Tett nese

Bkno7611662

Andre møte med forumet
Min lille gutt på syv uker har vært tett i nesen siden han var to uker gammel. I begynnelsen var både jeg, mannen min og baby forkjølet. Han hadde nye snue, hoster og nød mye. Nå har det roet seg med hostingen og snue.. Men han er fortsatt veldig tett, spesielt om natten. Får ikke ut særlig med snue når jeg bruker nesesuger men høres ut som det er masse snue i nesen når han puster. Syns også han puster rart av og til, spesielt under ammingen og etterpå når jeg vil ha han til å rape.. Det kommer en slik pipelyd. Han har ikke feber og allmenntilstanden er bra. Bør jeg bekymre meg noe over nesen/pustingen?
 
Min lille gutt på syv uker har vært tett i nesen siden han var to uker gammel. I begynnelsen var både jeg, mannen min og baby forkjølet. Han hadde nye snue, hoster og nød mye. Nå har det roet seg med hostingen og snue.. Men han er fortsatt veldig tett, spesielt om natten. Får ikke ut særlig med snue når jeg bruker nesesuger men høres ut som det er masse snue i nesen når han puster. Syns også han puster rart av og til, spesielt under ammingen og etterpå når jeg vil ha han til å rape.. Det kommer en slik pipelyd. Han har ikke feber og allmenntilstanden er bra. Bør jeg bekymre meg noe over nesen/pustingen?
Hei!
Det er aldri kjekt når så små barn blir tette i nesen. Ofte skaper det problemer ift amming og søvn. Barnas luftveier er små rør, som lett blir tette dersom barnet blir forkjøla. Ved å bruke saltvannsåper i nesen , kan dette hjelpe på pusten og åpne opp i nesen. Dersom dette ikke fører fram, kan det brukes nesedråper for spedbarn en kort periode, evt. kun til natten. Dette kan bedre søvnen og bør gjøres i samråd med lege.. Du kan også forsøke å heve hodeenden på sengen. Dersom barnets almenntilstand ikke er påvirket, og barnet klarer å få i seg mat og ikke har feber, så er det sjelden alvorlig. I og met at barnet ditt er så lite, så bør du likevel ikke nøle med å ta kontakt med lege for å få en vurdering av helsetilstanden. Spesielt gjelder dette dersom barnet strever med å puste og det kommer pipelyder fra lungene/ bronkiene. Ettersom barnet ditt bare er to uker gammel, vil jeg råde deg tl å kontakte fastlegen deres for sikkerhetsskyld.. Håper barnet dit snart blir helt frisk igjen. Beste hilsen Elin.
 
Min lille gutt på syv uker har vært tett i nesen siden han var to uker gammel. I begynnelsen var både jeg, mannen min og baby forkjølet. Han hadde nye snue, hoster og nød mye. Nå har det roet seg med hostingen og snue.. Men han er fortsatt veldig tett, spesielt om natten. Får ikke ut særlig med snue når jeg bruker nesesuger men høres ut som det er masse snue i nesen når han puster. Syns også han puster rart av og til, spesielt under ammingen og etterpå når jeg vil ha han til å rape.. Det kommer en slik pipelyd. Han har ikke feber og allmenntilstanden er bra. Bør jeg bekymre meg noe over nesen/pustingen?
Hvordan går det nå?
Kom over dette innlegget, og kjenner igjen mye fra min egen datter.

Hun hørtes også tett ut hele tiden, og hosta mye. Begynte riktignok når hun var noe eldre.
Var aldri noe snørr her heller, men tett var hun. Slet under amming, fikk liksom ikke pusta godt nok.

Her ble diagnosen astma rett og slett, og etter oppstart på medisiner fikk vi ei ny jente som ikke hosta, snorka eller var tett hele tiden.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Hvordan går det nå?
Kom over dette innlegget, og kjenner igjen mye fra min egen datter.

Hun hørtes også tett ut hele tiden, og hosta mye. Begynte riktignok når hun var noe eldre.
Var aldri noe snørr her heller, men tett var hun. Slet under amming, fikk liksom ikke pusta godt nok.

Her ble diagnosen astma rett og slett, og etter oppstart på medisiner fikk vi ei ny jente som ikke hosta, snorka eller var tett hele tiden.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Hei :)

Det går bedre heldigvis. Så håper ikke det er noe astma her. Hender han er litt tett, men nå får jeg ut en del snørr i forhold til tidligere.
 
Back
Topp