Tett i nesen...

Barius

November 2015
Novemberlykke 2015
❤ Juliskattene 2018 ❤
Det er jeg nå. Ekkelt tett hele tiden, nyser masse og blør når jeg snyter meg.
Flere som plages nå? Det er jo en ganske vanlig gravidplage.

Jeg prøver å bare bruke saltvann men om natta må jeg ha nesespray eller så får jeg ikke sove.:eek:

Noen gode tips?

Damp! Ofte holder det å puste inn dampen fra en tekopp, men når det er virkelig ille holder jeg hodet over en gryte kokt vann og legger et håndkle over for å holde på dampen. Litt lavendel- eller tea tree-olje I banner hjelper også.

Å ligge med hodet høyt forebygger.

God bedring!

Åja!! Tett som bare fy! Ligget med bihulebetennelse i 1,5 uke nå. Endelig fått antibiotika, og formen stiger for hver time:). Kommer til å dampe og skylle med sånn neseskyllehorn med en gang jeg blir tett heretter! Neseskyllehorn kjøpes på apoteket og selv om det er litt ekkelt de første gangene så er det absolutt verdt det:)

Ja fy flate! Har vært tett i måneder nå!! Blir gal men har bank i bordet ikke brukt noe!

Var tett hele forje svangerskap og har vært det hele tiden nå. Bruker sånn teip til å ha over nesa på natta, slik at det åpner litt opp. Ser teit ut, men er bare når jeg sover:p etter forje gang fikk jeg en eller annen allergi, så har måttet gå på nasonex for det siden forje fødsel. Det kan jeg ikke ta som gravid så nyser litt ekstra:p saltvann funker ikke på meg syns jeg, blir nesten bare tettere:(

Er ikke tett i nesa, men har blød neseblod jevnlig siden uke 7 ses da jeg spøy. Blir vant te det :)

Jeg har vært avhengig av otrivin siden jeg var gravid i sommer, og da ikke visste at det var et symptom på det. Har aldri brukt med menthol, og har nå trappa ned til for barn i hvert fall. Men klarer ikke å sove uten! Utrolig irriterende. Har saltvannspray, men den hjelper jo ingenting!

Jepp, kjenner dessverre til problemet! Etter bihulebetennelse for eit par veker sidan har eg gitt opp. Tar otrivin på kvelden så eg får sove godt ☺️

Måtte opp inatt å ta nesespray ja.:wacky: Men går veldig fint idag kjenner jeg. Tatt saltvann noen ganger.

Vært tett i nesa hele tiden jeg å. Hver gang jeg snyter meg kommer det masse blod :(

Jeg har vært tett siden dag en jeg også:/ måtte ty til otrivinen igjen og har nå blitt avhengig.. klarer meg ikke uten, og regner egentlig med at jeg må bruke det til jeg er ferdig med graviditeten. Det sies at det visstnok er en form for "svangerskaps allergi" hvor slimhinnene tetter seg og gjør at det blir tett. ryktet sier også at noe som heter nasonex eller noe i den duren skal være bedre fordi den ikke er like avhengighetsskapende som otrivin.. jeg har ikke prøvd den da, iom at apoteket aldri er åpent når man rekker å gå dit i denne bygda...

Jeg har blitt veldig bra etter at jeg kom til Spania. Er nok luften her som er anderledes.:) av og til begynner det å renne, men er ikke sånn tett at jeg må ha nesespray.:)

Jeg har vært tett siden dag en jeg også:/ måtte ty til otrivinen igjen og har nå blitt avhengig.. klarer meg ikke uten, og regner egentlig med at jeg må bruke det til jeg er ferdig med graviditeten. Det sies at det visstnok er en form for "svangerskaps allergi" hvor slimhinnene tetter seg og gjør at det blir tett. ryktet sier også at noe som heter nasonex eller noe i den duren skal være bedre fordi den ikke er like avhengighetsskapende som otrivin.. jeg har ikke prøvd den da, iom at apoteket aldri er åpent når man rekker å gå dit i denne bygda...
Jeg går på nasonex når jeg ikke er gravid og det er ikke det samme som vanlig nesespray. For meg er det en allergi med forferdelig kløe i nesa, og det er det den sprayen tar for meg. Den virker først etter å ha tatt den noen dager, ikke etter et par minutter som vanlig nesespray. Klarner ikke opp i nesa som nesespray gjør, den er mer langtidsvirkende mot allergi. Og så fikk jeg beskjed om å ikke ta den når jeg var gravid da..

Back
Topp