Tett nese:/

EngeLykke

Blir kjent med forumet
Flere som er plaget med tett nese? Utrolig plagsomt, saltvann hjelper ingen ting føler jeg! Og i natt har jeg blitt plaget med skikkelig verk og press i ansiktet. Redd det har satt seg en betennelse:/

I forrige svangerskap nektet jeg å bruke otrivin og endte opp med bihullbetennelse.. Så nå som jeg er tett i nesen tar jeg en ørliten spray med otrivin når det er helt tett for jeg tror nok det er bedre for minien at vi tar litt enn at vi går 10 dager på antibiotika.. Bruker barnesprayen for den er litt mindre doser i enn den voksne men funker like bra :) men bruker saltvann for det meste! Tar kun otrivin når det er heeelt tett! Fikk beskjed av legen sist at så lenge jeg ikke tok mer enn anbefalt dose om dagen gikk det helt fint! God bedring :)

Ja ikke sant:/ er ganske så sikker på at jeg har fått bihulebetennelse her også. Skal til lege etterpå.

Var veldig plaga med førsten og samme nå.. (har også astma og allergi) Min lege sa at så lenge man bruker kun det som står på og ikke lenger enn anbefalt så skader det ikke.
I tillegg så måtte jeg bruke mer enn normalt for ble fryktelig tett og må få åpna opp for å ta medisinene mine (kortisonnesespray, som for såvidt nok er mer skadelig.. Men jeg fikk beskjed om at jeg MÅ ha medisinene mine, og da er det bedre for babyen at jeg har det bra enn at jeg blir kjempesyk.) Men: prøvde også akupunktur og må si det hadde veldig god virkning på meg! Etter første timen sov jeg hele natta gjennom og våkna med åpen nese.. Aldri skjedd før.. ;)

Hei,
Jeg har vært plaget med tett nese både under forrige svangerskap og dette, men da det startet denne gangen så kjøpte jeg et nesehorn (neti pot). Det er det eneste jeg bruker hver eneste dag. Jeg bruker det om morgenen i dusjen og det får ut alt som måtte være inni der og det er veldig skånsomt. Du renser bihulene med saltvann og får ut alt "avvfallet". Er du veldig tett i nesa, som om du er forkjølet, da kan det ta litt tid å få ut alt, men det funker bra. Hvis du ikke har prøvd det så er det er absolutt verdt et forsøk, før man begynner med diverse nesespayer eller medisiner.

Jeg gikk tett i nesa i over 10 uker sist, ingenting hjalp! Da jeg kom til uke 30 fikk jeg nesespray med kortison av legen, men man får ikke det tidlig i svangerskapet... Håper nesten for din del at dette er en betennelse eller noe som kan kureres, og at det ikke er hormonelt pga graviditeten,
for det var et sant helvette!

jepp!! men jeg er det hele året, jeg da, så jeg merker ikke forskjell 

Jeg var mye tett i forrige svangerskap, og var helt nødt å ha nesespray i nattbordskuffa. Prøvde å bruke mest saltvann, men det hadde liten effekt så måtte ty til otrivin ganske ofte.

her å. bli gal snart.  jeg bruker otrivin når det er skikkelig ille, ellers bruker jeg allergi medisin.  men sjelden. ikke så ofte som hvis jeg ikke var gravid.  men det er veldig plagsomt.  Spesielt når jeg spiser så blir ørene tett :/ 

Back
Topp