Tett nese!!!

Klaramor

Elsker forumet
Vesla sliter med tett nese og dette spesielt om natta av en eller annen grunn! Hun er ikke forkjølet heller! Jeg blir helt sprø for hun våkner og kaver rundt fordi hun ikke får puste! Bruker saltvannsdråper og prøver å suge... Men det blir jo bare drama ut av det! Flere som opplever dette?

Vår har vært forkjølet i 4 uker! Slitsomt, ja. Men begrenset gjerne nesesugeren til tilfeller hvor det er buser som er lett å suge ut, for nesesugingen kan irritere slimhinnene, sa lege og jordmor.

Prøv morsmelk i nesen, det fungerer på min lille gutt når han er tett om natta :)

bare tett på nattan her, går over med en gang vi står opp.. så her gjør jeg ikke noe med det! han får puste her da, selv om det høres potte tett ut..

Hm... Prøver alt mulig! Hun sover ved siden av meg i senga så å heve hodeenden blir litt vanskelig! Men det høres ut som det er vanlig... Får trøste meg med det!

Lillen er veldig tett i nesa her å stakkar:( Bruker saltvann, suger, morsmelk, men alt hjelper bare midlertidig. Ser beste er egentlig når han nyser, men det er jo vanskelig å gjøre noe med:p

Lillemann er kjempeforkjølet.. Det kom brått fra en dag til en annen. Har hevet hodeenden på sengen, bruker saltvann og nesesuger. Prøver å ikke bruke den for mye, men han har forferdelig mye Slim i nesen så føler jeg må få rensket opp.. Saltvannsdråpene skal visst lindre slimhinnene i nesen også.. Legen min anbefalte nesesuger siden han var så tett.. Men vet ikke om jeg ville brukt nesesuger om han var tett hele tiden.. Kanskje det er en grunn til at babyen din er så ofte tett? Vet ikke om de små kan få allergi så tidlig?

Vi fikk Rhinox (tror det heter det) og ga til vår lille et par dager, fungerte veldig bra. Fikk derimot beskjed at det ikke skulle brukes over lengre tid

Hm... Prøver alt mulig! Hun sover ved siden av meg i senga så å heve hodeenden blir litt vanskelig! Men det høres ut som det er vanlig... Får trøste meg med det!
Vi har satt klosser under sengebena våre. Bøker fungerer også fint :-)

Her ligger knøttet i et babyrede som vi har bygd opp slik at han ligger i en god vinkel. Det + morsmelk i nesen funker om natta for oss :)

Samme her, lille har vært skikkelig snørrete. Men det er visst vanlig ja, og helsesøster sier til meg at det er værst for foreldrene som må høre på ;)

Her var lille tett i näsa inatt, höjde upp sengen hennes, la ett vikt håndkle under madrassen. De hjelpte!

Bruker også nesesug, melk o saltvannsdråper. Her har lille jenta mye buser, ibland kjempestore som jag må suge ut. Hon liker det ikke men blir mye roligere og tilfreds etterpå. Hun blir veldig urolig med tett nese..
Tror ikke hun er førkyld, utan bara mye bus i nesa..

Back
Topp