrevet det om det ikke stemt, her i Norge er jo alt mye strengere enn de fleste andre land. Jeg rådførte meg med en venninne som er farmasøyt og jobber i apotek, hun sa vanlig otrivin var helt trygt.

Du kan trygt bruke feks zymelin. Jeg bruker den for barn. Sjekk relis, det står det fint forklart.

Er nok bare nesespray som hjelper. Det gjør ingenting å bruke nesespray innenfor anbefalingen (daglig dose). Mange som ikke vil, men når leger, jordmødre osv sier det er ok, så er det det.
Jeg begynner å kjenne at forkjølelsen med tett nese er på tur. Håper den tette nesa forsvinner med forkjølelsen og ikke kommer tilbake før senere. Men regner med at den kommer for godt etterhvert.

Snakk med legen og få nesespray på resept som gravide kan bruke, egentlig en allergi spray trur jeg men den funker!

Back
Topp