Tett i nesa!!!!

Klaramor

Elsker forumet
Uff er potte tett i nesa om dagen og det er forferdelig!! Har brukt otrivin nesespray, men er litt usikker på om dette er "lov" å bruke når man er gravid? Noen som vet eller har no tips til noe annet? Saltvann funker ikke her.... :/

Jeg har mye problemer med dette, og det er ikke så mye annet man kan gjøre mot tett nese når man er gravid enn å bruke nesespray i forskjellige varianter. Så min lege, og øre, nese, hals lege har gitt meg klarsignal på vanlig nesespray og Nasonex. Det syns jeg hjelper ganske bra. Det er visst ikke skadelig selv om det ofte står at man skal rådføre seg med lege...

Vært plaget med det i perioder jeg og.. Spurte ene legen jeg jobber sammen med og hun sa det var greit å bruke vanlig nesespray så lenge man holder seg til 2-3 ganger om dagen i perioder :)

Jeg spurte jm og har lest litt rundt på nettet. Ikke problem og bruke otrivin, for den jobber kun lokalt. Men må selvsagt kun bruke når du må og ikke mer en de ti dagene:-) jeg tar en liten dusj på kvelden før legging :-) bedre at barnet får oksygen liksom :-)

Spørr på apoteket :)

Bruker Zymelin fra apoteket. Står at den er ok å bruke under graviditet :)

Fikk anbefalt av lege å bruke Rhinox, den skal visst være "tillatt" å bruke under graviditeten. Har selv vært tett i nesa hele svangerskapet (22 uke) og dette har vært min livredder :P
Men prøver jo selvfølgelig å bruke det minst mulig da det ikke er bra for slimhinnene i nesa ved lagtidsbruk :)

Er konstant tett i nesa, og har vært det hele svangerskapet. Jeg bruker Rhinox, og den skal være trygg for gravide :)

Har vært på apoteket å spurt og de sier man kan bruke alt av det de selger helt trygt! Må bare ikke brukes lengre enn det står anbefalt på pakka! Så da lurer jeg på hva jeg skal gjøre hvis det ikke har gått over etter de ti dagene !!! Jeg får jo ikke puste!!!! Blæ

Jordmor sa til meg (og legen også) at jeg kunne bruke otrivin uten at det var skadelig for babyen, bedre med en uthvilt mor som får puste skikkelig fordi om hun tar otrivin. Det de sa var at man ikke skulle bruke det lenger enn det som står på pakken, fordi det kan irritere slimhinnene og man kan bli avhengig...

Back
Topp